Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Niemand nog ??? Hebbum zelf ook nog niet teruggevonden...
Maar misschien ben ik wel in de war met die -Dijk boot van de HAL in Canada...
Maar misschien ben ik wel in de war met die -Dijk boot van de HAL in Canada...
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Het lijkt me bijna zeker een schip van British India SN Co Ltd, of misschien toch Wilhelm Wilhelmsen?
Kwait nait, Jan, ik heb al wat vlootlijstjes en foto's bekeken, maar ben de ware Jacob nog niet tegengekomen.
Kwait nait, Jan, ik heb al wat vlootlijstjes en foto's bekeken, maar ben de ware Jacob nog niet tegengekomen.
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Jan die dijkboot was de schiedijk in 1968 op Vancouver eiland.
Groetjes, Jos Linders.
Groetjes, Jos Linders.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ja, bedankt !
...da's niet bepaald dezelfde locatie.....
nou ja, 't is kaus draus, en 't probleem houdt ons van de straat....
Wij zoeken verder, hopman ! Dipdip
...da's niet bepaald dezelfde locatie.....
nou ja, 't is kaus draus, en 't probleem houdt ons van de straat....
Wij zoeken verder, hopman ! Dipdip
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Volgens de link van Chris zou het de Titania kunnen zijn.
Maar ik maak geen gebruik van facebook e.d. dus ik kom daar niet verder.
Wel vond ik deze link.
https://skipshistorie.net/Tramp%20og%20 ... ITANIA.htm
Maar ik maak geen gebruik van facebook e.d. dus ik kom daar niet verder.
Wel vond ik deze link.
https://skipshistorie.net/Tramp%20og%20 ... ITANIA.htm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Het schip lijkt er wel wat op, maar er wordt op die site geen melding gemaakt van een dergelijk incident...
Alleen maar dat ze tot zinken is gebracht, op de positie ongeveer op de (rode) 'X die de spot eventjes markt'....
...enne...de laatste keer dat ik daar ongeveer was, staken daar geen grote rotsen uit het water....
Nou zegt dat niks, natuurlijk: een dergelijk akkefietje kán in zo'n beschrijving worden vermeld, maar het zou kunnen dat dat daar niet vermeld is...
Je zou toch verwachten dat een dergelijk gegeven, zoals ze erbij ligt met haar fraaie neusje "on the rocks", toch wel een vermeldenswaardige schade heeft veroorzaakt...
"Ge wit mar nooit", zoals een wereldberoemde Braziliaan ooit zei
PS Opm: the morning after the evening before… sjit: plaatje vergeten te plaatsen...
Alleen maar dat ze tot zinken is gebracht, op de positie ongeveer op de (rode) 'X die de spot eventjes markt'....
...enne...de laatste keer dat ik daar ongeveer was, staken daar geen grote rotsen uit het water....
Nou zegt dat niks, natuurlijk: een dergelijk akkefietje kán in zo'n beschrijving worden vermeld, maar het zou kunnen dat dat daar niet vermeld is...
Je zou toch verwachten dat een dergelijk gegeven, zoals ze erbij ligt met haar fraaie neusje "on the rocks", toch wel een vermeldenswaardige schade heeft veroorzaakt...
"Ge wit mar nooit", zoals een wereldberoemde Braziliaan ooit zei
PS Opm: the morning after the evening before… sjit: plaatje vergeten te plaatsen...
- Bijlagen
-
- positie.jpg (34.78 KiB) 3042 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Hieronder een TITIANA van de Finse rederij 'Finland Steamship Company'.
Tis een ander schip maar misschien wel de goede rederij?
Tis een ander schip maar misschien wel de goede rederij?
Grtn @Allen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Mooi dat iedereen meedenkt!
Maar ik hou het voorlopig op de Titania 1923.
1922 Built as TITANIA ved Deutsche Werft A.G.,
Finkenwärder, Hamburg, Germany for Wilhelmsens D/S A/S
(Wilh. Wilhelmsen), Oslo. Registered in Tønsberg. Launched
14/11.
1923 Delivered 11/02. Building costs NOK 3.571.012,02.
1937 Sold 27/01 to Bruun & von der Lippe's Rederi (Bruun &
von der Lippe), Tønsberg. Renamed VIGRID.
De foto on the rocks moet dan voor 1937 gemaakt zijn en waarschijnlijk heeft men na een telefoontje aan Apeldoorn besloten om het gevalletje bodemschade in dok te repareren.
Er is ook nog een Titania van Wilhelm Wilhelmsen in 1937 gebouwd, maar dat is een heel ander schip.
IDNo: 5024271 Year: 1937
Name: TITANIA Type: Cargo ship (ref) Flag: NOR Tons: 6704
Country of build: SWE Builder: Kockums MV Location of yard: Malmo
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-16
61 ARISTOTELIS
BU Shanghai 14.5.69
Maar ik hou het voorlopig op de Titania 1923.
1922 Built as TITANIA ved Deutsche Werft A.G.,
Finkenwärder, Hamburg, Germany for Wilhelmsens D/S A/S
(Wilh. Wilhelmsen), Oslo. Registered in Tønsberg. Launched
14/11.
1923 Delivered 11/02. Building costs NOK 3.571.012,02.
1937 Sold 27/01 to Bruun & von der Lippe's Rederi (Bruun &
von der Lippe), Tønsberg. Renamed VIGRID.
De foto on the rocks moet dan voor 1937 gemaakt zijn en waarschijnlijk heeft men na een telefoontje aan Apeldoorn besloten om het gevalletje bodemschade in dok te repareren.
Er is ook nog een Titania van Wilhelm Wilhelmsen in 1937 gebouwd, maar dat is een heel ander schip.
IDNo: 5024271 Year: 1937
Name: TITANIA Type: Cargo ship (ref) Flag: NOR Tons: 6704
Country of build: SWE Builder: Kockums MV Location of yard: Malmo
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-16
61 ARISTOTELIS
BU Shanghai 14.5.69
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Effe Apeldoorn bellen
Eindelijk JossieUno..... ik lag t'r al wakker fan!Mooi dat iedereen meedenkt! Maar ik hou het voorlopig op de Titania 1923.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"