Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door jdbvos »

Ja die SwissAir…..
Ik heb die episode van Aircraft-disasters op NationalGeographic een keer of 3, 4 voorbij zien komen, en heb me eigenlijk een beetje verbaasd.
Het toestel had waarschijnlijk veilig kunnen landen, maar eerst moest-en-zou alle instructie- en checklijstjes worden afgewerkt....
Uiteraard zijn dergelijke voorschriften uit andere rampen of near-misses ontstaan, en uiteraard heeft dat zin....
Maar als je toestel in de hens staat, of zonder brandstof dreigt te komen, zou ik toch kiezen voor "as't nie kèn zoals 't mot, dan mot 't maar zoals 't kèn"... Maar ja: wat vliegen betreft: wie ben ik....
Maar uiteraard is dat 'gepraat achteraf', en we weten allemaal dat van 'achteraf je een paard in z'n hol kijkt'....
Vliegtuigrampen.... Vandaag wordt de MH14 herdacht, die door de mannuh-van-Poetin is neergehaald, en nu doen alsof hun neus bloedt...
Wanneer je het statistisch beziet wordt het nog raarder: de hoeveelheid mensen die wereldwijd overlijden door een vliegtuigramp per jaar, is minder dan het aantal verkeersslachtoffers in NL per maand ! En nooit wordt gesproken over "de verkeersramp".
Er wordt gigantisch aan de auto/het verkeer verdiend door de overheid....je zou haast gaan denken dat dergelijke ongelukken voor een regering (waar dan ook) -economisch gezien- "calculated losses" zijn.
En wat vliegen betreft, die krijgen van mij altijd een "high-five" !
Bijlagen
High-five.jpg
High-five.jpg (10.34 KiB) 2423 keer bekeken
Oost, west...ook best

Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jacob Bothof »

Sorry Jan, ik dacht dat het de MH 17 was.
Maar na de laatste gesprekken tussen Poetin en Trump waar Trump het met Poetin in alles eens
was kan het misschien de MH 14 geworden zijn. Triest voor de nabestaanden van de MH 17 :|
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4846
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Allen »

Geachte heer @Harry :-D
Onderaan de vorige pagina plaatste je wat afbeeldingen uit de omgeving van Halifax.
De afbeeldingen brachten m'n grijze massa in de bovenkamer in beweging.
In een grijs verleden heb ik wat omzwervingen in die omgeving gemaakt.
Eén daarvan was; dat ik vanaf het water een stuk of wat kerktorens op een rij aan de
walkant kon zien.
In de krochten van m'n grijze massa maalt en draait het, alleen kan ik nu even niet
scherp krijgen WAAR het nou was.
Ik denk toch echt dat het ergens in de buurt van Halifax is.
MAAR WAAR!?
Heb jij misschien -of een ander- een idee?
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door jdbvos »

Ja Jacob, het was idd de 17....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

MAAR WAAR!? Heb jij misschien -of een ander- een idee?
Als die "Luu uut Twente" mij " Meneer" gaan noemen.........uuutkiek'n!! :lol:
m'n grijze massa in de bovenkamer in beweging.
Nou dan is het dus niet hol daar Allen en dat had je best goed onthouden. Het zijn de kerktorens van Mahone Bay aan de gelijknamige Baai " Mahone Bay"....als je " Mahone Bay Churches" Goegelt dan breek je de beentjes over foto's, hier is er alvast eentje van het net!.....NOG beter is om een kaartje te kopen via Iceland Air, dan kun je eerst op Ijsland met je kont ergens in een warm water bad gaan zitten en lekkere vissies eten...wel wat centjes bewaren dan voor de kreeft hier, we zijn een arme provincie en hebben die rijke Europeanen met zakken vol met Euro's hard nodig :lol: Ik hoop dat je weer " Boven Jan" bent ondertussen.
Bijlagen
MahoneBay Churches.jpg
MahoneBay Churches.jpg (12.31 KiB) 2350 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4846
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Allen »

Niet zo arrugwanend heer @Harry niet zo arrugwanend.

Mahone Bay daar was het dus.
Daar had ik het zelf niet gezocht.
Als ik zelf had moeten zoeken, dan had ik het wat noordelijker gezocht.
Maar waarom zoeken als @Harry toch de oplossing geeft. :-D
Ik ben nog niet helemaal 'Boven Jan', maar de vaart komt er in. 8)
Kaartje kopen gaat wat moeilijk, ik kan nog niet bij-beunen. :( :? :mrgreen:
De grijze massa werkt dus nog wel, alleen wat opstart problemen. :lol:
Maar ja, wat wil je als net na WW II te water bent gelaten. :roll:
@Harry, bedankt, heanig an, good goan en de grtn uit Tukkerlaand.
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

net na WW II te water bent gelaten.
Bliev'n driev'n Allen.....gewoon Bliev'n driev'n :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4846
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Allen »

@Harry 'kzal mien best doon om te bliem'n driem'n. 8)
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door v+d »

Als je drijven wilt moet je schapen nemen :wink:
Moet ik nog een tientje boordgeld in de sluis bij Eefde offeren Allen?
Herstellen gaat langzaam vooral voor oude kerels die krijgen haast , daar betrap ik mijzelf nog wel eens op :-D
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door jdbvos »

Als je drijven wilt moet je schapen nemen
:lol: :lol:
óf een oude scheepsmotor kopen...motordrijver...

dat brengt mijn gedachten weer aan de Far East, met die lange boten met een melkmachinemotor er in, en zo'n bamboe drijver ernaast: dan is de ene dus de stabiliteitsdrijver, en de andere de motordrijver.... :lol:

In m'n jeugd hadden de ouders van m'n zwager in Hindeloopen zo'n winkel-van-alles. In het voorjaar stonden daar dan ineens weer de bamboehengels tegen de gevel...
Dus was het weer gauw naar huis voor F 1,= voor een hengel: je koos de langste uit (om dan met een nijptang het allerdunste puntje er weer vanaf te knippen) die even later net zo lang was als bij al je vriendjes. En nóg een F 0,75 voor een snoertje-set (met dobber), en ff langs 1 van de 3 bakkers in Hindeloopen (jazeker !) voor een kluit koekdeeg (prima voor voorn, en als 'ze' niet beten, snoepte ik het zelf wel(deels) op) voor F 0,10...
Maar ghoet, om bij 'drijven' terug te komen: Op zo'n voorjaarsdag kwam ik bij de ouders van m'n huidige zwager terug, legde m'n dobber op de toonbank, en vroeg "mag ik een andere, deze blijft niet goed drijven...hij zinkt steeds..."
Het duurde even voordat bij de stomverbaasde uitbater het kwartje viel.
Niet lang geleden vertelde m'n zwager, niet wetende dat ik dat was, dat z'n vader dat verhaal ook vaak vertelde... :-D
Oost, west...ook best


Plaats reactie