Mooie Kontjes
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 mei 2013 13:06
Re: Mooie Kontjes
Er gaaf Kokkemaat om al die kontjes te zien. en mooie afbeeldingen- leuk om dit te bekijken
het is en blijft boeiend - Gelukkig nieuw jaar toegewenst Gr Cees
het is en blijft boeiend - Gelukkig nieuw jaar toegewenst Gr Cees
Re: Mooie Kontjes
De Tina Star 1962.
IDNo: 5027819 Year: 1962
Name: ASTRID BRES Type: Cargo ship Flag: DNK DWT: 697
Country of build: DEU Builder: Sietas Location of yard: Neuenfelde
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-9.5
72 KIM - 84 IDA BAAGO - 88 TINA STAR - 99 TOBAGO STAR
Total loss at Georgetown, Guyana 2010 & abandoned on Essequibo River
IDNo: 5027819 Year: 1962
Name: ASTRID BRES Type: Cargo ship Flag: DNK DWT: 697
Country of build: DEU Builder: Sietas Location of yard: Neuenfelde
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-9.5
72 KIM - 84 IDA BAAGO - 88 TINA STAR - 99 TOBAGO STAR
Total loss at Georgetown, Guyana 2010 & abandoned on Essequibo River
Re: Mooie Kontjes
Het mooie kontje van de Ocean Blue, de ex-Geertje Buisman, hier ook wel bekend als de "Reus van Zwartsluis".
HIER de gegevens van Marhisdata.
HIER de gegevens van Marhisdata.
Re: Mooie Kontjes
De fruitjager Toltec 1947, ik heb geen idee waar die uitsteeksels voor dienden.
IDNo: 5270703 Year: 1947
Name: PARISMINA
Type: Cargo ship (ref)
Flag: USA
DWT: 6148
Ship Design: R2-ST-AU1
Country of build: USA
Builder: Newport News SB
Location of yard: Newport News
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2ST-18
70 TOLTEC
BU Kaohsiung 31.3.76
IDNo: 5270703 Year: 1947
Name: PARISMINA
Type: Cargo ship (ref)
Flag: USA
DWT: 6148
Ship Design: R2-ST-AU1
Country of build: USA
Builder: Newport News SB
Location of yard: Newport News
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2ST-18
70 TOLTEC
BU Kaohsiung 31.3.76
Re: Mooie Kontjes
Misschien ter bescherming van de schroeven?
Het was een dubbelschroever en gezien het spitse kontje kon het best wel eens zijn dat de voortstuwing ver uitstak...
Het was een dubbelschroever en gezien het spitse kontje kon het best wel eens zijn dat de voortstuwing ver uitstak...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Mooie Kontjes
Volgens mij is dat juist. Er hoeft maar iets verkeerd te gaan bij aankomst of vertrek en je schroef raakt de kade met de nodige schade aan de schroef. Even afdraaien op het achterspring is hier een duidelijke no-no .
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
Re: Mooie Kontjes
Klopt...
Bij leeg schip komt al gauw het toppie van de gehaktmolens boven water, en dan is een gevallen-, of iets te laag hangend touwtje ineens een flink probleem: zo'n touwtje wordt dan keurig netjes opgerold. Maar niet netjes op de haspel...
Een sleepboot, of een roeiersvlet, maakt redelijk snel een reisje richting bodem, na onvoorzien ff te dichtbij geweest te zijn...
En de rest zei Koert al...
Je moet goed uitkijken met een schroef: die dingen nemen alles mee wat binnen bereik komt....ze zuigen dingen zelfs aan
Vroeger vond ik zo'n kruiserhek niet mooi....maar nu.... ja! heeft wel wat...
Ze zijn altijd wel mooi scherp, en flink geveegd..... Ja, zo'n kontje laat het water gemakkelijk los...
Maar om diezelfde redenen zit er ook niet veel drijfvermogen in, dus neemt wel snel water over bij zeegang....
Lijkt me geen fijn kontje bij lensen....maar dat is mijn gedachte....
Op de binnenvaart al jaren verplichte kost...maar wat mot zo'n ghv-reefer nou met een hekanker...gezien het kluisgat...?? Iemand ???
Bij leeg schip komt al gauw het toppie van de gehaktmolens boven water, en dan is een gevallen-, of iets te laag hangend touwtje ineens een flink probleem: zo'n touwtje wordt dan keurig netjes opgerold. Maar niet netjes op de haspel...
Een sleepboot, of een roeiersvlet, maakt redelijk snel een reisje richting bodem, na onvoorzien ff te dichtbij geweest te zijn...
En de rest zei Koert al...
Je moet goed uitkijken met een schroef: die dingen nemen alles mee wat binnen bereik komt....ze zuigen dingen zelfs aan
Vroeger vond ik zo'n kruiserhek niet mooi....maar nu.... ja! heeft wel wat...
Ze zijn altijd wel mooi scherp, en flink geveegd..... Ja, zo'n kontje laat het water gemakkelijk los...
Maar om diezelfde redenen zit er ook niet veel drijfvermogen in, dus neemt wel snel water over bij zeegang....
Lijkt me geen fijn kontje bij lensen....maar dat is mijn gedachte....
Op de binnenvaart al jaren verplichte kost...maar wat mot zo'n ghv-reefer nou met een hekanker...gezien het kluisgat...?? Iemand ???
Oost, west...ook best
Re: Mooie Kontjes
Jinny, Koert en Jan, bedankt voor het meedenken!
Heel logisch eigenlijk.
Heel logisch eigenlijk.
Re: Mooie Kontjes
Ankeren op rivieren om daar op stroom te laden, of op andere plaatsen waar de ruimte beperkt is en het schip niet dwars in het vaarwater mag komen te liggen.wat mot zo'n ghv-reefer nou met een hekanker.