Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Heel knap allemaal.
Groet, Arie Eijgenraam
Groet, Arie Eijgenraam
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Effe Apeldoorn bellen
Euh Kappie...?
- Bijlagen
-
- 20180621_072547_resized[1].jpg (245.66 KiB) 3896 keer bekeken
Machinare nesse est!
Re: Effe Apeldoorn bellen
Wow ! Da's indrukwekkend !
Da's iig geen gevalletje 'krabbend anker' geweest....ik denk eerder een iets uitgepompt anker, en dan een botsingetje errugunz tegenaan...
Zou niet weten wat anders zoiets kan veroorzaken...
Tsjonge ! Nog nooit zoiets gezien !
Da's iig geen gevalletje 'krabbend anker' geweest....ik denk eerder een iets uitgepompt anker, en dan een botsingetje errugunz tegenaan...
Zou niet weten wat anders zoiets kan veroorzaken...
Tsjonge ! Nog nooit zoiets gezien !
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ziet er niet uit als een erg vaak gebruikt anker, wellicht een bakkie bij van de helling laten lopen?
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik zal het de dokmeester in de toekomst eens vragen of hij meer weet van dit bakkie .
Prijzig geintje in elk geval, nieuw anker met bijbehorende certificaten
Prijzig geintje in elk geval, nieuw anker met bijbehorende certificaten
Machinare nesse est!
Re: Effe Apeldoorn bellen
Heb zoiets in wat mindere mate gezien bij het ophieuwen van bb anker van de Sarah Elisabeth in 1970. Toen ik dat aan die ouwe meldde zei hij...dat klopt stuurman. We lagen ten anker met een hurricane enkele jaren terug , dit omdat het roer uitgevallen was. Het anker heeft gehouden (waarschijnlijk achter een paar stenen) en kon niet meedraaien waardoor er (te)veel spanning op de stok kwam te staan die daardoor verboog. Schip was toen net nieuw. Dat verhaal staat ergens onder DvdH.
Met een "beetje" heet stoken en een paar hydraulische persen moet dat toch wel weer recht te krijgen zijn denk ik zo.
Groeten, K.Brouwer
Met een "beetje" heet stoken en een paar hydraulische persen moet dat toch wel weer recht te krijgen zijn denk ik zo.
Groeten, K.Brouwer
Re: Effe Apeldoorn bellen
volgens mij is dit doelbewust zo gecreëerd,Moderne Kunst noemen we dat.
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik geloof niet dat ze bij Shipdock gaan betalen om dit soort kunst te laten maken
Zo staat er bij de Oranjewerf een ander gevalletje
Zo staat er bij de Oranjewerf een ander gevalletje
- Bijlagen
-
- flapoor.jpg (66.42 KiB) 4802 keer bekeken
Machinare nesse est!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 feb 2011 12:31
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik weet niet anders dan dat ie daar staat, zou van een hopper zijn geweest die ergens op de stenen heeft gestaan.
Best klapje geweest, ook nog rvs schroef.
Grtz Wytze
Best klapje geweest, ook nog rvs schroef.
Grtz Wytze
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Skinningrove 1895.
Na de stranding leefde het schip nog lang en gelukkig (76 jaar geworden).
IDNo: 5230454 Year: 1895
Name: SKINNINGROVE Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 516
Country of build: GBR Builder: Thompson, J.L. Location of yard: North Sands
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-
19 HAILSHAM - 23 SKINNINGROVE - 36 STANGROVE (war loss 23.2.39, raised & rebuilt) - 41 CASTILLA DEL ORO - 44 CONDESTABLE - 54 SOTILEZA - 55 MECHELIN
BU Aviles 1971
Na de stranding leefde het schip nog lang en gelukkig (76 jaar geworden).
IDNo: 5230454 Year: 1895
Name: SKINNINGROVE Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 516
Country of build: GBR Builder: Thompson, J.L. Location of yard: North Sands
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-
19 HAILSHAM - 23 SKINNINGROVE - 36 STANGROVE (war loss 23.2.39, raised & rebuilt) - 41 CASTILLA DEL ORO - 44 CONDESTABLE - 54 SOTILEZA - 55 MECHELIN
BU Aviles 1971