Stork Hotlo

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Stork Hotlo

Bericht door Roy »

Misschien iets voor de Stichting red de HOTLo ???.
Ik denk dat ze er in Hengelo erg blij mee zullen zijn.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Stork Hotlo

Bericht door Allen »

HOTLO (met wat knip en plakwerk)
Bijlagen
Hotlo002a.jpg
Hotlo002a.jpg (170.6 KiB) 2235 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Stork Hotlo

Bericht door Allen »

HOTLO
Bijlagen
Hotlo005.jpg
Hotlo005.jpg (110.56 KiB) 2089 keer bekeken
Grtn @Allen
Jan Dikker

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jan Dikker »

Hallo Harry,

Ik heb nooit het voorrecht gehad met zo'n prachtige, onderhoudsvrije scheepsdieselmotor, met de naam Hotlo, die in Hengelo, (Overijsel), in elkaar werd gezet, te varen.
Daarom sloeg ik de betreffende topic meestal maar over. Ik werd soms van het lezen al moe! Tot ik via de iemeel attent gemaakt werd dat men tracht zo'n mesien naar zijn geboorteplek terug te brengen.
Zo kwam ik toch weer bij Stork terecht en al lezend, en de prachtige plaatjes bewonderend, zie ik dat mijn naam zo maar ijdel gebruikt wordt door een ander.

( We moeten trouwens die Tukkers niet een AL te grote veer in het rookkanaal steken want ander krijgt Jan Dikker er een veel te dikke nek van. )
Nou, ik ben niet zo "diknekkerig"! Al seg ik 't sellef: ik ben een bescheiden Tukker, maar wel trots op mijn afkomst. En zeker tussen al die Zeeuwen hier.

Good goan!

Jan
Jaap de Roode (RIP)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jaap de Roode (RIP) »

Ik heb maar 2 ½ jaar met die “ONDERSHOUD VRIJ MOTOR” mogen varen en ja het waren de fijnste jaren. Je groeide als ploeg naar elkaar toe, want als je weer lag te drijven en voor de zoveelste keer met z’n allen er tegen aan kon groeide er toch een band, die ik erna nooit meer gevonden heb.
Groet
Jaap
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Helemaal mee eens Jaap,als je later de verhalen hoort van Doxford en Verolme _MAN,dan viel het met de karretjes uit Hengelo ook nog wel mee.
Je hoefde je niet te vervelen!!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik heb nooit het voorrecht gehad met zo'n prachtige, onderhoudsvrije scheepsdieselmotor, met de naam Hotlo,
Nou Jan.....IK dus OOK nait..........maar ik heb niet het gevoel dat we ook maar een ietsie pietsie teenie weenie strandbikini :lol: hebben gemist.....van de verhalen wordt ik ook al net zo moe als van vroegaaah dat zuigertrekken bij de Verolme Mannetjes...

hoe dan ook.....dat jij geen last hebt van dikke nekken......DAT had ik wel ingeschat.......het was slechts om " jou en de Tukkers een beetje te plagen"........maaar hoe dan ook m'n excuses als ik op je ziel heb getrapt......( ik heb geen idee meer wanneer ik het schreef...maar ik geloof je ZOOOoooooo......ik mocht vroegaah slechts met m'n Moeder mee boodschappen doen ALS ik m'n mond dicht hield EN de handen op de rug!!! :mrgreen: )

Vertel die " Kiek kiek , doar is een kacheltie op den diek" Zeeuwen maar af en toe wat " oaver d'r Sallanders doar uut't Ooosten" :mrgreen: :lol:
groeide er toch een band, die ik erna nooit meer gevonden heb.
En DAT is waar Jaap...........TOCH blij dat ik "slechts" met een Verolme MaNN heb gevaaar'n en p.a. die prachtige Doxford pas tegen ben gekomen toen ik er " slechts naar mocht kijken maar NIET aankomen" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Stork Hotlo

Bericht door Allen »

OFF TOPIC

De een is een bescheiden trotse Tukker.

De ander is een Sallander.


Ik heb het Twents Ros als avatar, daar ik een import Tukker ben.
Bijlagen
Salland - Twenthe.jpg
Salland - Twenthe.jpg (89.58 KiB) 2842 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

bescheiden trotse Tukker
Nou nou Allen.............zijn die d'r dan ook? :mrgreen: :mrgreen:

Met al doe mooie wapens mis ik natuurlijk wel het wapen van Olst...... :cry: :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

het wapen van Olst
Twee gekruiste slagersmessen boven vijf, als Olympische ringen in elkaar gestrengelde worsten.
Daaronder de wapenspreuk CARNES EST NECESSE! 8)


Plaats reactie