Wijsmuller en oud collega's
Re: Wijsmuller en oud collega's
Uit de bovenstaande reacties begrijp ik dat de 'Hulp in Nood', (what's in a name!!! ) , voor wat betreft de Wijsmulleradepten op deze site dus gewoon verschrot mag worden ) . Jammer, jammer, jammer!!!!! (Tè moeilijk, niet interessant genoeg of gewoon tè dichtbij ).
"Ze" gaan dus voor de 'Hector' of de 'Simson'. Nou, nou, da's nie nix!
Veel succes gewenst meneer Haver e.a.
Groets,
De Restauratie- en Behoudsmariner,
(Die pas pakweg 17 jaar beroepsmatige ervaring in het wereldje van het maritieme erfgoed heeft, en inmiddels een béétje weet wat er allemaal bij komt kijken om een 'hysterisch' bootje te verwerven, te behouden en te exploiteren. En da's duidelijk meer dan 'even' een bemanning regelen en wat geld losweken van fondsen in deze kommervolle tijden. Maaruhhhhhh heren ....nogmaals: veel succes gewenst. Ik wacht de - hopelijk positieve - berichtgeving met belangstelling af
"Ze" gaan dus voor de 'Hector' of de 'Simson'. Nou, nou, da's nie nix!
Veel succes gewenst meneer Haver e.a.
Groets,
De Restauratie- en Behoudsmariner,
(Die pas pakweg 17 jaar beroepsmatige ervaring in het wereldje van het maritieme erfgoed heeft, en inmiddels een béétje weet wat er allemaal bij komt kijken om een 'hysterisch' bootje te verwerven, te behouden en te exploiteren. En da's duidelijk meer dan 'even' een bemanning regelen en wat geld losweken van fondsen in deze kommervolle tijden. Maaruhhhhhh heren ....nogmaals: veel succes gewenst. Ik wacht de - hopelijk positieve - berichtgeving met belangstelling af
Re: Wijsmuller en oud collega's
Wel eens van satire gehoord Mariner?Mariner schreef:Uit de bovenstaande reacties begrijp ik dat de 'Hulp in Nood', (what's in a name!!! ) , voor wat betreft de Wijsmulleradepten op deze site dus gewoon verschrot mag worden ) . Jammer, jammer, jammer!!!!! (Tè moeilijk, niet interessant genoeg of gewoon tè dichtbij ).
"Ze" gaan dus voor de 'Hector' of de 'Simson'. Nou, nou, da's nie nix!
Veel succes gewenst meneer Haver e.a.
Groets,
De Restauratie- en Behoudsmariner,
(Die pas pakweg 17 jaar beroepsmatige ervaring in het wereldje van het maritieme erfgoed heeft, en inmiddels een béétje weet wat er allemaal bij komt kijken om een 'hysterisch' bootje te verwerven, te behouden en te exploiteren. En da's duidelijk meer dan 'even' een bemanning regelen en wat geld losweken van fondsen in deze kommervolle tijden. Maaruhhhhhh heren ....nogmaals: veel succes gewenst. Ik wacht de - hopelijk positieve - berichtgeving met belangstelling af
Soms moet je een bericht goed lezen en dan pas ZO reageren
Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Re: Wijsmuller en oud collega's
Hallo Kees,
Goedkoop is niet altijd Wijsmuller geweest, het was vroeger als ik het me goed herinner een geduchte concurrent, net als Smit trouwens.
De 'Hulp in Nood' doet mij ook niets, wel de Hector en de Simson, die lagen regelmatig in IJmuiden en bepaalden het gezicht van de Wijsmullersteiger.
Zolang deze schepen nog drijven is er nog hoop, toch?
Goedkoop is niet altijd Wijsmuller geweest, het was vroeger als ik het me goed herinner een geduchte concurrent, net als Smit trouwens.
De 'Hulp in Nood' doet mij ook niets, wel de Hector en de Simson, die lagen regelmatig in IJmuiden en bepaalden het gezicht van de Wijsmullersteiger.
Zolang deze schepen nog drijven is er nog hoop, toch?
Re: Wijsmuller en oud collega's
Ach, wat zullen we zeggen ; een sleepboot die nog varend is behoeft weinig aan vertimnerd te worden. Het is wat anders als er een helicopterdek, dichtgelaste walengangen, enz. op zijn aangebracht. Een soort van Elbe zullen we maar zeggen.
Wijsmuller heeft geen bergingsvaartuigjes van Goedkoop in beheer gehad, daarom zal er vanuit Wijsmuller geinteresseerden weinig animo zijn.
En als we verlegen zitten om een een Hulp in Nood kunnen we gebruik maken van uw diensten ?
Wijsmuller heeft geen bergingsvaartuigjes van Goedkoop in beheer gehad, daarom zal er vanuit Wijsmuller geinteresseerden weinig animo zijn.
En als we verlegen zitten om een een Hulp in Nood kunnen we gebruik maken van uw diensten ?
Re: Wijsmuller en oud collega's
Waarde heren,
De satire was mij inderdaad enigszins ontgaan, waarvoor excuses. Zal wel iets te maken hebben het verschil in het Rotterdamse en Amsterdamse gevoel voor humor.
In hoeverre en wanneer de aandelenpaketten van Goedkoop en Wijsmuller in het verleden in dezelfde handen zijn geweest is mij niet helemaal bekend. Wèl dat er - operationeel gezien - vaak een samenwerkingsverband was die min of meer te vergelijken was met die van Smit & Co en Van den Tak in het Rotterdamse.
Een kant-en klare 'Hector'of 'Simson' is inderdaad te prefereren boven de voormalige 'Greenpeace', nu 'Elbe', maar vaak heb je het niet voor het kiezen helaas. Ben zoals enkelen hier weten, niet geheel toevallig in de beginfase van het project zeer nauw betrokken geweest bij de 'Elbe' (en o.a. ook de 'Bruinvisch').
Feit is echter wel dat de 'Elbe' behouden is gebleven omdat de loodsen in Maryland en vervolgens de firma GP te A. het schip aan hun behoeften hadden aangepast. Dat gaf/geeft wel 'wat' extra werk, maar als zeesleper zou ze waarschijnlijk al lang de weg van al het oude ijzer gegaan zijn........... Dus hebben we ons niet laten afschrikken door een helidek en nog wat meer niet geheel originele frutsels.
Dat de 'Hulp in Nood' wat minder aanspreekt dan een kant-en- klare zeesleper is duidelijk Jos. Maar als je je verdiept in de geschiedenis van onze nationale sleepvaart en berging (+ redding trouwens), dan zal je tot de conclusie komen dat deze drie-eenheid onlosmakelijk met elkaar verbonden is. Zou een heel verhaal kunnen houden over 'cultuurhistorische waardestellingen e.d., maar dat gaat op werken lijken en is overigens in dit verband wat minder interessant.
Natuurlijk wil ik graag meedenken. Mijn tarieven zijn alleszins redelijk en zullen jullie zeker meevallen.
De satire was mij inderdaad enigszins ontgaan, waarvoor excuses. Zal wel iets te maken hebben het verschil in het Rotterdamse en Amsterdamse gevoel voor humor.
In hoeverre en wanneer de aandelenpaketten van Goedkoop en Wijsmuller in het verleden in dezelfde handen zijn geweest is mij niet helemaal bekend. Wèl dat er - operationeel gezien - vaak een samenwerkingsverband was die min of meer te vergelijken was met die van Smit & Co en Van den Tak in het Rotterdamse.
Een kant-en klare 'Hector'of 'Simson' is inderdaad te prefereren boven de voormalige 'Greenpeace', nu 'Elbe', maar vaak heb je het niet voor het kiezen helaas. Ben zoals enkelen hier weten, niet geheel toevallig in de beginfase van het project zeer nauw betrokken geweest bij de 'Elbe' (en o.a. ook de 'Bruinvisch').
Feit is echter wel dat de 'Elbe' behouden is gebleven omdat de loodsen in Maryland en vervolgens de firma GP te A. het schip aan hun behoeften hadden aangepast. Dat gaf/geeft wel 'wat' extra werk, maar als zeesleper zou ze waarschijnlijk al lang de weg van al het oude ijzer gegaan zijn........... Dus hebben we ons niet laten afschrikken door een helidek en nog wat meer niet geheel originele frutsels.
Dat de 'Hulp in Nood' wat minder aanspreekt dan een kant-en- klare zeesleper is duidelijk Jos. Maar als je je verdiept in de geschiedenis van onze nationale sleepvaart en berging (+ redding trouwens), dan zal je tot de conclusie komen dat deze drie-eenheid onlosmakelijk met elkaar verbonden is. Zou een heel verhaal kunnen houden over 'cultuurhistorische waardestellingen e.d., maar dat gaat op werken lijken en is overigens in dit verband wat minder interessant.
Natuurlijk wil ik graag meedenken. Mijn tarieven zijn alleszins redelijk en zullen jullie zeker meevallen.
Re: Wijsmuller en oud collega's
Graag zou ik ook een duit in het zakje willen doen m.b.t. het conserveren van schepen in de IJmond.
Zoals we allemaal wel weten lopen dergelijke projecten in de Rijnmond, ( tot nog toe ), beter.
Misschien is het in dit verband interessant om te zien hoe men dat met de "Holland" van Doeksen gedaan heeft.
