Mooie Kontjes

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Waarom maken ze het kontje nu opeens weer rond inplaats van een vierkante kont?
Misschien om het een beetje droog te houden op het achterschip?
All the best
Jos

Mark P.

Bericht door Mark P. »

Alle nieuwbouwschepen zijn hier massaproductie Ragnar!! :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit kontje heeft wel iets.
Zo'n grote tanker en dan zo'n klein strak kontje.
Harry G. Hogeboom, onze enige echte kontenexpert zit waarschijnlijk even op een booreiland in de Poolzee, maar als hij weer thuis is horen we het wel.
foto van Aad van Staveren.
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Kan niet achterblijven met die mooie kontjes, heb ook een mooie gevonden.
Afbeelding

Gr Willem V.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

nog maar een paar;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Huib
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jul 2004 16:56
Locatie: Stad aan 't Haringvliet
Contacteer:

Bericht door Huib »

De Pietari Great, deze zomer gespot op de Waterweg. Een smal kontje.

Afbeelding

Gr, Huib
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Vier tankerkonten op een rij...

Afbeelding

Of het een mooi kontje is, weet ik niet, maar wel een strak kontje...

De OSSA, ex-Berge Boss.

Afbeelding

De CORAG(gio). De grootste kont van Italië - toen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Afbeelding


Deze fraaie kont noemden ze een "Kruiserhek" vanwege de naar binnen vallende bovenrand.

Bert de Boer
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Voor mij persoonlijk het mooiste kontje wat er is....
Foto is in april dit jaar genomen toen de Spuigracht in dok lag. Duidelijk op de foto is te zien dat het achterschip onder de waterlijn A-symetrisch is, dit om een betere aanstroom voor de schroef te krijgen. Vanwege dit feit moet het roer 4 gr SB liggen om het schip op koers te houden (zonder invloed van stroom-wind). Dit is overigens alleen bij de Poolse S.

Afbeelding

mvg John
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding

mvg John


Plaats reactie