Effe Apeldoorn bellen
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
- Locatie: groningerland
Re: Effe Apeldoorn bellen
Dat is dezelfde foto die ik hier ook al had neergezet Corcor schreef: ↑26 nov 2017 21:57 Op deze link staan meer schepen die op de Coolebar lijken maar
ook van de Coolebar
https://www.flotilla-australia.com/ncsnc.htm
Re: Effe Apeldoorn bellen
Nu je het zegt, Jan.Hij vaart daar (voor mij) voor 99,9% zeker niet, en ligt daar dan op z'n zachtst gezegd geboeid.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden...maar het is maar net wat je wilt zien.
Ik zag steeds een schip onder stoom, dacht zelfs schroefwater te zien en dan vaart dat schip.
Eigenlijk net zoiets als je bevooroordeeld iets leest van bepaalde mensen....
Bedankt voor de link, Cor, maar ik ben bang dat we er niet echt uit zullen komen.
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Effe Apeldoorn bellen
M.i. is het geen antenne. Als het een antenne zou zijn dan splitste de draad zich in het midden en ging als 1 draad naar beneden. Maar zoals ik al zei, m.i. Ik zie het als een knikstag met een vlaggenlijn.jdbvos schreef: ↑26 nov 2017 19:18 Wellicht dat een klein generatortje voor wat verlichting binnen zorgde, omdat ik de indruk heb dat ik een marconie-antenne tussen de masten zie, maar dat zal wel het enige electrische geweest zijn op dat schip.... Misschien is die 'antenne' alleen maar een tussenstag (bras) met daaraan een signaalvlaggenlijntje, maar een Sparks zal daar wel meer over kunnen zeggen.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Name: CHUSAN Type: Passenger/cargo Flag: GBR Tons: 2217
Country of build: GBR Builder: Scotts' SB Location of yard: Greenock
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-
Disposal Data:
wrecked Outer Is, Wei-hai-wei 1.10.32 [Antung-Shanghai, pax & general]
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Effe Apeldoorn bellen
Je hebt mannen die graag vrouw hadden willen zijn.
En andersom.
Maar je hebt ook vliegtuigen die liever een schip hadden willen zijn.
Sommigen lukt dat bijna.
En andersom.
Maar je hebt ook vliegtuigen die liever een schip hadden willen zijn.
Sommigen lukt dat bijna.
- Bijlagen
-
- vliegtuig_turkije.jpg (44.18 KiB) 7981 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Effe Apeldoorn bellen
Laten we wel even respekt hebben voor de piloot: hij is de eerste piloot die aan de grond een nosedive maakte !!
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Oaky L.Alexander bouwjaar 1915.
IDNo: 2213624 Year: 1915
Name: FRANKLIN Type: Cargo ship Flag: USA Tons: 5266
Country of build: USA Builder: New York SB Location of yard: Camden, NJ
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-11
21 NEVADAN - 26 OAKEY L.ALEXANDER
wrecked Taylor Reef, Cape Elizabeth, Me., 3.3.47 [Norfolk-Portland ME, coal]
IDNo: 2213624 Year: 1915
Name: FRANKLIN Type: Cargo ship Flag: USA Tons: 5266
Country of build: USA Builder: New York SB Location of yard: Camden, NJ
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-11
21 NEVADAN - 26 OAKEY L.ALEXANDER
wrecked Taylor Reef, Cape Elizabeth, Me., 3.3.47 [Norfolk-Portland ME, coal]
HIER meer locale info.When asked whether the captain was the last man off, Murray smiled. “Yep, he was.”
Re: Effe Apeldoorn bellen
Kennen ze Apeldoorn daar ook al?
Groeten
Jan van der Pluijm
Groeten
Jan van der Pluijm
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
- Locatie: groningerland
Re: Effe Apeldoorn bellen
Een dorp bj het loo
Re: Effe Apeldoorn bellen
Zo te zien zijn de heren van Apeldoorn hier bezig de schade op te nemen.