Vraag over stuurhuis voorop
Vraag over stuurhuis voorop
Vraag van Charro, we hebben het er op het oude forum ook al eens over gehad.
Hallo Jos
Alhoewel ik niet van de zeevaart afkom maar van de binnenvaart kom ik met veel plezier op je forum, en lees ik alles waarbij ik regelmatig moet lachen om de herineringen die jullie ophalen.
Nu heb ik een vraag.
Ik heb de Ladoga 103 uit Rusland op de foto gezet op het Noordzeekanaal ter hoogte van de voorzaan.
Zou je die op het forum willen paatsen met de vraag of iemand weet waarom het stuurhuis voorop staat en niet achterop.
Lijkt me op zee niet handig (ben een leek hoor)
Alvast bedankt
Danny
Hallo Jos
Alhoewel ik niet van de zeevaart afkom maar van de binnenvaart kom ik met veel plezier op je forum, en lees ik alles waarbij ik regelmatig moet lachen om de herineringen die jullie ophalen.
Nu heb ik een vraag.
Ik heb de Ladoga 103 uit Rusland op de foto gezet op het Noordzeekanaal ter hoogte van de voorzaan.
Zou je die op het forum willen paatsen met de vraag of iemand weet waarom het stuurhuis voorop staat en niet achterop.
Lijkt me op zee niet handig (ben een leek hoor)
Alvast bedankt
Danny
Ahoy jannuh,jannuh schreef:Een antwoord van een leek:
Schip vaart veel op kanalen, waar goed uitzicht belangrijk is???
Zo vreemd is dat antwoord niet, kijk maar de Great Lakes Ships, waarvan er ook vele de brug voor hebben,en ook veelal te maneuvreren hebben en veel ijs.Maar ook daar kan het spoken,en niet te zuinig.
Hier een link naar die schepen:
http://www.boatnerd.com/
groetjes ruud
Helemaal voorop... Ik heb alleen met een gecombineerde hopper-cutter gevaren, de "Ciudad del Carmen", die het spul werkelijk helemaal voorop had staan. Dat kwam goed uit bij het binnenvaren van de sluis in Stellendam, want daar konden we geen wrijfhouten meer tussen schip en sluis hebben. Dus dan konje mooi heel voorzichtig de kop er tussen drukken en dan achterom kijken of je mooi gestrekt lag en vervolgens verder.
Maar ook andere schepen met de brug ver naar voren, zoals de "Waiwerang" van de KPM, een veeboot voor 1500 "eenheden". Daar stond de brug zover naar voren om minder last te hebben van de geuren die al die beesten na een paar dagen afgaven.
Maar ook op de "Prinsenborg" keek je in veel gevallen meer naar achteren dan naar voren.
En, inderdaad: het is lekker rustig voorop.
Maar ook andere schepen met de brug ver naar voren, zoals de "Waiwerang" van de KPM, een veeboot voor 1500 "eenheden". Daar stond de brug zover naar voren om minder last te hebben van de geuren die al die beesten na een paar dagen afgaven.
Maar ook op de "Prinsenborg" keek je in veel gevallen meer naar achteren dan naar voren.
En, inderdaad: het is lekker rustig voorop.
Ook de reder Buck uit Duitsland had twee schepen(rond begin tachtiger jaren) met de brug voorop ook met de reden om zo laag mogelijk te blijven voor de bruggen
De ene hete de Linda Buck de andere weet ik niet meer,maar voeren van Duisburg naar de oostkust Engeland.
Deze schepen vervoerden onder in het ruim coils en op het tussendek trailers en aan dek containers.
De ene hete de Linda Buck de andere weet ik niet meer,maar voeren van Duisburg naar de oostkust Engeland.
Deze schepen vervoerden onder in het ruim coils en op het tussendek trailers en aan dek containers.