Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Een oude bekende.
Maiden Castle Portland_Nov_09_248B.JPG
Maiden Castle Portland_Nov_09_248B.JPG (46.18 KiB) 1449 keer bekeken
Foto © J. Haver

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Zo ziet ze er toch een stuk beter uit dan in haar Svitser jasje. Het lijkt net alsof ze blij is er zo goed uit te zien. Mooie zwarte romp en een schitterend wit dekhuis (nog even wat zwart en blauw op de rookkanalen en het is een beauty :lol:

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
reederijgebrgoedkoop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door reederijgebrgoedkoop »

Foto © J. Haver ???????
Grt.Ruud
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Ja Ruud, dat klopt.

Tis maar hoe je de vraag bij de eigenaar neerlegt en als je met geld over de brug komt kan je daar eisen bij stellen.

In dit geval is het aangekocht bij een fotopersbureau met aankoop van de copyrights.

Deze methode hanteer ik sinds 1975 na een bittere ervaring met 'onze zeefotograaf' CvdM.

Als er ik de copyrights niet van zou hebben, zal je deze foto ook niet door mij gepubliceerd zien.

Hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Neem aan dat wij nu niet weer een discussie krijgen over de copyrights.

Als de foto van jou of wie dan ook afkomstig is en meent daar rechten op te hebben; contact Jos Komen enlaat de foto verwijderen (volgens huisregelement van Kombuispraat).

Gr. Foto © J. Haver
reederijgebrgoedkoop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door reederijgebrgoedkoop »

Dag Jos
Nou dan zijn de foto's die door hem zijn toegestuurd aan ons (waarom was gevraagd bij de overdracht zeker nutteloos gezien de ©) hij zelf vond het geen probleem voor publicatie.
Maar zie dat je er maar 1 heb geplaatst, heb je de gehele reeks trouwens want er zijn er meer gemaakt.
Grt. Ruud
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Ruud, ik weet niet wie je bedoelt.

Ik heb er 2 aangekocht van een persbureau. Als je iemand van Portland Harbour bedoeld; deze had ik reeds aangeschreven en kreeg bericht dat zij geen foto's hebben.
Mailwisseling in archief aanwezig.

Als jij wel een serie hebt, ben ik wel geinteresseerd. Stuur dan een PB-tje bij wie ik moet zijn.
Die pilotboot vind ik niks, maar journalisten nemen het niet zo nauw met fotos nemen.

Gr. Jos
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bart the second »

Wijsmullers,

Kreeg vandaag via via te horen dat Theo Boing is overleden.
Theo heeft als 1e machinist gevaren op supers en mighty`s in de jaren 80.
Theo.. het gaat je goed waar je ook bent. :(
Bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Onderstaand bericht heb ik verplaatst naar dit topic.
Jos

Hallo ik ben john lauwers ,en ik heb een vraag voor jullie
In november 1959 had de sleper titan de zuiger port sunlight op sleeptouw,de sleep is losgeslagen op 7 dec 1959 en terechtgekomen op de rotsplateau bij flamborough head,waarbij een aantal runners zijn omgekomen,weet iemand van jullie of daar ene ari de back [bak] er 1 van is geweest.Hij kwam uit ijmuiden,en was een oom van mij.Alle informatie hieromtrent is van harte welkom.
vr gr john l.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Op de site http://bureau-wijsmuller.nl/ staat het volgende:

De "Titan" zette vervolgens zonder sleep koers naar Liverpool om vandaar eind november 1959 te vertrekken met de zuiger "Port Sunlight". Vrijwel de gehele reis wordt slecht weer ondervonden. In een zware zuidooster storm onder de Engelse westkust brak de sleepverbinding, waardoor de zuiger op drift ging. Pogingen van de "Titan" om vast te maken faalden helaas. De zuiger strandde 7 december 1959 op een rotsplateau bij Flamborough Head. Waarbij de runners omkwamen.

In de tweede week van december 1959 begonnen de “Titan”, “Simson” en de Nestor aan de berging van de op de rotsen van Flamborourgh Head gestrande zuiger “Port Sunlight”. Op 14 december 1959 wordt de “Port Sunlight” weer vlot gebracht en op 15 december 1959 afgeleverd in de haven van bestemming Middlesborough.

In de december Beting van 1959 heeft een heel stuk gestaan over dat ongeluk en ook een in memoriam van Cornelis de Back en Drik de man. (daar kan en wil ik wel een kopie van maken als je dat wilt).

Verder zijn er diverse stukken in de dagbladen geweest waarvan er een aantal online zijn te raadplegen. (kijk maar eens op de volgende link http://www.kb.nl/hrd/digi/ddd/links.html )

Groet Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Compass »

Maak er maar Engelse OOSTkust van.

Groeten,
Bert de Boer


Plaats reactie