Mooie Kontjes

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Danny

Bericht door Danny »

Nou Theo

De zware van Nelle zit wel goed dat rook ik al meer dan 12 jaar
Jenever heb ik leren drinken toen ik wachtsman was op de Koningin Juliana
en volgens mijn omgeving kan ik slap ouwehoeren ,alleen niet zo als jij en niet over vroeger.

Groeten

Danny

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Minimaal 55 plus!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D :D
Precies Theo,

Die jonge gastjes van tegenwoordig kunnen helemaal niet ECHT slap lullen! DAT komt je niet zomaar aangewaaid, daarvoor moet je eerst een paar lange strekkies van een weekje of 5 -6 hebben gemaakt, zo'n ouderwetse slinger van de PG via de Kaap naar Zuid Amerika of zo!! Met onderweg een paar pootjes trekken in de buurt van Tristan da Cunha in een krachie 7 of 8!! Daaar leer je slap lullen van! Ik heb NU ook plotseling m'n twijfels over Ome Komen, hij weet donders goed dat zoiets WEL met leeftijd hep te make'n maar hij denkt nu an se clandisie in de Kombuis!!

Ik heb vroeger ook wel eens een reissie gemaakt van Zutphen naar Maasbracht om een beetje kift te laaien, kan me niet herinneren dat ik ergens het strand niet meer zag!

Wat betreft de keuringen Ragnar, DAAaaar zou ik maar niet over in de war zitte'n, nog steeds volledig bij de les inclusief offshore en helicopter!!

Ik had het nog vergeten erbij te zette'n maar je MOET ook minstens 3 geducumenteerde gevallen van tankeritus hebben overleefd!! In speciale situaties kan er dispensatie worden gegeven voor figuren met bullkfietseritus, maar DAT kan alleen maar door de commissie worden besloten!

DE mazzel!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dat bedoel ik nou,
Als je lekker over die goeie ouwe tijd wilt ouwehoeren moet dat in gezelschap van een jongere generatie die ademloos zit te luisteren en deze ervaringen weer door kunnen geven.
Je kunt alles wel opschrijven, maar het gesproken woord blijft beter hangen dan een passage uit een boek.
Vooral als deze gesproken woorden afkomstig zijn van degenen die Theo zo fraai weet te omschrijven.
All the best
Jos
Danny

Bericht door Danny »

ok ok ik zal me waffel wel houden en ademloos gaan luisteren.

Ik wacht op de verhalen over de heldendaden op zee
Mijn vader zegt ook dat ik niks gewent ben.
die heeft op een groninger kuster gezeten

Danny
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Leerlingen!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D
Hallo Jos,

Dus als ik je goed begrijpt dan wil je plaats maken aan boord voor een paar "leerlingen" die dan alsnog "het vak" kunnen leren!!

Daar ben ik altijd voor te porren, maar dan wel FF een selektie programmaaatje inscheren zodat we alleen maar de veelbelovende gastjes meekrijgen!

Ik zou d'r niet teveel meenemen als ik jou was, want die jonge klanten van tegenswoordig zuipen een hoop bier op, en DAT gaat dan weer ten koste van de ouwe hap!! En die klanten kunnen dan ook maar beter gelijk weten dat we op de "Ouwe Echte Nederlandse Christelijke Koopvaardij" niks van dat democratische geleuter motten hebben van werktijden en weet ik veel wat!! Tegenswoordig moet je bekant een psycholoog weze om met personeel om te kenne gaan! Daaar hadden we toen nog nooit van gehoord en daaar mot ik niks van hebbe!

Zakken met die hap is ZAKKEN MET DIE HAP en geen gelul van ik mot me videotje nog FF afzien of ik mot nog een e-mailtje naar me moeder stuuure'n! Snappie!! 8)

DAT motte we dan wel gelijk en duidelijk inscheere'n!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb NU ook plotseling m'n twijfels over Ome Komen, hij weet donders goed dat zoiets WEL met leeftijd hep te make'n maar hij denkt nu an se clandisie in de Kombuis!!
Ach Harry, zo zie ik het niet, maar ik wil de schijn vermijden dat het om een exclusief clubje gaat.
Is het trouwens opgevallen dat iedereen, behalve Chef Ruud nu gouden strepen heeft?
Ik heb wat zitten zweten achter die streepies!
Vier strepen is het maximum, we zitten tenslotte niet bij de marine.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Ademlooze Toehoorders!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D
Hallo Ome Komen!

Alweer een daggie af! Ze beginne daar in Nederland toch niet de lijn te trekke eeeh!

Ja ik mot toegeve dat er af en toe nog wel een paar jonge knakkers tussendoor schieten waar nog wat mesiek in zit! Maar je mot se met een lampie zoeke! Maar de binnenvaart is misschien wel een goed begin! Dus as jij denkt dat er nog een paar zijn te redden van de ondergang dan gaan we d'r nog eens weer Ff flink tegen an! "Op Hoop van Zegen"!!

Wanneer leg dat nieuwe ouwe KNSM kustertje nou voor de kant? Dan kenne we d'r gelijk een paar van die jonge gasten op aan het werk zette'n!! Eerst de MK maar eens FF flink uitmesten en vanaf de skylight naar beneje soppe EN een bekkie "limpiar Y pintar" en vervolgens onder de vloerplaten FF soppen en in de boottop, dan kenne we weer zien wat we zegge!

Ik zou d'r bekant weer schik van krijge!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Danny

Bericht door Danny »

Harry

ik neem mijn therapeut en haptonoom mee
dan komt het helemaal goed
ok ik neem ook wel een biertje mee
als jij tenminste een canadees biertje mee neemt

Danny
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Enne Danny,
het is echt niet de bedoeling dat je je waffel houdt!
Het gaat over een wereldreis op een ouwe scharrelbak die opgeknapt moet worden en wij oldtimers vinden het prachtig om daarover te mijmeren.
En hoe dat opknappen gaat en wie dat doet....
En ook nog lading vervoeren, want voor niks gaat de zon op.
Maar wel eisen stellen aan de bestemming.
Dus niet naar West Afrika, maar wel naar Santos en dan tot de ontdekking komen dat het daar niet meer zo gezellig is als het vroeger was.
Daar zijn we inmiddels ook wel achtergekomen.
All the best
Jos
Danny

Bericht door Danny »

Ach Jos

Er liggen ook nog verschillende binnenvaart bootjes die het gewoon verdienen om opgeknapt weer te gaan varen.
Voor mijmeren hoef je geen oldtimer voor te wezen hoor.

Gr Danny


Plaats reactie