Lelijke Schepen
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
Is dat nou een draagvleugelboot?Tsja, het rompie is niet echt lelijk
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Lelijke Schepen
-------------------------------
Ja, dat is een draagvleugelboot. Nou moet die, wil dat werken, veel snelheid maken, dus vandaar die hoge mast met die grote propeller die ze aan dek hebben geplaatst, want met zijn gewone schroef haalt ie dat nooit.
Ja, dat is een draagvleugelboot. Nou moet die, wil dat werken, veel snelheid maken, dus vandaar die hoge mast met die grote propeller die ze aan dek hebben geplaatst, want met zijn gewone schroef haalt ie dat nooit.
Re: Lelijke Schepen
Toch is de aandrijving mbv. wind niet helemaal nieuw.
10 jaar geleden zag ik het al toegepast op een autoboot: groeten
Jan van der Pluijm
NB. nog zo'n lelijk schip
10 jaar geleden zag ik het al toegepast op een autoboot: groeten
Jan van der Pluijm
NB. nog zo'n lelijk schip
Re: Lelijke Schepen
Ja, maar dat was dus meer voor de windvang op die hoge, lege boot. Dat konden de boegschroeven lang niet aan, dus als hij begon te verlijeren, gaven ze even een klappie dwarsuit met die grote propellers. Dat werkte perfect.
Re: Lelijke Schepen
groeten
Jan van der Pluijm
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
De combinatie ship + windmill levert de volgende lelijkerds op:
de mate van serieusheid, die -laat ik zeggen- varieert nogal
de mate van serieusheid, die -laat ik zeggen- varieert nogal
- Bijlagen
-
- lelijkerd.jpg (70.86 KiB) 9923 keer bekeken
-
- lelijkerd2.jpg (59.86 KiB) 9923 keer bekeken
-
- lelijkerd3.jpg (135.06 KiB) 9923 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Lelijke Schepen
In maart jl. werd het schip Ore Regent in dit topic gepost.
IDNo: 5264405 Year: 1956
Name: ORE REGENT Type: Ore carrier Flag: LBR DWT: 45379
Country of build: JPN Builder: National Bulk Carriers Location of yard: Kure
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15
[1969 cv to bulk carrier, 30316gt/48306dw] - 73 SEA NAVIGATOR
BU Kaohsiung 1.10.79
Interessant omdat het ook hier om een tot ore carrier verbouwd schip ging. Voorheen was het een cv. Wat is echter een cv (schip)? Het blijft moeilijk hier een voormalige (google): 'CV: Fleet aircraft carrier (1921–1975), multi-purpose aircraft carrier (1975–present)' in te zien.
Ah, bij verder zoeken vermoed ik dat het een oil tanker was en dat cv op conversion zal slaan. (Blijkbaar ben ik te vroeg opgestaan )
http://www.t2tanker.org/ships/ore-prince.html
Hier een foto van het lelijke zusje Ore Prince:
IDNo: 5264405 Year: 1956
Name: ORE REGENT Type: Ore carrier Flag: LBR DWT: 45379
Country of build: JPN Builder: National Bulk Carriers Location of yard: Kure
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15
[1969 cv to bulk carrier, 30316gt/48306dw] - 73 SEA NAVIGATOR
BU Kaohsiung 1.10.79
Interessant omdat het ook hier om een tot ore carrier verbouwd schip ging. Voorheen was het een cv. Wat is echter een cv (schip)? Het blijft moeilijk hier een voormalige (google): 'CV: Fleet aircraft carrier (1921–1975), multi-purpose aircraft carrier (1975–present)' in te zien.
Ah, bij verder zoeken vermoed ik dat het een oil tanker was en dat cv op conversion zal slaan. (Blijkbaar ben ik te vroeg opgestaan )
http://www.t2tanker.org/ships/ore-prince.html
Hier een foto van het lelijke zusje Ore Prince:
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
Tijd voor een lelijkerd. de Llewek Constellation.
Functioneel. Dat dan weer wel.
En de brug doet zeker ook dienst als panoramarestaurant
Functioneel. Dat dan weer wel.
En de brug doet zeker ook dienst als panoramarestaurant
- Bijlagen
-
- Llewek Constellation.jpg (89.43 KiB) 9442 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Lelijke Schepen
Een lelijke tankerkont, uiteraard functioneel...
Het schip scharrelt nog steeds ergens rond.
IDNo: 8017815 Year: 1981
Name: KYOKUWA MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119990
Country of build: JPN Builder: Mitsubishi Location of yard: Nagasaki
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
89 STAR TRADER - 93 IONIKOS - 06 UMUROA
Het schip scharrelt nog steeds ergens rond.
IDNo: 8017815 Year: 1981
Name: KYOKUWA MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119990
Country of build: JPN Builder: Mitsubishi Location of yard: Nagasaki
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
89 STAR TRADER - 93 IONIKOS - 06 UMUROA