Het Suezkanaal

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Suezkanaal

Bericht door rspeur »

Beetje vrolijker plaatje.
Commentaar overbodig lijkt me....
René
Bijlagen
Suez Neder Ebro.jpg
Suez Neder Ebro.jpg (47.15 KiB) 4627 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

belgonaut

Re: Het Suezkanaal

Bericht door belgonaut »

Ahoy,

Zoals hiervoor verteld is er tijdens de tweede wereldoorlog weinig met het Suezkanaal gebeurd.
Ook in de "African Trilogy" van Alan Moorehead, die de hele geschiedenis van de woestijnoorlog 1940 tot 1943 beschrijft staat er
alleen in dat er door de moffen gebombardeerd werd in de buurt van El Kantara waar toendertijd de spoorlijn naar Palestina liep.
Hierover kwamen voorraden aan en werden krijgsgevangenen afgevoerd.
Voornamelijk Italianen, want die hadden allemaal uitstekende hazenleren schoenen waarmee ze pijlsnel aan hun stutten konden
trekken als het op knokken aan kwam.
Grts, Belgonaut.
louie vermaire
Berichten: 325
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
Locatie: Warmenhuizen

AMPENAN SUEZ LICHT.

Bericht door louie vermaire »

Wie kan mij voor 100% vertellen wat je moest doen om het Suez licht operationeel te maken.

Ben benieuwd wie mij dat kan uitleggen.???

Met Vriendelijke Groet;Louie Vermaire.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: AMPENAN SUEZ LICHT.

Bericht door Compass »

Gewoon ' (L)ampen'an ' doen :-D :wink:

Grt
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: AMPENAN SUEZ LICHT.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Tja... men zette de schijnwerper - zo die niet vast is opgesteld - op de daartoe aangewezen plaats en steke de stekker in het daarvoor bestemde stopcontact. :-D
Het zijn wel zware krengen, hoor. Vanaf 50 kilo ongeveer.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Het Suezkanaal

Bericht door b-bootsman »

Hallo Theo.

Idd zware jongen wij moesten hem op de Zwarte Zee,
naar voren brengen hier staan we na te denken hoe we het zullen doen.
Maar uiteindelijk lukte het wel :lol:

Groetjes Bob.v.
Bijlagen
IMG_0003 (1).jpg
IMG_0003 (1).jpg (355.97 KiB) 4234 keer bekeken
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Het Suezkanaal

Bericht door b-bootsman »

En hier het eind resultaat.
Bijlagen
SuezKanaal202.jpg
SuezKanaal202.jpg (439.85 KiB) 4439 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Het Suezkanaal

Bericht door Bertus. »

Mooie foto Bob,

Hier eentje van het Suezkanaal bij nacht.
potw_201042_800x600.jpg
Groeten,

Bertus
Mariner (R.I.P.)

Re: Het Suezkanaal

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

suez light.pdf
Suez Kanaal
(107.16 KiB) 133 keer gedownload
Groets,

Mariner
Mariner (R.I.P.)

Re: Het Suezkanaal

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Canal projector: All ships passing the Canal should have onboard a canal projector placed on the axis of the bow, able to illuminate 1800 meters. Vessels carrying petroleum products (or inflammable substances), LPG/LNG, should have their own "gastight" projector. Also, ships with bulbous bow must have their own projector unless their bow is 10 ft below sea level, in order not to endanger lowering and lifting operations to eliminate high risk of accidents. Vessels that have their own projector should be of approved type and have a certificate of type test issued by a pertinent recognized authority, being in accordance with the Canal rules.
Please note: Ships should supply uninterrupted electricity for smooth and continuous operation of the projector. For safety reasons the electric cables and connections leading to the projector position, must be permanently fixed and installed. A gastight junction box must be permanently installed close to the projector. Irrespective if own or hired projector, two shore electricians will board to operate the projector during transit. Accommodation should be provided for them. Ship should comply with above conditions, otherwise subject to transit during day time only. In addition, if the defects are not restored until third consecutive transit a fine of USD 4.300 is imposed
.

Groets,

Mariner


Plaats reactie