Lelijke Schepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Erikdepooter »

Tijd voor een lelijkerd. de Llewek Constellation.
Functioneel. Dat dan weer wel.
En de brug doet zeker ook dienst als panoramarestaurant :P
Bijlagen
Llewek Constellation.jpg
Llewek Constellation.jpg (89.43 KiB) 9275 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Jos Komen (R.I.P)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een lelijke tankerkont, uiteraard functioneel...
Het schip scharrelt nog steeds ergens rond.


Ionikos.jpg
Ionikos.jpg (192.83 KiB) 9019 keer bekeken
IDNo: 8017815 Year: 1981
Name: KYOKUWA MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119990
Country of build: JPN Builder: Mitsubishi Location of yard: Nagasaki
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
89 STAR TRADER - 93 IONIKOS - 06 UMUROA
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Lelijke Schepen

Bericht door oyibo »

de umuroa is nu een floating storage/production vessel .
op dit moment voor de kust van het noorder eiland van Nieuw Zeeland
let love rule
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Drentenier »

... en ziet er dus nu zo uit.
Umuroa.jpg
Umuroa.jpg (67.66 KiB) 9213 keer bekeken
Zie: http://www.offshoreenergytoday.com/awe- ... -contract/
Groet,
Hans
Jos Komen (R.I.P)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor de aanvullingen. :wink:
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Lelijke Schepen

Bericht door peelander »

Oke, het is er eentje van het binnenwater, maar wie ziet er wat moois in?
De pijp misschien?
magnifique II 17 09 2017 dordrecht (78).jpg
magnifique II 17 09 2017 dordrecht (78).jpg (132.13 KiB) 9008 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
John Baar
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 okt 2012 11:11

Re: Lelijke Schepen

Bericht door John Baar »

Hallo Jan.
Het mooie wat ik hier in zie is een woonboot. Die is hier gemakkelijk van te maken? Met die blok er op
Gr John
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Bertus. »

Een heel lelijk schip. :shock:
maxresdefault.jpg
NATORI Semi-bolvormig boogcontainer schip
De Japanse binnenlandse containeroperator Imoto Lines heeft een schip in ontvangst genomen met een innovatief ontwerp, ontwikkeld in samenwerking met en gebouwd door de Japanse scheepsbouwer Kyokuyo Shipyard Corp.
De 540 teu capaciteit Natori heeft een kenmerkende bolvorm met een halve bol en een geïntegreerde brug. Het is ontworpen voor optimale efficiëntie met een verhoogde capaciteit om te voldoen aan de behoeften van feeder- en binnenlandse containerdiensten in Japan.
Het schip is 136,25 m lang met een breedte van 21 m. Volgens Kyokuyo bespaart het boegontwerp 5 procent brandstofverbruik onder gemiddelde zeecondities door de winddruk met 30 procent te verminderen in vergelijking met conventionele rompvormen.
De brug en het accommodatiegedeelte zijn geïntegreerd in het voorschip om een ​​betere zichtbaarheid en comfort voor de bemanning te garanderen, door de impact van lawaai en trillingen van de machine tot een minimum te beperken.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Lelijke Schepen

Bericht door v+d »

Het is even wennen Bertus, ik vind die Wagenborg schepen iets minder aaibaar :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

--------------

--------------------------------------Afbeelding
----------------------------------------------------------Car Carrier City of Rotterdam

Die Natori is ook alweer twee jaar in de vaart. Hij mag dan misschien meer "aaibaar" :-D zijn dan een schip als de Egbert Wagenborg, die bolvorm van de brug is niet zonder gevaren zoals bleek uit de aanvaring tussen de car carrier City of Rotterdam en de ro-ro freight ferry Primula Seaways op 3 december 2015 op de Humber. Daar zag de loods het door die bolvorm van de stuurhuisramen op een gegeven moment niet helemaal scherp meer.
RELATIVE MOTION ILLUSION

City of Rotterdam’s pilot’s spatial awareness was distorted during the 5 minutes preceding the vessel’s collision with Primula Seaways. During this period, he had been drawn to the bridge window located directly above the starboard VHF radio that was angled off the perpendicular to the vessel’s centreline. As a result, the pilot experienced a relative motion illusion in which the vessel appeared to be heading in the direction in which he was looking. The likelihood of the pilot experiencing this illusion has been confirmed through an analysis of the information recorded on the vessel’s VDR, simulation (paragraph 1.12), the experiences of pilots who have worked on board either City of Rotterdam or City of St Petersburg (paragraph 1.10), and the experiences of MAIB inspectors and an ergonomist during pilotage transits in and out of Newcastle, UK (paragraph 1.11). During the passage along the Bull Channel, City of Rotterdam’s pilot had moved between the navigation workstation and the forward conning position as he monitored the vessel’s position by eye, radar and ECS. The pilot had recognised that the car carrier had been set to the north of its intended track by the wind. He had also realised that he needed to manoeuvre the vessel further to the south in order to pass Primula Seaways port to port. However, between the pilot calling the VTS at 2035 and the collision, it is likely that he would have spent much of the time looking through the window above the starboard VHF radio. Relative motion illusion deceives a viewer into thinking that the observed view is the direction of travel. In this case, the pilot was looking through the window above the starboard VHF radio, which was 33° off-axis from the centreline. As it was dark, the inward slope of the window removed all objects in the periphery, and there were no visual clues, such as a forward structure or bow tip, the illusion would have been compelling.
Voor het volledige rapport, klik HIER.

Maar ja, betrek mij, als het over schepen gaat, niet bij een mooi-of-lelijkdiscussie. :-D Ik vind dat absoluut niet (meer) relevant. Ik hoor tegenwoordig bij die barbaren die alleen maar kijken of een schip aan zijn doel beantwoordt, dat wil zeggen: zoveel mogelijk lading veilig en zo economisch mogelijk over zee brengen. Economisch wil zeggen: met zo min mogelijk kosten. Zo min mogelijk kosten wil zeggen: met zo weinig mogelijk brandstof en met zo min mogelijk mensen. Als reder, ontwerper en scheepsbouwer dan in gezamenlijk overleg de grenzen binnen de regelgeving gaan opzoeken, kun je merkwaardige resultaten krijgen. :shock:

-----------------


Plaats reactie