Zelf ben ik daar eens uitgebreid ingedoken daar ik plannen had een A-boot van Smit Lloyd te conserveren. Een grote tegenslag was toen dat het voormalige hoofd personeelszaken kwam te overlijden en de ex directeur van S.L. totaal niet geinteresseerd was. Ergo hij zeikte me af op een manier die ik niet snel vergeten zal. Ook bleek dat men in de Rijnmond niet direct zat te springen om een dergelijk groot project mede te ondersteunen. Dit moet ook gezien worden in het kader dat men voor de lopende projecten de lokale industrie hard nodig had. Kortweg er moest niet teveel in de vijver van potencieële geldschieters gevist worden. Ik kwam dus nogal alleen te staan en dan is het dubbel jammer dat je geen Rockefeller van je achternaam heet.......................
Maar goed, er moet dus eerst een sterk bestuur op poten gezet worden dat een soort commitee van aanbeveling moet vormen. Dit moet in de regio breed gedragen worden, dus er moeten ook serviceclubs bij betrokken worden. Ook de industrie en stevedoring ondernemers zouden hier voor gepolst moeten worden. Een sterke huisbankier die zijn naam hier aan wil verbinden en de zaak steunt is ook van eminent belang.
M.b.t. tot een ex Wijsmuller schip vraag ik me af wat verstand is. Het is een feit dat de "Simson" en "Hector" min of meer onder handbereik liggen. Dat geldt ook voor de "Philip R Goedkoop".
Zover ik weet ligt de voormalige "Noord Holland" ook ergens te koop onder de naam "Sierra". Daar is mogelijk in provinciaal verband ook iets mee te doen.
Wat de "Titan" betreft denk ik dat deze sleper inmiddels in zo'n staat is dat ze nooit meer zee zal kunnen kiezen, gesteld dat ze nog bestaat..............
De eerste 3 genoemde slepers liggen allen in Griekenland. Dit lijkt mij realistischer om als project op te pakken.
Wie en wat in de IJmond durven dit project van de grond te tillen ???.
m.v.g. Roy
Zoals we allemaal wel weten lopen dergelijke projecten in de Rijnmond, ( tot nog toe ), beter.
Misschien is het in dit verband interessant om te zien hoe men dat met de "Holland" van Doeksen gedaan heeft.
Zelf ben ik daar eens uitgebreid ingedoken daar ik plannen had een A-boot van Smit Lloyd te conserveren. Een grote tegenslag was toen dat het voormalige hoofd personeelszaken kwam te overlijden en de ex directeur van S.L. totaal niet geinteresseerd was. Ergo hij zeikte me af op een manier die ik niet snel vergeten zal. Ook bleek dat men in de Rijnmond niet direct zat te springen om een dergelijk groot project mede te ondersteunen. Dit moet ook gezien worden in het kader dat men voor de lopende projecten de lokale industrie hard nodig had. Kortweg er moest niet teveel in de vijver van potencieële geldschieters gevist worden. Ik kwam dus nogal alleen te staan en dan is het dubbel jammer dat je geen Rockefeller van je achternaam heet.......................
Maar goed, er moet dus eerst een sterk bestuur op poten gezet worden dat een soort commitee van aanbeveling moet vormen. Dit moet in de regio breed gedragen worden, dus er moeten ook serviceclubs bij betrokken worden. Ook de industrie en stevedoring ondernemers zouden hier voor gepolst moeten worden. Een sterke huisbankier die zijn naam hier aan wil verbinden en de zaak steunt is ook van eminent belang.
M.b.t. tot een ex Wijsmuller schip vraag ik me af wat verstand is. Het is een feit dat de "Simson" en "Hector" min of meer onder handbereik liggen. Dat geldt ook voor de "Philip R Goedkoop".
Zover ik weet ligt de voormalige "Noord Holland" ook ergens te koop onder de naam "Sierra". Daar is mogelijk in provinciaal verband ook iets mee te doen.
Wat de "Titan" betreft denk ik dat deze sleper inmiddels in zo'n staat is dat ze nooit meer zee zal kunnen kiezen, gesteld dat ze nog bestaat..............
De eerste 3 genoemde slepers liggen allen in Griekenland. Dit lijkt mij realistischer om als project op te pakken.
Wie en wat in de IJmond durven dit project van de grond te tillen ???.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wijsmuller en oud collega's
Goede morgen,
3 oktober 2011 is op de site http://bureau-wijsmuller.nl de Zeeland (III) uit 1982 bijgewerkt, weinig feiten en feitjes maar wel schitterende foto's.
Heeft u nog aanvullingen over de Zeeland? Want compleet zijn mijn gegevens zoals ze nu op de site staan beslist niet.
De volgende plaatsing zal over "Limburg" (II) gaan.
