Containervaart
10.000 teu is toch wel een beetje overdreven volgens mij,:
Odense delivers Gerd Maersk
Odense Steel Shipyard in Denmark delivered its latest newbuilding, Gerd Maersk, for the A.P. Moller - Maersk Group. This is the fifth vessel in a new series of technologically advanced 6,600 TEU container vessels operated with extensive automation.
The newbuilding is powered by a 12-cylinder Wärtsilä RT-flex96C diesel engine from Doosan Engine with an output of 68,640kW. Gerd Maersk will be registered in Dragør.
Ze zijn nog bezig met de ontwikkeling van de 10.000 teu schepen, dus dat duurt nog fftjes, maar niet lang meer
Odense delivers Gerd Maersk
Odense Steel Shipyard in Denmark delivered its latest newbuilding, Gerd Maersk, for the A.P. Moller - Maersk Group. This is the fifth vessel in a new series of technologically advanced 6,600 TEU container vessels operated with extensive automation.
The newbuilding is powered by a 12-cylinder Wärtsilä RT-flex96C diesel engine from Doosan Engine with an output of 68,640kW. Gerd Maersk will be registered in Dragør.
Ze zijn nog bezig met de ontwikkeling van de 10.000 teu schepen, dus dat duurt nog fftjes, maar niet lang meer
Groeten Sander
hallo Sander,
de G-serie is 10.000 teu volgens de gangbare berekeningen. Maersk zelf geeft traditiegetrouw conservatieve aantallen op, voor de G-serie overigens 7000 teu.
Nog één G-boot in april, daarna komt de eerste 13.000 teu (weer volgens de in shipping gangbare berekening) al in juli a.s.
groet
Ab
de G-serie is 10.000 teu volgens de gangbare berekeningen. Maersk zelf geeft traditiegetrouw conservatieve aantallen op, voor de G-serie overigens 7000 teu.
Nog één G-boot in april, daarna komt de eerste 13.000 teu (weer volgens de in shipping gangbare berekening) al in juli a.s.
groet
Ab
Maersk geeft nooit de ware getalen op. Dat is allemaal top secret. 't Is reeel om aan te nemen dat ze 10000 Teu zouden zijn.
toen Wij (P&O nedlloyd toendertijd) met onze southampton-class kwamen
, deze zijn 6800 Teu, hadden hun al jaren de Regina Maersk en zusters varen (6000+). Opeens werd de Souvereign Maersk verlengd opgeleverd en werd zo'n 8000Teu.
toen Wij (P&O nedlloyd toendertijd) met onze southampton-class kwamen
, deze zijn 6800 Teu, hadden hun al jaren de Regina Maersk en zusters varen (6000+). Opeens werd de Souvereign Maersk verlengd opgeleverd en werd zo'n 8000Teu.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Tallye'n
Hallo Jos,
DAT heb je goed gezien , laten wij maar blij wezen dat we hebben gevaren in de tijd DAT we hebben gevaren, toen "geluk nog heel gewoon was" en je toevallig net een pilsje nam vlak voor je op wacht ging!! OF een flinke teug "gassie-free"
Er zijn weinig aspecten van de "doosjesvaart" waar ik jaloers op ben, behalve de kwaliteit van de hoofdmotoren, zuigertrekken doen die maaten alleen maar omdat ze dat OOK wel eens mee willen maken!! :D
DAT heb je goed gezien , laten wij maar blij wezen dat we hebben gevaren in de tijd DAT we hebben gevaren, toen "geluk nog heel gewoon was" en je toevallig net een pilsje nam vlak voor je op wacht ging!! OF een flinke teug "gassie-free"
Er zijn weinig aspecten van de "doosjesvaart" waar ik jaloers op ben, behalve de kwaliteit van de hoofdmotoren, zuigertrekken doen die maaten alleen maar omdat ze dat OOK wel eens mee willen maken!! :D
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"