Dwarsdoorsnede gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Arie: Heel mooi! Heb jij trouwens ooit met die pneumatische drijvertjes, voor het openen en sluiten van die afgassenketel, liggen vechten boven in de machinekamer?

Gebruikersavatar
kees
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

zat hier!

Bericht door kees »

Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

dwarsdoorsnede

Bericht door Gert-jan »

Hay Arie.
Die Willem Ruys tekeningen hadden dus in dat boek van de Haas "de Grote Drie" moeten staan. Maar ja dat was 1976 en toen lag alles nog op zolders of in vergeten kamertjes bij de musea.
Als je nog wat van bulkers tegen komt? Volgens mij zijn er geen HBT- of haar voorgangers, bulkers bij de NDSM gebouwd.
Zitten er geen doorsnedes bij van de Melania of die andere in 2 delen gebouwde tankers bij?
Groet, Gert-jan.
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

dwarsdoorsnede

Bericht door Gert-jan »

Hay Kees.
Dwarsdoorsnede is wel het forum geworden met een hoog Doxford gehalte. Nog meer en ook foto's. Ben blij dat ik er nooit echt mee gevaren heb want het onderhoud schijnt problematisch te zijn geweest. De 2 uur dat ik ooit een Doxford heb zien werken hebben diep indruk op mij gemaakt. Massief!!
Groet, Gert-jan.
Bram

Bericht door Bram »

:D Goedenmorgen techneuten,omdat ik er een hekel aan heb,dat een van ons uitglijdt op het voor mij toch al niet zo populaire vak elektrotechniek,hier nog even wat defenities uit mijn Tabellen boek van 1992 ,toen ik een opfris cursus moest volgen voor het Si systeem.

Afbeelding

Afbeelding


ik hoop dat jullie er wat aan hebben
Groets Bram :)
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

dwarsdoorsnede

Bericht door Gert-jan »

Hay Bram.
Hier doe je mij echt geen plezier mee. Mijn slechtste vak. Een 5 was het gemiddelde denk ik. Kon het niet zien dus snapte ik het niet. Stroom liep van + naar - of was het - naar + ??
Geef mij maar dwarsdoorsnedes.
Groet, Gert-jan.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Gert Jan.ik doe mijn eigen er ook geen plezier mee,want net als jij was het me slechtste vak,desalniettemin heb ik het geplaats voor diegene die er gebruik van kunnen maken,omdat er op een van de topics
van ons ,links en rechts met kreten over 380 V,440 V ,50 en 60 Hertz werden geslaakt waarvan ik dus niet begreep dat er over wikkelingen enz enz werd gepraat terwijl Hertz dus gewoon een snelheids bepaling is,vandaar dit memootje ,voor diegen die het interesant genoeg vinden om met stroom te stoeien.
en om een ouwe vonketrekker maar eens na te praten :
je ziet het niet
het werkt wel
maar als je het voelt
ben je verkeerd bezig
groets Bram :)
Afbeelding
Bram

Bericht door Bram »

:-D
Zoals ik vanmiddag al tegen Jos gezegd had heb ik nog 2 verhuis dozen vol ,toen we van de Daisy-kniertje aan de wal gingen wonen,bij het openen van de eerste doos vond ik nog het instructie boekjes van de machinekamer ,oa. HoMo Mercedes Benz Type:M203,Reintjes Keerkoppelingen met ingebouwde reductie,Handleiding voor de Lister luchtgekoelde dieselmotoren Type LR1-2 en SR 1-2-3,en de part list van:Lister LRM & SRM 1-2-3en een boekje over smering:Mobil voor het hart van ieder schip,weer een welkomme aanvulling voor me techniesch archief.
zo het oude gezegde : van wie wat bewaard heeft wat ,heb hier ook zijn nut weer bewezen. 8)

Hieronder voor de liefhebbers wat gescande bladz van de Reintjes Keerkoppeling


als er mensen zijn die deze handleidingen echt nodig hebben voor hun schip ,dan ben ik geneigd om ze te verkopen voor een redelijke prijs ten bate van de K.N.M.R. incl.de verzendkosten.

Groets Bram :-D
averheijden

Re:

Bericht door averheijden »

roy schreef:In welke schepen bouwde de N.D.S.M. die Doxford motoren ?.
m.v.g. Roy
Roy,
Volgens mijn informatie, slechts 2, zie regel 25 en 26

Er zijn er nog wel een 4-tal geplaatst in schepen door de N.DS.M. gebouwd, maar de Doxford motoren werden door WILTON-FIJENOORD geleverd.

Voor meer informatie over de 2 schepen voor WILHELM WILEMSEN zie: Afbeelding
Mvg
Alfons


Plaats reactie