Mijn werkplekkie.
Hoi Albert,
Bedankt voor je reactie,nu de wintermaanden weer beginnen te komen is het best vol te houden op zolder.'s Zomers is het niet zo aangenaam hoewel er 'n groot tuimelraam aanwezig is.De trein rijdt z'n rondjes over de hele zolder vroeger had ik 'n baan van 4,5 bij 2,5 meter maar dan was het alleen maar kleine rondjes rijden.Alles is digitaal wat Roy wel bekend voor zal komen.Elke lok is voorzien van een decoder zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen rijden.Je ziet wel dat de aankleding van de baan nog niet klaar is maar alles op z'n tijd.Het is een eindeloze hobby waarin je veel zelf kunt maken zoals de seinen,bovenleiding en nog veel meer als je een beetje handig bent.
Gr Jan
Bedankt voor je reactie,nu de wintermaanden weer beginnen te komen is het best vol te houden op zolder.'s Zomers is het niet zo aangenaam hoewel er 'n groot tuimelraam aanwezig is.De trein rijdt z'n rondjes over de hele zolder vroeger had ik 'n baan van 4,5 bij 2,5 meter maar dan was het alleen maar kleine rondjes rijden.Alles is digitaal wat Roy wel bekend voor zal komen.Elke lok is voorzien van een decoder zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen rijden.Je ziet wel dat de aankleding van de baan nog niet klaar is maar alles op z'n tijd.Het is een eindeloze hobby waarin je veel zelf kunt maken zoals de seinen,bovenleiding en nog veel meer als je een beetje handig bent.
Gr Jan
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.
Hallo Jan,
De vader van Roelof had ook een baan die de hele zolder besloeg.
Dat was dan nog voor het PC tijdperk, maar evengoed was het prachtig, zoals het er uitzag en reed.
Al Roelof dit leest, kan hij misschien een foto plaatsen. (het werkplekkie van roelof senior. )
Hoe dan ook, ik vindt dit een pracht hobby.
Vr. gr. Albert
De vader van Roelof had ook een baan die de hele zolder besloeg.
Dat was dan nog voor het PC tijdperk, maar evengoed was het prachtig, zoals het er uitzag en reed.
Al Roelof dit leest, kan hij misschien een foto plaatsen. (het werkplekkie van roelof senior. )
Hoe dan ook, ik vindt dit een pracht hobby.
Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Hallo Jan,
Da's mooi spul hoor !. Vooral dat stammetje plan D in de turkooise uitmonstering kan op m'n warme belangstelling rekenen.
Maar ja, ik voel me dan ook zeer aangetrokken tot periode III & IV. Het zal wel met m'n leeftijd te maken hebben................
Succes komende winter !.
m.v.g. Roy
Da's mooi spul hoor !. Vooral dat stammetje plan D in de turkooise uitmonstering kan op m'n warme belangstelling rekenen.
Maar ja, ik voel me dan ook zeer aangetrokken tot periode III & IV. Het zal wel met m'n leeftijd te maken hebben................
Succes komende winter !.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Dat is en blijft toch een mooie hobby, Jan. Nooit bij stilgestaan, maar inderdaad: sinds de computer is ook daar alles natuurlijk digitaal geworden. Alleen op dat aspect ervan zal je eindeloos door kunnen gaan, neem ik aan.
Wijlen mijn zwager was loods in Hoek van Holland en die zat, als hij zat te wachten tot hij opgeroepen werd, altijd tussen zijn treinen.
Zou er nou niemand zijn die op datzelfde formaat scheepies laat varen?
Bert, voor 105 euro koop je het Handboek ADR, het handboek voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg, met cd-rom. Maar je kunt ook HIERHEEN gaan, dat kost niks.
Even doorklikken naar HIER, uitprinten en in je auto leggen, dan weet je precies wie je goed op vier streken moet houden.
Wijlen mijn zwager was loods in Hoek van Holland en die zat, als hij zat te wachten tot hij opgeroepen werd, altijd tussen zijn treinen.
Zou er nou niemand zijn die op datzelfde formaat scheepies laat varen?
Bert, voor 105 euro koop je het Handboek ADR, het handboek voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg, met cd-rom. Maar je kunt ook HIERHEEN gaan, dat kost niks.
Even doorklikken naar HIER, uitprinten en in je auto leggen, dan weet je precies wie je goed op vier streken moet houden.
Hallo Theo,
Daar raak je een gevoelig onderwerp !.
Op zeer weinig treinbanen kom je juist gebouwde schepen tegen. Ook niet op commercieel gebouwde banen.
De toeleverings, ( modelbouw ), industrie ziet nauwelijks, of helemaal geen kans om correcte modellen op de markt te brengen.
Dat valt telkens weer op !.
Als je opbouwende kritiek probeerd te leveren, reageerd men totaal niet en wordt je aangekeken alsof je van een andere planeet komt.
Kijk, dat vind ik nu zo jammer he !.
m.v.g. Roy
Daar raak je een gevoelig onderwerp !.
Op zeer weinig treinbanen kom je juist gebouwde schepen tegen. Ook niet op commercieel gebouwde banen.
De toeleverings, ( modelbouw ), industrie ziet nauwelijks, of helemaal geen kans om correcte modellen op de markt te brengen.
Dat valt telkens weer op !.
Als je opbouwende kritiek probeerd te leveren, reageerd men totaal niet en wordt je aangekeken alsof je van een andere planeet komt.
Kijk, dat vind ik nu zo jammer he !.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Hallo medekombuizers,
Dank voor de reacties op mijn werkplekkie,inderdaad Roy er is weinig op scheepvaart gebied in kombinatie met treinen.De firma Artitec levert wel wat schepen in de schaal Ho maar het meeste wat je ziet is eigen ontwerp.
Had zelf nog 'n probleem met de deur van de voorzolder naar de grote zolder maar dat heb ik via een zelfbouw brug opgelost.De brug is gemaakt van koperen tubing en messing strip en alles is hand made ook de lichtmasten.Gr Jan
Dank voor de reacties op mijn werkplekkie,inderdaad Roy er is weinig op scheepvaart gebied in kombinatie met treinen.De firma Artitec levert wel wat schepen in de schaal Ho maar het meeste wat je ziet is eigen ontwerp.
Had zelf nog 'n probleem met de deur van de voorzolder naar de grote zolder maar dat heb ik via een zelfbouw brug opgelost.De brug is gemaakt van koperen tubing en messing strip en alles is hand made ook de lichtmasten.Gr Jan
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.