De Limburg is werkzaam geweest in Nigeria (2 X) hierover en hiervan is bitter weinig bekend.
Het zou geweldig zijn als ik hierover informatie kan krijgen, dit zou mogelijk moeten zijn want er was in die tijd Wijsmuller bemanning aan boord.
Heeft u informatie en of foto's van deze "Limburg" dan zou ik deze graag ontvangen, om ook van deze sleepboot de geschiedenis zo compleet mogelijk te maken.
Als u contact opneemt kom ik indien nodig graag langs om foto's of teksten te scannen of te kopiëren.
Stuur even een mail bericht of neem even per telefoon 0573-450248 contact op, dan maak ik een afspraak om langs te komen om de foto's of teksten te scannen en op een CD te branden!
Groet Piet Voorburg
3 oktober 2011 is op de site http://bureau-wijsmuller.nl de Zeeland (III) uit 1982 bijgewerkt, weinig feiten en feitjes maar wel schitterende foto's.
Heeft u nog aanvullingen over de Zeeland? Want compleet zijn mijn gegevens zoals ze nu op de site staan beslist niet.
De volgende plaatsing zal over "Limburg" (II) gaan.
De Limburg is werkzaam geweest in Nigeria (2 X) hierover en hiervan is bitter weinig bekend.
Het zou geweldig zijn als ik hierover informatie kan krijgen, dit zou mogelijk moeten zijn want er was in die tijd Wijsmuller bemanning aan boord.
Heeft u informatie en of foto's van deze "Limburg" dan zou ik deze graag ontvangen, om ook van deze sleepboot de geschiedenis zo compleet mogelijk te maken.
Als u contact opneemt kom ik indien nodig graag langs om foto's of teksten te scannen of te kopiëren.
Stuur even een mail bericht of neem even per telefoon 0573-450248 contact op, dan maak ik een afspraak om langs te komen om de foto's of teksten te scannen en op een CD te branden!
Groet Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
- Contacteer:
Re: Wijsmuller en oud collega's
Dag JosJos Komen schreef:Hallo Kees,
Goedkoop is niet altijd Wijsmuller geweest, het was vroeger als ik het me goed herinner een geduchte concurrent, net als Smit trouwens.
De 'Hulp in Nood' doet mij ook niets, wel de Hector en de Simson, die lagen regelmatig in IJmuiden en bepaalden het gezicht van de Wijsmullersteiger.
Zolang deze schepen nog drijven is er nog hoop, toch?
De concurrentie viel wel mee hoor,(zoiets als één pot nat) Goedkoop heeft in de slechtere tijden BW aardig uit de nesten geholpen.
En de fam. Goedkoop & Wijsmuller waren vrij close met elkaar, getuige de historie.
Grt. Ruud
Re: Wijsmuller en oud collega's
WIE BIEDT ;
In navolging van eerdere berichten met plan om een Wijsmuller-sleper terug te halen naar NL had ik een e-mail gestuurd naar Matsas en zowaar een antwoord gekregen, zie onder:
Dear Sir,
Thank you for your message.
Our Company, LOUCAS G. MATSAS SALVAGE AND TOWAGE M.C. owns and operate Tug
"AMAZON" (ex. HECTOR). Tug "AMAZON" is in very good working condition and
trading in Greece.
Should you have a budget/fund available for the purchase of such a Tug, you
may make an offer for our consideration.
Best regards,
Elias Gerakis
Oper. Dept.
Loucas G. Matsas Building,
16, Botsari street,
185 38 Piraeus, Greece EU
Tel No: +(30) 210 4284126 (24 hrs)
Mob No: +(30) 6932 777 948
Fax No: +(30) 210 4522025
Email: salvage@matsas.gr
Website: http://www.matsas.gr
Wie volgt !
In navolging van eerdere berichten met plan om een Wijsmuller-sleper terug te halen naar NL had ik een e-mail gestuurd naar Matsas en zowaar een antwoord gekregen, zie onder:
Dear Sir,
Thank you for your message.
Our Company, LOUCAS G. MATSAS SALVAGE AND TOWAGE M.C. owns and operate Tug
"AMAZON" (ex. HECTOR). Tug "AMAZON" is in very good working condition and
trading in Greece.
Should you have a budget/fund available for the purchase of such a Tug, you
may make an offer for our consideration.
Best regards,
Elias Gerakis
Oper. Dept.
Loucas G. Matsas Building,
16, Botsari street,
185 38 Piraeus, Greece EU
Tel No: +(30) 210 4284126 (24 hrs)
Mob No: +(30) 6932 777 948
Fax No: +(30) 210 4522025
Email: salvage@matsas.gr
Website: http://www.matsas.gr
Wie volgt !