Containervaart

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Container Vaart 2005

Bericht door Nick »

Morge
Msc Ilowa
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Nick

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Ze zijn er nog wel zonder stapels blikken dozen op het dek.
Afbeelding
[H.Poppe]
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Hoog :roll: :roll:
Afbeelding
[Reinhold]
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

NYK ARGUS.
Afbeelding
[D.Quas.]
sander
Berichten: 428
Lid geworden op: 17 feb 2005 23:13

Bericht door sander »

10.000 teu is toch wel een beetje overdreven volgens mij,:

Odense delivers Gerd Maersk
Odense Steel Shipyard in Denmark delivered its latest newbuilding, Gerd Maersk, for the A.P. Moller - Maersk Group. This is the fifth vessel in a new series of technologically advanced 6,600 TEU container vessels operated with extensive automation.

The newbuilding is powered by a 12-cylinder Wärtsilä RT-flex96C diesel engine from Doosan Engine with an output of 68,640kW. Gerd Maersk will be registered in Dragør.


Ze zijn nog bezig met de ontwikkeling van de 10.000 teu schepen, dus dat duurt nog fftjes, maar niet lang meer :roll: :)
Groeten Sander
Ab Plugge

Bericht door Ab Plugge »

hallo Sander,
de G-serie is 10.000 teu volgens de gangbare berekeningen. Maersk zelf geeft traditiegetrouw conservatieve aantallen op, voor de G-serie overigens 7000 teu.
Nog één G-boot in april, daarna komt de eerste 13.000 teu (weer volgens de in shipping gangbare berekening) al in juli a.s.
groet
Ab
Tino Karunding

Bericht door Tino Karunding »

Maersk geeft nooit de ware getalen op. Dat is allemaal top secret. 't Is reeel om aan te nemen dat ze 10000 Teu zouden zijn.

toen Wij (P&O nedlloyd toendertijd) met onze southampton-class kwamen
, deze zijn 6800 Teu, hadden hun al jaren de Regina Maersk en zusters varen (6000+). Opeens werd de Souvereign Maersk verlengd opgeleverd en werd zo'n 8000Teu.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ja zal dat maar moeten tallyen. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Tallye'n

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos,

DAT heb je goed gezien :idea: , laten wij maar blij wezen dat we hebben gevaren in de tijd DAT we hebben gevaren, toen "geluk nog heel gewoon was" :wink: :shock: en je toevallig net een pilsje nam vlak voor je op wacht ging!! :wink: OF een flinke teug "gassie-free" :wink: 8) :shock:

Er zijn weinig aspecten van de "doosjesvaart" waar ik jaloers op ben, behalve de kwaliteit van de hoofdmotoren, zuigertrekken doen die maaten alleen maar omdat ze dat OOK wel eens mee willen maken!! :wink: :shock: :D
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Op weg met spare-parts bestemd voor H.G.H. Halifax.
Afbeelding


Plaats reactie