Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Knisten »

De "Mighty Servant 3" heeft, na het lossen van het (een) ADM dok in Norfolk, Va ook eens in de haven van Halifax helemaal voorover geballast gelegen, ten einde de schroefbladen te kunnen controleren, met behulp van een paar vlotjes. Die bladen waren in Norfolk in onzachte aanraking gekomen met de bodem en men vertrouwde het niet helemaal. Details weet ik niet meer, maar na reparatie mochten we de semi-sub "BowDrill 2" laden voor Hainan in China. Het lossen van dat ding is een ander verhaal en komt later nog wel eens.

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Details weet ik niet meer, maar na reparatie mochten we de semi-sub "BowDrill 2" laden
Toch is er met je geheugen niks gebeurt tijdens dat bakkie met je auto Dirk ( hoop trouwens dat je sein-klauwtje weer wat opknapt), het klopt helemaal wat je zegt en ik hepput toevallig zelf ook gezien, het was in 1987 of zo- kan een half jaar mis wezen, maar niet meer- de hele offshore bisnis in Canada pleurde in elkaar door het stoppen van de PIP grants. Ik woonde nog in Calgary en was in Halifax for bisnis. Mijn ouwe vriend en kollega Alex Hotchkiss was schipper op dat Bowdrill rig dat naar China ging. Ben kontakt met hem verloren, en wel interesse in dat lossen.Die MS 3 drukken ze zo met de kont omhoog en neus onderwater. Soms gaat de hele handel dan onderwater maar da's een ander " FF Apeldoorn bellen bakkie" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Breeze »

Harry G. Hogeboom schreef: 09 mei 2017 14:25het was in 1987 of zo- kan een half jaar mis wezen
Dat klopt aardig want dit gebeurde er in de ochtend van 6 dec '06 voor de kust van Angola:

Afbeelding

Blup, blup.

https://kouijze1.home.xs4all.nl/Mighty% ... NKING.html
en
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=4300

Adri
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Knisten »

Als je dat zo ziet brengt 't best wel tranen in een glazen oog. Het waren zulke fijne schepen om op te varen, niet de makkelijkste voor de dekdienst met betrekking tot ballasten, cq ontballasten, maar als alles dan weer veilig en zeevast aan dek stond was het puur genieten. We laadden dat ADM dok in Rotterdam. Onze kapitein stond, kort voor vertrek, aan een filmploeg van de EO uit te leggen dat we "om de zuid" naar Norfolk zouden gaan, ivm het uitsteken van het dok over de achtersteven. Zo'n twintig meter, als ik het goed heb. Commotie op de brug, de elec had super-glue in z'n oog gekregen, dus werd linea-recta naar het hospitaal waar ze het konden repareren gebracht. Het vertrek een paar uur uitgesteld. Eenmaal in 't Kanaal een telex van die weather-routing boys dat het economisch toch maar beter was om "om de Noord" te gaan. Zo gezegd, zo gedaan en we verdaagden in het staartje van een ex-hurricane. 't Was best wel slecht... Paaltjes pikken bij de vleet, maar, niet bij en over het voorschip. No sir, maar wel over het achterschip, waarbij het dok soms decimeters werd opgelicht om vervolgens weer met geweld op de kribbing gedonderd te worden. Tijdens de beloodsing naar Norfolk het e.e.a. daarvan aan die beste man verteld. Zijn laconieke commentaar op onze zorgen met betrekking tot de staat van 't dok: "Doesn't really matter... It's all junk anyway, down there, so I wouldn't worry too much!" We waren blij dat het ding, na lossing bleef drijven en wij onze reis naar Halifax konden vervolgen, alwaar de inspectie van het achterschip gepland stond alvorens een semi-sub te laden.

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

best wel tranen in een glazen oog
Tjaa Dirk....het AF zinken van droogdokken-schepen of welke ijzeren en drijvende dozen dan ook met ouwe en veelal gedeeltelijk verpekelde ballast systemen/afsluiters/tanks kan een bloedlinke zaak zijn.Vaak wordt "HET befaamde werk/dok-lijst schrappende Rode Potlood" snel uit de borstzak van de TD manager gehaald bij dit soort zaken...."het" werkt nog, dus jullie "fiksen" het wel. En dan komt er een moment dat er " heeeeel zachies" DE pleuritus uitbreekt.Je hoort en/of leest het nogal eens dat de hele hap om sodemieterd of geheel onder water verdwijnt zoals met de MS3 in Angola, reken maar dat die klanten even in de broek deden en waarschijnlijk PUUR geluk dat er niet toevallig een massinist " ergens ver weg" aan een weigerende ballast afsluiter zat te vogelen, DAN kun je het wel schudden als de hap ZO schuin afzinkt. Er staat me trouwens - heel vaag- bij dat er ooit eens een massinist is omgekomen toen een van die Mighty Servants "ergens in de buurten van Singapore" een stuk rots aan de kant wilde duwen.
Ik moest vanavond bij de Thai " fly lice place" nog denken aan them days in de vorige eeuw dat ik tesamen met HET management ergens met zicht op Straat Johore in een vreettentje "Singapore fly lice" zat te kanen met een kouwe Tiger er bij. :lol:
Wat betreft " HET Rode Potlood" denk ik dan altijd aan een persoonlijke ervaring waar het nestenschijf van de Clark Chapman stoom-ankerlier op een Reus van Heusden al meerdere keren van de doklijst was geschrapt onder het motto van " alles werkt nog en niks in de weg". WE hadden het nieuwe schijf aan boord, maar er in dok even opzetten.." ben je helemaal belazerd Hogeboom, da's veeel te duur"......TOT we in Townsville Australie geladen de spijker er in pleurden en dat nestenschijf zei: " Verrekken jullie maar ik doe HET niet meer" en nada " anker op"...finito- kaput.......tankers met crude oil geladen hebben gewoon een uitgesproken en donderse hekel aan snijbranders en/of andere vonken/hitte verspreidende apparatuur........DUS na een goeie week 24/7 bloed zweet en tranen buffelen met de hele bouten en moeren handel was de klus gefikst en kwam de spijker omhoog. Nou was dat op geen stukken na te vergelijken met een zinkende MS3 vanzelf ( alhoewel crude gas en een vonkie???) :roll: , maar ik wil maar zeggen dat die donderse " Rooie potloden" vooral in de handen van een ouwe tot bonenteller omgetoverde massinist :lol: ( bonus-premie-Kerst tantieme-salaris verhoging!!) soms heel wat op hun geweten hebben :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Boots »

"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D
Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Boots »

Bron:DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2017 – 132


CCTV footage has been released and shared by YouTube account Humans At Sea which shows the moment the 11,388 TEU CMA CGM CENTAURUS containership hits a quay crane at Terminal 1 in Jebel Ali Port, Dubai. DP World reported that the incident resulted in one moderate and nine minor injuries, but no fatalities. An investigation is currently underway to establish the cause of the incident. According to a PTI source, who shared images of the aftermath, the crane had only been in operation for six months. As of May 08, 2017 07:50 UTC, Vessel Finder shows CMA CGM CENTAURUS heading for Hamad Port.
"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jancorjoh »

Het journaille en scheepvaart...Het zal nooit een gelukkig huwelijk worden. :roll:

Bericht uit het AD van vandaag.

Jachtboot en plezierboot botsen voor brug centrum Alphen

Een plezierjacht en een jachtboot zijn vanmiddag met elkaar in botsing gekomen. Dit gebeurde vlak voor de brug in het Alphense centrum.
Het zou gaan om een losgeraakt plezierjacht.
Bijlagen
images2.persgroep.net.jpg
images2.persgroep.net.jpg (76.13 KiB) 5319 keer bekeken
Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Boots »

"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door TBH »

Nogmaals, maar dan met overzicht nasleep

https://www.youtube.com/watch?v=AExb8O4q70A


Plaats reactie