Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Bij die ene doorsnede-foto....etc.
Kwait nait Jan...ik ben slechts tijdelijk aangesteld als " dienstdoende boswachter" :lol:
Het is me niet bekend dat er serieuze bosbranden hier bij mij in de buurt zijn geweest.......maaaar...ik meen in 2010...was ik toevallig even in Nederland en schrok me het lazerus toen mijn zuster zei: " Ik zag net op de TV dat er bosbranden bij jou nin de buurt zijn"....en dat was zo...hier wel een km of wat vandaan, maar TOCH even nerveus....waaaant ondanks dat er toen met man en macht tegenaan werd gekleund zijn er toch meerdere huizen afgebraand.Er si hier dus ook altijd in de zomer een "open vuur verbod" en het moge een ieder duidelijk zijn dat dit door "ieder zinnig mens" heel serieus wordt genomen. Op het verkeerde moment met een beetje wind kan eeen vonkie schrikbarende gevolgen hebben. Het zal je dus NIET verbazen dat ooook hier-net als elders in de wereld- idioten wonen die dan zo nodig de flinke jongen uit moeten gaan hangen en dan WEL een vuurtje stoken om wat worstjes te bakken. Gelukkig zijn er dan wel nuchtere personen die dan de RCMP bellen etc. etc......als die dan tesamen met de Firechief even langs komen- en daaaar zijn ze HEEEEL rap mee.....DAN is het stoken geheid AFgelopen!! :lol:
Als je ziet wat er in BC aan de hand was/is of b.v. vorig jaar in Fort MacMurray in Alberta DAN scheit je spontaan in je zondagse pendekkie!! Ik ben vroegaah in de Yukon wel eens langs een GIGA bosbraand gevlogen en als je dat van bovenaf bekoekeloerd dan kun je slechts hopen dat je DAT nooit mee hoeft te maken.....da's haast " voor-wereldlijk" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Recentelijk werden de steeds slechtere tijden voor het geblinddoekte wijffie met dat ouwe weegschaaltje bij de buren nog weer eens heel duidelijk.Ze stond hier in de kraant. :(
Bijlagen
CH-MacKinnon-09_29_2018_original.jpg
CH-MacKinnon-09_29_2018_original.jpg (218.83 KiB) 4911 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos liet op een van zijn fraaie plaatjes zien hoe zo'n kolenkar bij het kolen bunkeren zijdelings leeg wordt gekiept in een schip.Dit deed me denken aan een zelfde soort foto welke ik ooit zag i.v.m. de Gips Mijnen hier in Nova Scotia. Momenteel ligt dat hele gips-mijn-verhaal hier bekant op z'n reet, maar er is hier vlakbij nog een producerende gips mijn van National Gypsum ( Eigenaar van de "Gypsum Centennial" bulkfiets met een van de eerste computer gestuurde mono rail br.stof inspuit systemen er op, 3 verstuivers per poot, per toverdoos in een Airco ECR aan/af clicken!), het gips wordt via trein-hopper-wagons naar de laadhaven hier vlakbij in Dartmouth gebracht en dan gaat het hele zooitje keien naar de USA waar er gips plaatjes van worden gemaakt. DAAR hadden ze vroegaah nooit een concessie aan die Yanks voor af moeten geven....maak die gips plaatjes dan maar hier TER plekke, anders laat je die keien maar in de grond zitten :mrgreen: ....aaahwel, da's een typisch Canadees verhaal van " gaten graven en bomen omzagen" en dan raken we zoooo in de politiek gezizagd en dat is baaie slecht voor Jossie z'n ademhaling......DUS dat doen we nait.
Regelmatig sta ik hier voor het spoor te wachten als er zo'n kiiiiilooooometers lange gips trein langskomt....aaahwel. Hier bij ook een referentie naar Gips mijnen in Nova Scotia, een paar ouwe plaatjes en ook een paar nieuwerwetse " Rotary Railcar dumpers" om die spoorwagons even rap leeg te kiepen hier vlakbij in Dartmouth. D.w.z. vroegaah kiepten ze die hele spoor wagon om, tegenwoordig hebben ze geloof ik " bottom-dumpers" als ik die treinen voorbij zie komen.De plaatjes zijn van het net gepikt.
Er komt trouwens weer wat leven in de Goud mining bisnis hier in N.S., maar da's een andere zigzag. :roll:

http://nsminerals.atspace.com/Windsor.html

https://www.youtube.com/watch?v=IlfQKgaUH4c
Bijlagen
Gips-wentworthJennison2.jpg
Gips-wentworthJennison2.jpg (52.5 KiB) 4812 keer bekeken
Gips-wentworthJennison4.jpg
Gips-wentworthJennison4.jpg (41.88 KiB) 4812 keer bekeken
GipsNova_Scotia_location..png
GipsNova_Scotia_location..png (138.29 KiB) 4812 keer bekeken
Gips-hfx-quarry-1.jpg
Gips-hfx-quarry-1.jpg (73.49 KiB) 4812 keer bekeken
Gips-Stcroix.jpg
Gips-Stcroix.jpg (57.46 KiB) 4812 keer bekeken
Gips-Rotarydumper-patent.png
Gips-Rotarydumper-patent.png (35.43 KiB) 4812 keer bekeken
Gips-208165.jpeg
Gips-208165.jpeg (53.04 KiB) 4812 keer bekeken
Gips-Halifax_from_the_air.jpg
Gips-Halifax_from_the_air.jpg (58.91 KiB) 4812 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

WEEEEEED....in Canada!

