Stork Hotlo

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Mooi laten staan Jos,tenslotte ging het over hulpmotoren bij een Hotlo. :-D
Zonder hulpmotoren draait zo'n grote kar niet omdat er dan geen stroom is voor de startlucht en smeerolie/brandstofpompen,ook houden de hulpmotoren in havenbedrijf de Hotlo lekker warm :lol:
Dus zover zijn we niet van het paadje afgeweken :wink:

Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Stork Hotlo

Bericht door Koos »

john.marlit schreef:
Dit inderdaad Koos vrij naar Bert vissers Directory,was ik in de haast vergeten en is niet netjes .


John,
Heb je zo te zien erbij gezet na mijn berichtje daaromtrent.
Was zomaar een ludiek steekje onderwater maar bedoeld op een leuke manier.
Enne niets mis mee bij eventueel niet noemen, is heus geen moord.
Maar zag de sterke gelijkenis.
Overkomt mij, en denkelijk anderen, ook genoeg.
Gr.Koos
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Stork Hotlo

Bericht door Koos »

Harry G. Hogeboom schreef:[

PS.je. John is denk ik de enige hier op dit forum die met dit soort opstellingen echt heeft gewerkt, quote]


Nou,nou, dat is wel een heel voorbarige conclusie !
Stelling incorrect.
Gr.Koos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Af en toe een zijsprongetje komt wel vaker voor op Kombuispraat.
Hallo Koos,

Ik ben helemaal niet van zins - noch John, noch V+D denk ik vast en zeker- om het interessante Hotlo onderwerp voor de voeten te lopen zogezeid, maar daar is op dit moment eventjes een pauze met de aktiviteiten, tot dat ijzer weer in een bootje wordt gezet. We houden het dus even " lekker warm en actueel" door er eventjes wat tussendoor te eikelen...want DAT mag van Martje in Braziel :lol: EN we lopen hier in het pikheethok niet zo strak in het vette pak dat we daar geen weg mee weten...het IS uiteindelijk geen kerkdienst. Als er "ietsie te Hotlo'en valt" dan springt Allen - of iemand anders- er vast wel tussen...EN houden we de klep weer :lol:....dus geen zorgen dit wordt heus niet in een baggerpagina veranderd
Nou,nou, dat is wel een heel voorbarige conclusie !Stelling incorrect.
Wat mijn opmerking over "tandemsets" betreft sla je de plank toch een ietsie mis, het is geen conclusie NOCH een stelling...vandaar dat :mrgreen: ik zei van " ik denk"

Als jij van anderen weet, OF - wat ik tussen de regels doorlees- zelf daar ervaring mee mocht hebben, ik zou zeggen laat het maar horen ( misschien op baggeren!).......dit soort " geheimzinnige" kreten van de zijlijn wordt ook niemand veel wijzer van.
Echte ervaring met "tandemsets" IS m.i. met een lampie te zoeken en ik weet zeker dat er voldoende massinissies of andere vetloods bezoekers hier zelfs nog nooit van hadden gehoord, laat staan dat ze wisten " hoe" precies de vork in de steel zit, om over het installeren, uitlijnen en afstellen van die Cats verder maar eventjes te zwijgen. Het was in die tijd al een aflopende zaak en de grotere vermogens werden veelal met grotere karren opgelost, dus de spoeling wordt al dun.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Blijf bij het onderwerp: Stork Hotlo

Bericht door Vaerderij »

Beste luitjes.
Ook dit is off-topic. Ik weet dat er met mij een aantal Kombuizers zijn die zouden wensen dat we ons bij het oorspronkelijk onderwerp houden.
Omdat er even niets zou gebeuren in Brazilie (wat overigens niet correct is) moet geen vrijbrief zijn structureel zijpaden in te slaan.
Anders wordt het een zooitje en kan er niemand meer een touw aan vastknopen. Dit geluid hoorde ik ook verleden week in Groningen waar
circa 90 KPM 'ers en KJCPL 'ers werden bijgepraat, ondersteund met beelden, over de voortgang van de demontage van de Stork HOTLo en
organisatie van de 'thuiskomst' naar Hengelo.
Moest me toch even van het hart
Anne
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Ik weet niet of dit niet bij het onderwerp Hotlo thuis hoort, maar bijgaand bericht heb ik van de Hotlowebsite geplukt :)
Ik neem aan , dat het wel goed is als de stichting weer even genoemd wordt :wink:
Er worden nog steeds SPONSOREN gezocht, ook kleine bedragen zijn welkom :!:
view_large.jpg
view_large.jpg (38.47 KiB) 2020 keer bekeken
MEER informatie op SOS_HOTLO :!: :!:
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Stork Hotlo

