Dwarsdoorsnede gezocht
dwarsdoorsnede
Gerard. Goe gedaan jochie! Ga zo door.
Voor de andere liefhebbers: zijn er nog mensen die met de Stork Hotlo hebben gevaren. Heb net in mijn troep een map met een aantal mooie doorsneden ontdekt van de Hotlo op de Schouwen nu Neddrill 2.
Groet, Gert-jan.
Voor de andere liefhebbers: zijn er nog mensen die met de Stork Hotlo hebben gevaren. Heb net in mijn troep een map met een aantal mooie doorsneden ontdekt van de Hotlo op de Schouwen nu Neddrill 2.
Groet, Gert-jan.
:D Hoi Gert-Jan ik heb niet bij Witschen en Visch gewerkt,maar was tijdelijk aangemonsterd voor een wegbreng reisje naar Monte Carlo,alleen beviel het zo goed dat ik twee jaar op dat jacht heb gezeten als tweede toen, dat was in 1963.Maar zoals het meestal gaat door dat het schip verlengd moest worden tijdens de nieuwbouw dit was het grootdte yacht wat ze ooit gebouwd hadden,er moest een speciale overdekte loods worden gebouwd zodat ze in de wintermaanden toch door konden gaan, de machine kamer was al in gebouwd,compleet brandwerend gemaakt moest worden{In die periode hadden ze ook brand gehad op een nieuwbouw yacht van prins Rainier tijdens de proefvaart}de eigenaar van de Mathilda was bevriend met de prinselijke Familie
Om verder te gaan slechte prijs calculatie en een Garantie bepaling voor eventuele gebrekenen slecht managment ging Witsche en Visch Failiet ,ik dacht omstreeks 1965-66.weer een langer verhaal geworden als dat ik dacht.
Groetjes Bram :D
Om verder te gaan slechte prijs calculatie en een Garantie bepaling voor eventuele gebrekenen slecht managment ging Witsche en Visch Failiet ,ik dacht omstreeks 1965-66.weer een langer verhaal geworden als dat ik dacht.
Groetjes Bram :D
//
Ahoy Gert Jan. ,,Zijn er nog mensen die Stork Hotlo hebben gevaren``Een hele hoop! Wij denken met weemoed terug aan dees hobbymotor, met zijn lekke kleppies, gescheurde koppies, door de lucht fluitende tapeinden, en achteruit lopen als `ie vooruit gestart werd.....en zuigers die met slijppasta-grof op de voering moesten inlopen, dan was wel de chroomlaag voor de helft hasabassie foetsie, maar een kniesoor die daar op let....... Groet`n Gerard.
- Arie Hazebroek
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14
//
Goeiemorgen Arie en Bram. Inderdaad een hele mooie prent! Arie ik herinner me alleen nog van de Hotlo (daar is `ie weer....) en B&W van 465 bar inspuitdruk en een korte piekdruk van 750 bar. Maar ik heb ergens gehoord dat die compressie-en werkdrukken tegenwoordig tussen de 150 en 200 bar liggen, dus heel wat meer als toen, dat was maar een plm. 20 bar en 53 bar voor die grote karren. Maar wat jij daar hebt is heel interessant :D Laat af en toe maar eens wat zien. Vr.Gr.Gerard.
- Arie Hazebroek
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14
dwarsdoorsnede
Hay Gerard en Arie.
Ja Arie, net als jij die spullen van die kennis zit door te spitten, zit ik dat met mijn scheepvaart spullen. 25 jaar op zolder, je koopt een scanner en je bent verkocht. Gisteravond vond ik die Hotlo doorsneden en vandaag de "handleiding voor de constructie en de bediening van een Stork Werkspoor" van de Hollands Burcht. Wist niet dat ik het had.
Ik denk dat ik die Hotlo doorsnede op het Hotlo forum plaats. Meer op z'n plaats. Heb ook mijn wachtboekjes gevonden met daarin de "drijf" tijden. Ik vind het nogal meevallen met de Hotlo. Heeft volgens mij ook te maken met het type schip. Onze bulkers lagen in de 70tigger jaren min.5 dagen tot soms wel een maand stil/binnen. Had je tijd zat om wat te doen dat in tegenstelling tot een Nedlloyd lijndienstschip.
Een ding is waar hij lekte aan alle kanten en je moest de fundatie bouten regelmatig na "kruipen". Wat een ........ klus was dat.
Groet, Gert-jan.
Ja Arie, net als jij die spullen van die kennis zit door te spitten, zit ik dat met mijn scheepvaart spullen. 25 jaar op zolder, je koopt een scanner en je bent verkocht. Gisteravond vond ik die Hotlo doorsneden en vandaag de "handleiding voor de constructie en de bediening van een Stork Werkspoor" van de Hollands Burcht. Wist niet dat ik het had.
Ik denk dat ik die Hotlo doorsnede op het Hotlo forum plaats. Meer op z'n plaats. Heb ook mijn wachtboekjes gevonden met daarin de "drijf" tijden. Ik vind het nogal meevallen met de Hotlo. Heeft volgens mij ook te maken met het type schip. Onze bulkers lagen in de 70tigger jaren min.5 dagen tot soms wel een maand stil/binnen. Had je tijd zat om wat te doen dat in tegenstelling tot een Nedlloyd lijndienstschip.
Een ding is waar hij lekte aan alle kanten en je moest de fundatie bouten regelmatig na "kruipen". Wat een ........ klus was dat.
Groet, Gert-jan.
dwarsdoorsnede
Gerard.
Uit mijn wachtboekie: 6 cilinder Stork Werkspoor, 8600 apk
diam. zuiger 0,75 mtr
slag 1,6 mtr
n max 115/min
verstuivers: aantal gaatjes 10
diam. gaatjes 0,9 mm
geboord onder 76 graden
openingsdruk 300 kg/vierkante cm
naaldheffing 1 mm
Groet, Gert-jan.
Uit mijn wachtboekie: 6 cilinder Stork Werkspoor, 8600 apk
diam. zuiger 0,75 mtr
slag 1,6 mtr
n max 115/min
verstuivers: aantal gaatjes 10
diam. gaatjes 0,9 mm
geboord onder 76 graden
openingsdruk 300 kg/vierkante cm
naaldheffing 1 mm
Groet, Gert-jan.