THE Canabis Act.

https://www.canada.ca/en/services/healt ... nabis.html

Notitie:
En dan te bedenken dat ik vroegaah hier -als ik ging kamperen in de Rockies- nog geen pilsje mocht drinken bij m'n tentje OF als we ergens gingen eten en een van m'n dochters vroeg " of ze ook een klein slokkie wijn mocht of zo"...dan brak de pleuritus uit als de serveerster het per ongeluk zag........DAT mag niet :lol:
Maaaar zong Wim Sonneveld in zijn fraaie lied " Het Dorp".......NU gaan we vooruit, NU wonen we in betonnen dozen en kunnen de plastisc rozen zien op het dressoir bij Mien...( of woorden van gelijke strekking!)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jan V+D uut Warken maakte - ondanks dattie druk is met opruimen-nog een ware opmerking...."we" leren niet van onze geschiedenis....dus ik dacht , laat ik dan maar een triest plaatje met een nadenkertje plaatsen :(
Bijlagen
BruceMcKinnon-UnderTheBus1.jpg
BruceMcKinnon-UnderTheBus1.jpg (110.14 KiB) 4657 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Bij gebrek aan een beter Kombuisplekkie plaats ik dit verhaaltje dan maar hier....kennelijk liepen er vroegaah op de dijk tussen Deventer en Olst wel personen rond die niet met zich lieten spotten :lol: , zie hier onder:
Bijlagen
Olst-Woonwagenbewoners.jpg
Olst-Woonwagenbewoners.jpg (223.21 KiB) 4539 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mogelijk heeft die Simson ook geholpen bij de sabotage van een munitietrein tussen Wijhe en Olst van 5 op 6 september 1944. :-D
De foto is van 11 dagen later. De rails is weer gerepareerd maar de locomotief en tender liggen er nog.
Ze zouden pas in de zomer van 1945 verwijderd worden.

Sabotage Wijhe-Olst 5-9-1944.jpg
Sabotage Wijhe-Olst 5-9-1944.jpg (88.99 KiB) 4394 keer bekeken
Groet, Paul G.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Wim Plukker »

@ Harry,

Zou je mij je e-mailadres willen sturen middels PB.
Die heb ik hier ab niet.
"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

En zo kan het zomaar gebeuren dat je via de toverdoos in Halifax ...op het Noordzeekanaal bij Velzen een fraaie Ruud Coster foto ziet van een Irving tanker uit Saint John New Brunswick, bareboot gecharterd van Vroon uit Breskens met als thuishaven Majuro, onderweg om een bakkie olie te laden in Amsterdam, wat ze waarschijnlijk naar de Irving raffinaderij in Saint John N.B. Canada gaan brengen, waar ze pas geleden nog een "poef poef-brand bakkie" hadden :roll:
Bijlagen
GREAT EASTERN s-a.jpg
GREAT EASTERN s-a.jpg (109.65 KiB) 4217 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou vanmorgen toch weer flink mazzel gehad, dat had ook heeel anders kunnen aflopen......die 747 Cargo had niet genoeg lengte aan de starbaan hier in Halifax en maakte een buiklanding...nou jaaa landing????...wat ik er van begrijp schoven "ze" met het hele zwikkie aan het einde van de startbaan een stukkie door :roll: Dat is hier al eens eerder gebeurt met zo'n zware 747 Vracht kist....ik denk zomaar dat er iemand met "dikke vingers" op de lading komputer heeft zitten klungelen. Kennelijk kwam de kist van Chicago en pikte hier " vracht" op en zou even door kachelen naar China. "Vracht" hier in Halifax is zo goed als zeker kreeft en even door naar China wil dus zeggen " vol met peut".....dus flinke mazzel dat die hele hap niet in de hens is gevlogen en het bij een gekreukelde "ego" van de bemanning en wat gekreukeld aluminium is gebleven.........voor het zelfde geluk waren ze bij me in de achtertuin neer gepleurd :roll:
De plaatjes zijn van de toverdoos gepikt en gemaakt door een lokale journalist die er als de kippen bij was.
Bijlagen
Cargo-747-crash-Halifax-Nov-7-2018a.jpg
Cargo-747-crash-Halifax-Nov-7-2018a.jpg (146.84 KiB) 3854 keer bekeken
Cargo-747-crash-Halifax-Nov-7-2018b.jpg
Cargo-747-crash-Halifax-Nov-7-2018b.jpg (95.19 KiB) 3854 keer bekeken
Cargo-747-crash-Halifax-Nov-7-2018c.jpg
Cargo-747-crash-Halifax-Nov-7-2018c.jpg (139.97 KiB) 3854 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie