Mijn werkplekkie.
Jongens jongens, waar zijn jullie nu mee bezig. Je weet toch dat Albert een geheugen heeft als een olifant (en volgens ingewijden ook nog iets anders ) dus dat gaat jullie straks nekken. Of denken jullie nu werkelijk dat ik die worsten zomaar even uit eigen beweging opgestuurd heb ? Mooi niet dus; achter de schermen hebben zich verschrikkelijke taferelen afgespeeld met grove bedreiging, afpersing, chantage en alles wat daarbij hoort . Vergeleken met Albert is die Willem H een koorknaapje. (Ze komen trouwens uit hetzelfde dorp) Nee, het heeft zelfs zover moeten komen dat Albert dreigde mij eens de waarheid te gaan vertellen en daar ben ik dus wel even van geschrokken. Stel je voor...
Nee, ik zou maar een beetje dimmen want anders blijven we straks verstoken van zijn verhalen en die zou ik toch niet graag willen missen.
Nu zoek ik tervergeefs naar een knipoog-smiley voor ambtenaren maar die is er mooi niet. Ambtenaren doen bij een knipoog namelijk één oog open
Groeten,
Bert de Boer
Nee, ik zou maar een beetje dimmen want anders blijven we straks verstoken van zijn verhalen en die zou ik toch niet graag willen missen.
Nu zoek ik tervergeefs naar een knipoog-smiley voor ambtenaren maar die is er mooi niet. Ambtenaren doen bij een knipoog namelijk één oog open
Groeten,
Bert de Boer
Re: Mijn werkplekkie.
Albert schreef:Laat eens zien waar jij werkt of gewerkt hebt.
Sinds een paar weken is dit mijn nieuwe werkplekkie...
Bert,
Het is nogal een vraag over die gevaarlijke stoffen aanduiding.
Het bovenste nummer geeft de gevaarlijkheid aan.In dit geval:een 3 als eerste nummer,d.wz.het betrefd een brandbare vloeistof,met een 0,geen bijzondere gevaren.
Het onderste getal,1993,is de stofidentificatie.In dit geval cyclopentadieen,wat dat ook mag wezen.
Voor benzine is het bijvoorbeeld boven 33,de eerste 3 voor brandbare vloeistof,de tweede 3 staat voor licht ontvlambaar.
Het onderste getal wordt dan 1203 voor benzine.
Het bovenste getal heet het kemlergetal,het onderste UN stofidentificatienummer.Pffff, wat je allemaal niet moest leren als eenvoudig douanemannetje te water.Had beter een vak kunnen leren.
Harry
Het is nogal een vraag over die gevaarlijke stoffen aanduiding.
Het bovenste nummer geeft de gevaarlijkheid aan.In dit geval:een 3 als eerste nummer,d.wz.het betrefd een brandbare vloeistof,met een 0,geen bijzondere gevaren.
Het onderste getal,1993,is de stofidentificatie.In dit geval cyclopentadieen,wat dat ook mag wezen.
Voor benzine is het bijvoorbeeld boven 33,de eerste 3 voor brandbare vloeistof,de tweede 3 staat voor licht ontvlambaar.
Het onderste getal wordt dan 1203 voor benzine.
Het bovenste getal heet het kemlergetal,het onderste UN stofidentificatienummer.Pffff, wat je allemaal niet moest leren als eenvoudig douanemannetje te water.Had beter een vak kunnen leren.
Harry
Harry en Bert,
Ik heb het even op moeten zoeken in mn boekje maar (di)cyclopentadine is niet zo´n prettige lading. Om Jos zijn beroemde woorden maar eens te gebruiken: Het " gassiefree" draaien vereist nogal wat wc verfrisser meespuiten in de tankenfan
Groeten Harry
Ik heb het even op moeten zoeken in mn boekje maar (di)cyclopentadine is niet zo´n prettige lading. Om Jos zijn beroemde woorden maar eens te gebruiken: Het " gassiefree" draaien vereist nogal wat wc verfrisser meespuiten in de tankenfan
Groeten Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Het bovenste getal oftewel het Kemler-getal krijgt op Nederlandse vervoersdocumenten de naam "Gevaarsidentificatienummer".
Van de onderste getallen oftewel de UN-nummers zal ik er even een paar
bij elkaar zoeken die men hier in Nederland regelmatig kan tegenkomen.
Wij rijden bijv. vaak met bilge olie/water, machinekamersludge, oliehoudende ladingrestanten.
Mijn nieuwe "werkplekkie", een MAN TGA met 400 pk, is speciaal uitgevoerd voor het leegzuigen en reinigen van olieafscheiders en olie-benzineafscheiders en heeft een aparte watertank voor het weer op peil brengen van deze afscheiders die veelal werken met een vlotter.
Maar ook voor het inzamelen van scheepsafvalstoffen is deze auto natuurlijk geschikt.
Voor het reinigen van olieafscheiders is er een hogedrukreinigingssysteem op de auto.
Het laden gebeurd dmv een vacuumpomp en lossen van vloeistoffen gebeurd onder druk. Het eventueel achtergebleven sediment kan gelost worden door aan de achterkant een klep te openen en de tank te kiepen (beide hydraulisch).
Het werkgebied beslaat heel Nederland. Van Delfzijl tot Maastricht en van Scheveningen tot Oldenzaal.
Van de onderste getallen oftewel de UN-nummers zal ik er even een paar
bij elkaar zoeken die men hier in Nederland regelmatig kan tegenkomen.
Wij rijden bijv. vaak met bilge olie/water, machinekamersludge, oliehoudende ladingrestanten.
Mijn nieuwe "werkplekkie", een MAN TGA met 400 pk, is speciaal uitgevoerd voor het leegzuigen en reinigen van olieafscheiders en olie-benzineafscheiders en heeft een aparte watertank voor het weer op peil brengen van deze afscheiders die veelal werken met een vlotter.
Maar ook voor het inzamelen van scheepsafvalstoffen is deze auto natuurlijk geschikt.
Voor het reinigen van olieafscheiders is er een hogedrukreinigingssysteem op de auto.
Het laden gebeurd dmv een vacuumpomp en lossen van vloeistoffen gebeurd onder druk. Het eventueel achtergebleven sediment kan gelost worden door aan de achterkant een klep te openen en de tank te kiepen (beide hydraulisch).
Het werkgebied beslaat heel Nederland. Van Delfzijl tot Maastricht en van Scheveningen tot Oldenzaal.