Mijn werkplekkie.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Albert,

Het is de voormalige "Krachtwijk" van de voormalige K.N.S.M.
Europanummer: 20.03738, gebouwd in 1953 bij Scheepswerf "Concordia", S.Seymonbergen te Amsterdam.
Tussendoor heeft ze ook nog "Ferry" geheten.
Mare effe iets anders; heeft de huidige eigenaar wel eens in z'n machinekamertje gekeken !?. Ik weet niet beter dan dat er een Caterpillar van 275 pk. in staat................
Ze is dus net gehermotoriseerd, of de goede man draaid alleen maar een sleuteltje om en als hij geluid hoort blijkt z'n motor te draaien !.
Wie het weet mag het zeggen.................................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Albert,
Prachtig!!! :-D :-D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
All the best
Jos
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Albert,groot gelijk.Niets mis met duitsers,heb er tijden mee gewerkt.Je moet alleen één ding in de gaten houden,je vraagd niets aan duitsers, je zegt iets tegen duitsers en meteen hoe je het wilt hebben.Dus niet:wil je dat even doen, maar je doet dat en op die manier doe je het.Nee,nooit last gehad met ze.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Roy, :-D

De "schipper" had wel veel enthousiasme, maar niet veel vakkennis aanboord, maar een motormerk lezen, ja dat zal hij wel kunnen.
Oja, de naam wordt er eerdaags afgebrand en dan gaat ie ????? heten.

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Albert,

Ik ben toch benieuwd wat de nieuwe naam gaat worden en of deze boot onlang gehermotoriseerd is.
Als "Nancy" was ze eigendom van Blom B.V. uit A'dam. Ongetwijfeld bekend voor je.
Was het al bekend waar de sleper nu geregistreerd is !?.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Roy, :-D

Je kan wel blijven wringen maar er komt geen drup meer uit. :wink:

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Albert,

Daar was ik al bang voor.
Van ellende ben ik hier in Den Helder zelf maar foto's gaan maken.
Analoog wel te verstaan.............................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
arendnet

Bericht door arendnet »

Hallo Roy
Hier nog iets over de Krachtwijk.
Afbeelding

Hier kan je nog meer vinden van het scheepje.
http://www.debinnenvaart.nl/schependb/index.php
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Duwbak "Marianne" met 1022 ton zand, van IJmuiden naar Spijkerboor.
Duwboot "Oscar" euronr.2007160.
Van fa. van Vliet uit Wormerveer.
Samen zijn ze 79 mtr. lang maar mijn sluisie is maar 65 mtr. dus moet het spul onkoppelen en gezellig naast elkaar liggen.
Afbeelding

Terwijl ik van dit uitzicht geniet, wordt mijn gras ook nog voor me gemaaid. :-D
Sluismeester is een mooi beroep! :wink:

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Oosterburen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Daarop heb ik de goeie man, op mijn bekende vriendelijk wijze, verteld dat ík de sluismeester ben en dat ík hier de dienst uitmaak en dat als hij vandaag nog wilde schutten, hij als de *&%^&#$@! moest verhalen, want hij zou toch niet willen dat ik boos op hem werd, wel dan?.
De man, diep getroffen door mijn vriendelijke uitleg, begreep direct de diepere wijsheid van mijn beslissing en werd zeer meegaand.
Hallo Albert,

Ik had van vriendelijke en begrijpende sluismeesters niks anders verwacht.
Alhoewel hier de concentratie aanmerkelijk minder is, kom je ze hier OOK tegen, maar gelukkig heb ik een identieke "meegaande inslag" net als jij Albert, ik begin veelal met te vragen of ze de fiets van m'n vader wellicht hebben gezien en dat ik dit erfstuk graag weer in de familie wil??? :evil: :evil:
Meestal gaan ze dan gelijk zoeken :lol: :lol: en is mijn direkte probleem opgelost; slechts een heel enkele keer moet ik om toelichting vragen over de status van de achterstallige uitkering van verplicht te werk gestelden gedurende de laatste kleine schermutseling, waaronder mijn vader gedurende 3 jaar in Berlijn.
Hierna zijn ze vrijwel altijd erg meegaand; ik heb er echter eeeentje mee gemaakt die weinig inzicht betoonde en vol trots vertelde dat ie in Montevideo Uruquai was geboren waar zijn ouders in 1945 naar toe waren ge-emigreerd, toen ik belangstellend vroeg of hij dan OOK een SS nummer onder z'n oksel had getatoeeerd, net als zijn vader, TOEN is ie dat vlug op gaan zoeken in de familie - archieven! :evil: :twisted: :wink: :roll:
Sorry voor het zij-stapje, ik kon het niet laten :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie