Mooie Kontjes
- skipflip44
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
- Contacteer:
Tsja, ik weet niet wat die Marokanen hebben uitgevroten,
ik heb wat reizen op dit schip gemaakt, was betrouwbaar.
ik heb wat reizen op dit schip gemaakt, was betrouwbaar.
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
http://members.home.nl/skipflip44
Ho Ho Harry G. !!!
Ben ik even een paar dagen druk; komt me die Hoogeboom met een oneerbaar voorstel om alleen jongen van de grote vaart toe te laten.
Nu schop je toch even tegen mijn zere poot met je "grote vaart".
Ik kom zelf uit de kustvaartwieg en ondanks mijn rangen ken ik nog een aantal mannen met KHV (zonder aanvulling) die ik graag zou accepteren als Kapitein op het (virtuele) scheepje en stuurlieden die zelfs géén diploma hadden (dispensatie) waar ik nu nog wel wat praktijklessen van zou willen hebben.
Dus zet de deur alstjeblieft wel iets wijder open. Trouwens, Chef Ruud heeft zijn sporen ook voor een flink deel op de kustvaart verdiend.
Trouwens het scheepje waar jij je zinnen op gezet hebt is EEN KUSTER dus de nodige expertise moet ook uit die kringen komen.
Groeten,
Bert de Boer
Ben ik even een paar dagen druk; komt me die Hoogeboom met een oneerbaar voorstel om alleen jongen van de grote vaart toe te laten.
Nu schop je toch even tegen mijn zere poot met je "grote vaart".
Ik kom zelf uit de kustvaartwieg en ondanks mijn rangen ken ik nog een aantal mannen met KHV (zonder aanvulling) die ik graag zou accepteren als Kapitein op het (virtuele) scheepje en stuurlieden die zelfs géén diploma hadden (dispensatie) waar ik nu nog wel wat praktijklessen van zou willen hebben.
Dus zet de deur alstjeblieft wel iets wijder open. Trouwens, Chef Ruud heeft zijn sporen ook voor een flink deel op de kustvaart verdiend.
Trouwens het scheepje waar jij je zinnen op gezet hebt is EEN KUSTER dus de nodige expertise moet ook uit die kringen komen.
Groeten,
Bert de Boer
Ik wil toch even terugkomen op de GHV-jongens van Harry G.Hogeboom.
Ik krijg regelmatig mailtjes van Harry, dus buiten het forum om, over de periode dat wij tegelijkertijd op tankers voeren.
En DAT was een periode in ons leven die we ons nog als de dag van gisteren herinneren.
Zoals het feit dat ik op de Gulf Hansa zat tijdens die explosie van de Italiaanse tanker Luisa in Bandar Mashur en Harry opweg daarheen was op de Forest Hill.
We hebben het dan ook over de typische gewoontes op deze schepen en dat is typisch GHV.
Het was dus een tongslipje van Harry, die graag het liefst Nederlandse uitdrukkingen wil blijven gebruiken, dit is dus mijn vrije vertaling van "a slip of the tongue".
En heeft totaal NIETS met enige vorm van op de KHV neerzien te maken.
Lees alles wat Harry in de loop der jaren geschreven heeft op de kombuispraatforums maar eens rustig door en ik vind niet dat Harry door een klein Tongslipje deze kritiek verdiend heeft.
All the best
Jos
Ik krijg regelmatig mailtjes van Harry, dus buiten het forum om, over de periode dat wij tegelijkertijd op tankers voeren.
En DAT was een periode in ons leven die we ons nog als de dag van gisteren herinneren.
Zoals het feit dat ik op de Gulf Hansa zat tijdens die explosie van de Italiaanse tanker Luisa in Bandar Mashur en Harry opweg daarheen was op de Forest Hill.
We hebben het dan ook over de typische gewoontes op deze schepen en dat is typisch GHV.
Het was dus een tongslipje van Harry, die graag het liefst Nederlandse uitdrukkingen wil blijven gebruiken, dit is dus mijn vrije vertaling van "a slip of the tongue".
En heeft totaal NIETS met enige vorm van op de KHV neerzien te maken.
