Wijsmuller en oud collega's
Re: Wijsmuller en oud collega's
Bij de overgang naar hun nieuwe baas zijn ze van de 1 en 3 verdwenen want ze werden erg weinig gebruikt en vergden veel onderhoud zo pal achter de rookkanalen.
Proet
Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Re: Wijsmuller en oud collega's
oke dank je.
Re: Wijsmuller en oud collega's
De zware spier werd alleen nog gebruikt om de ponton luiken van het ruim te tillen. Toen, na de verbreding van de Mighty 1 en later de verbouwing van de Mighty 3, het ruim omgebouwd werd tot ballast tank en het dek werd dicht gemaakt, was de zware spier niet meer nodig.
Re: Wijsmuller en oud collega's
bedankt voor je toelichting Andre.
even een ander vraagje,die pilaar pontons achterop,hoe werden en worden die nu nog bevestigt?
aangezien de schepen eraan aangemeerd worden,ook de ''dockwise vanqouish'' word er op aangemeerd
worden die elke keer met snijbranders losgemaakt en later weer vastgelast of zo?
even een ander vraagje,die pilaar pontons achterop,hoe werden en worden die nu nog bevestigt?
aangezien de schepen eraan aangemeerd worden,ook de ''dockwise vanqouish'' word er op aangemeerd
worden die elke keer met snijbranders losgemaakt en later weer vastgelast of zo?
- Bart the second
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Wijsmuller en oud collega's
Hoi,
Breek even in
De casings van de Mighty`s, zijn te verplaatsen van achter naar voren en andersom.
Er moet dan wel eerst rail op het dek gelast worden. Je maakt alle ballastleidingen los en je trekt met de tugger winch de casing zijn baai in.
Mijn laatste reis was met de Migty Servant 3 met het dok "Mission bay" (1984) Het dok was zo groot, dat we niet meer bij het bunker station konden komen tijdens de reis van Bremerhaven naar San Fransisco. Slimme reken meestertjes van BW hadden uitgerekend, dat als we de casings ook als brandstoftank zouden gebruiken we de reis zonder bunkeren konden volbrengen. Zo werd er te Hamburg 2 maal 400 ton extra brandstof getankt in sb en bb casing.
Zonder bunkeren de reis volbracht, wel 12 brandstofpompen vast gelopen, maar dat is een ander verhaal.
grt
Bart
Breek even in
De casings van de Mighty`s, zijn te verplaatsen van achter naar voren en andersom.
Er moet dan wel eerst rail op het dek gelast worden. Je maakt alle ballastleidingen los en je trekt met de tugger winch de casing zijn baai in.
Mijn laatste reis was met de Migty Servant 3 met het dok "Mission bay" (1984) Het dok was zo groot, dat we niet meer bij het bunker station konden komen tijdens de reis van Bremerhaven naar San Fransisco. Slimme reken meestertjes van BW hadden uitgerekend, dat als we de casings ook als brandstoftank zouden gebruiken we de reis zonder bunkeren konden volbrengen. Zo werd er te Hamburg 2 maal 400 ton extra brandstof getankt in sb en bb casing.
Zonder bunkeren de reis volbracht, wel 12 brandstofpompen vast gelopen, maar dat is een ander verhaal.
grt
Bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Re: Wijsmuller en oud collega's
begrijp ik het goed als die castings ook vastgelast worden achterop?
Re: Wijsmuller en oud collega's
wel het verhaal en deze foto gevonden,
http://magazines.marinelink.com/Magazin ... ime-202910
http://magazines.marinelink.com/Magazin ... 505/page/1
http://magazines.marinelink.com/Magazin ... ime-202910
http://magazines.marinelink.com/Magazin ... 505/page/1
- Bart the second
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Wijsmuller en oud collega's
dat begrijp je niet goed.
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Re: Wijsmuller en oud collega's
Op de Mighties zijn de casings aan dek gebout. Ze hebben wielen die normaal vrij van dek zijn. Bij verplaatsen is het losbouten, op jacken, shim platen ertussen uit en neer jacken zoadat ze met de wielen op de rails staan. Dan kun je gaan 'casing racen' zoals Bart al zei. Tegenwoording doen we het verplaatsen van de casings ook wel met een drijvende bok/kraan.
Op de Dockwise Vanguard en de Marlins zijn de casings wel aan dek gelast. Als ze verplaatst moeten worden gebeurt dat doorgaans met een drijvende bok/kraan, hoewel we voor de Marlins ook een systeem met goten en Hillman Rollers kunnen opzetten. Maar dat is vrij bewerkelijk.
Op de Dockwise Vanguard en de Marlins zijn de casings wel aan dek gelast. Als ze verplaatst moeten worden gebeurt dat doorgaans met een drijvende bok/kraan, hoewel we voor de Marlins ook een systeem met goten en Hillman Rollers kunnen opzetten. Maar dat is vrij bewerkelijk.
Re: Wijsmuller en oud collega's
dank je Andre.
toen de vanquard in het callandkanaal Rotterdam lag, zag ik steunen eronder staan,en was ze aangemeerd via de wiches op de casings,dus zal al de werkend krachten op de casings staan.dus zal er ook een goede verbinding via het dek moeten zijn nam ik aan.
op het demofilmpje van de vanquard laieten ze zien dat de casings indien nodig buitendeks geplaatst konden worden,maar er was niets te zien waarop dan wel.
als de casings vastgelast worden op het dek,dan de bovendekse boegdelen ook zeker?
ik heb altijd gedacht dat het met bepaalde pen-gat manieren op dek werden bevestigt
toen de vanquard in het callandkanaal Rotterdam lag, zag ik steunen eronder staan,en was ze aangemeerd via de wiches op de casings,dus zal al de werkend krachten op de casings staan.dus zal er ook een goede verbinding via het dek moeten zijn nam ik aan.
op het demofilmpje van de vanquard laieten ze zien dat de casings indien nodig buitendeks geplaatst konden worden,maar er was niets te zien waarop dan wel.
als de casings vastgelast worden op het dek,dan de bovendekse boegdelen ook zeker?
ik heb altijd gedacht dat het met bepaalde pen-gat manieren op dek werden bevestigt