Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Sparks316 »

Je denkt toch niet dat ik met een rietje in mijn mond de zaak sneller voor elkaar gehad zou hebben? Bovendien had ik net de pers genomen :lol:
Louis

Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Meestertje »

Wellicht verplaatsen naar "sterke verhalen" ?
Machinare nesse est!
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Sparks316 »

Welnee, het is gewoon een kwestie geweest van "Effe Apeldoorn NIET bellen".... en vooral Henk Appelo niet, mien jong!
Louis
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Meestertje »

Aye :lol:
Machinare nesse est!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

"Effe Apeldoorn NIET bellen".
Vooral FF Niemand bellen.....kan in vele gevallen een heeeeel goed en vooruitstrevend besluit blijjken te zijn, tesamen met "DE procedures" uit de patrijspoort flikkeren :lol: ( Toegegeven...als de patrijspoort onder water zit dan wordt dat een ietsie problematisch" :mrgreen: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Sparks316 »

Meestertje schreef: 23 sep 2018 22:43 Patrijspoorten in de stuurmachinekamer... :-D ?
Jazeker, één poortje daar wat gewoon openstond voor wat ventilatie. Helemaal achter in de kont, dat kan toch geen kwaad? Nee, totdat je verkeerd trimt en iets anders ook vergeten bent. Maar Joao da Silva en Jesus dos Santos waren goed genoeg om het poortje weer dicht te gooien en met putsen aan de gang te gaan :lol:
Louis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Walkure in Barry docks.

Walkure.jpg
Walkure.jpg (149.63 KiB) 5363 keer bekeken
IDNo: 1136709 Year: 1914
Name: BLAND HALL Keel: Flag: GBR Tons: 4259
Country of build: GBR Builder: W.Doxford & Sons Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
16 CORNISH POINT - 26 GONZENHEIM - 33 LISA - 36 WALKURE
wrecked Hjelmboden, W Haftenssund 22.12.42 [Danzig-Kristiansand S, coal & coke]
1914 BLAND HALL Nicholl Steamships Ltd GBR London
CORNISH POINT 1916 Norfolk & North American Steam Sg Co Ltd GBR London
GONZENHEIM 1926 Unterweser Reederei AG DEU Bremen
LISA 1933 Atlantic Tank-Rhederei GmbH DEU Hamburg
WALKURE 1936 H.Vogemann DEU Hamburg
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door v+d »

Zo lossen ze tegenwoordig nog hout maar dan sneller, zie YouTube.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos »

ik blijf me verbazen over die cofferschepen….
welke gek bedenkt toch zo'n bouwwijze ??? (die overigens -voor goed begrip- volkomen los staat van dit kapseizen)
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

dit kapseizen
Een Duits schip, eind jaren 30 in Engeland... :wink:


Plaats reactie