Lees alles wat Harry in de loop der jaren geschreven heeft op de kombuispraatforums maar eens rustig door en ik vind niet dat Harry door een klein Tongslipje deze kritiek verdiend heeft.
All the best
Jos
Ik had er ook een aantal knipogen onder gezet Jos.
Maar ik wou die Hogeboom toch even op de strafschopstip zetten voor een direkte vrije schop want hij mag dan wel sneeuw en ijs gewend zijn maar dit ijs is hij toch even op uitgegleden.
Dus zal hij zich, als hij ooit op een reunie komt (wat ik hoop) wèl even moeten rehabiliteren ten koste van vele rondjes.
Groetjes,
Bert de Boer
Maar ik wou die Hogeboom toch even op de strafschopstip zetten voor een direkte vrije schop want hij mag dan wel sneeuw en ijs gewend zijn maar dit ijs is hij toch even op uitgegleden.
Dus zal hij zich, als hij ooit op een reunie komt (wat ik hoop) wèl even moeten rehabiliteren ten koste van vele rondjes.
Groetjes,
Bert de Boer
Hmm,
stel je voor dat dit forum een schip was en ik (!) de kapitein, dan zou ik op dit moment hoogst waakzaam en alert zijn.
Jos op de brug en Harry G. in de vetput, en ze zijn het met elkaar eens en staan elkaar bij ???
Oppassen, er gaat wat gebeuren wat of tijd, geld of bier gaat kosten of een combinatie van het een en ander......
stel je voor dat dit forum een schip was en ik (!) de kapitein, dan zou ik op dit moment hoogst waakzaam en alert zijn.
Jos op de brug en Harry G. in de vetput, en ze zijn het met elkaar eens en staan elkaar bij ???
Oppassen, er gaat wat gebeuren wat of tijd, geld of bier gaat kosten of een combinatie van het een en ander......
Ja dat is een doordenkertje Leo,
maar ik denk dat zodra ik aan de telegraaf begin te scheuren er eerst een telefoontje uit de vetput komt waar ik denk helemaal mee bezig te zijn.
Want OF ze zijn niet onder stoom (bij een stoomschip) OF de motor is nog niet warm (motorschip).
Die ouwe wtk's hadden ook altijd de gewoonte om als je een x-aantal armen en benen en mensen aan dek tekort kwam, tijdens het aftoppen om te vragen of ze even konden Tornen, dat betekende even een paar klappies voor en achteruit, terwijl er niemand aan dek tijd had om de trossen even stijf te zetten.
Dus toch maar tornen, ze hadden tenslotte gewaarschuwd.
Begon die boot heen en weer te rijden langs de kant en zag je de laadslangen op het manifold gevaarlijk dicht tegen het breekpunt aankomen.
Onlangs is er zo'n bakkie geweest waarbij het fraaie varende monument Sleepboot Elbe het slachtoffer was van zo iets.
Dus Leo, je moet die gasten uit de vetput altijd haarscherp in de peiling blijven houden.
All the best
Jos
maar ik denk dat zodra ik aan de telegraaf begin te scheuren er eerst een telefoontje uit de vetput komt waar ik denk helemaal mee bezig te zijn.
Want OF ze zijn niet onder stoom (bij een stoomschip) OF de motor is nog niet warm (motorschip).
Die ouwe wtk's hadden ook altijd de gewoonte om als je een x-aantal armen en benen en mensen aan dek tekort kwam, tijdens het aftoppen om te vragen of ze even konden Tornen, dat betekende even een paar klappies voor en achteruit, terwijl er niemand aan dek tijd had om de trossen even stijf te zetten.
Dus toch maar tornen, ze hadden tenslotte gewaarschuwd.
Begon die boot heen en weer te rijden langs de kant en zag je de laadslangen op het manifold gevaarlijk dicht tegen het breekpunt aankomen.
Onlangs is er zo'n bakkie geweest waarbij het fraaie varende monument Sleepboot Elbe het slachtoffer was van zo iets.
Dus Leo, je moet die gasten uit de vetput altijd haarscherp in de peiling blijven houden.
All the best
Jos