Bericht door Koos »

[quote="Harry G. Hogeboom" ( misschien op baggeren!).......dit soort " geheimzinnige" kreten van de zijlijn wordt ook niemand veel wijzer van.[/quote]

Tja, misschien juist op baggeren!!!!!!.

En de stelling "kreten van de zijlijn ............ etc". Dacht dat ik afgelopen week behoorlijk,en zelfs alleen maar "rechtstreeks" bezig ben geweest met juist "direct" plaatsen in het Kombuispraat "veld" en zelfs redelijk veel op het "Hoppers & de Baggerij" topic en dus bepaaldelijk niet van de "zijlijn".
Heb nog zat interessants liggen, maar dan houden we het toch lekker zo ?

Zoals reeds eerder door mij aangegeven ,voor de goede en oplettende lezer, heb ik wel degelijk gesteld dat over dat hulpmotoren gedoe etc.en gele catjes in tandem nog zat over was te bomen en dit mogelijkerwijs bij een nieuw en/of ander Topic onder te brengen.
zoals ook door enkele leden benadrukt, dit het bewuste Topic wat zou gaan overvleugelen en de "zijpaden" waar Vaerderij het o.a. over had misschien wel hele brede amerikaanse highway's zouden kunnen worden zoals alreeds duidelijk kon worden waargenomen,want 1 hint brengt al diverse uitwaaierende reacties teweeg hetgeen naar ik aanneem ook de bedoeling is van dit forum.
Echter door J.K. besloten om het zo te houden, en heb ik daar vrede mee als de oprichter en moderator dit stelt.
Doch gezien het mogelijk uitwaaieren van reacties die met het oorspronkelijk Topic naar mijn mening nog maar weinig of helemaal niets meer van doen hadden/hebben, besloten het maar even te laten rusten.

En wat de een denkt ......, mag een ander toch wel zeggen dat ie't dan mis heeft gedacht ?
Wat is daar verkeerd aan ?
Is heus niet een heel verdedigingsverhaal voor nodig.

Heb trouwens ook nog wel eens wat anders te doen zoals sommige andere mensen en zal het toch niet zo mogen zijn dat het gelijk opzitten en pootjes geven is.
Als dit alles dan wordt vertaald in "geheimzinnige kreten van de zijlijn en "niet veel wijzer van worden" dan wordt de motivatie voor actieve deelname toch wel heel erg op de proef gesteld.

Gr.Koos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

actieve deelname toch wel heel erg op de proef gesteld.
Nou het is wat mij betreft toch niet de bedoeling dat je dat zo oppakt Koos- dat op de proef stellen valt nog wel wat mee dacht ik zo maar- ik lig persoonlijk niet zo erg wakker van "af en toe een zijstraatje" , maar loop hier lang genoeg mee om te weten dat er anderen zijn die wat zwaarder in de leer van " off topic" zijn....het zij dan zo, ik zie dit gezellige en bij tijd en wijle leerzame forum met de diverse onderwerpen nou niet zo "zwart wit"....
Vakbekwame en ervaren bijdrages betreffende het " Baggeren" liggen mij als ( zoniet als oprichter van dit onderwerp hier, dan toch als frequent bijdrager) wel na aan het hart...

Dus maak van je hart geen moordkuil en bagger maar in die schoenendoos etc. etc. en laat je " verdere ervaringen met tandemsets" maar horen zou ik zeggen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Stork Hotlo

Bericht door Wim Plukker »

Op de Poseidon van Broekhoven stonden 2 cats in tandem op de baggerpompen. Voortstuwing stonden ze naast elkaar dacht ik maar daar kwam ik niet zo heel vaak. Weet wel dat er toen ik aan boord zat 1 in de soep draaide er binnen 2 dagen een nieuwe in stond.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Als het goed is zijn we hier nu uitgebaggerd en gaan we weer verder met de Hotlo.
http://www.sos-hotlo.nl/


Plaats reactie