Ferries
Re: Ferries
De sleper (HELLAS, IMO 7419690) heeft een ETA te Piraeus van 22/5/'16 volgens Marinetraffic.
Re: Ferries
STEEDS VOORWAARTS veerdienst op de IJssel tussen Dieren en Olburgen.
Varen is fijner dan je denkt
Re: Ferries
TEXELSTROOM 9741918 de nieuwe veerboot voor de veerdienst tussen Texel en Den Helder.
Varen is fijner dan je denkt
Re: Ferries
De BOCAYNA EXPRESS van Fred.Olsen vaart het water even wit bij vertrek uit Corralego, Fuerteventura.
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.
Re: Ferries
DOKTER WAGEMAKER. Den-Helder <<>> Texel.
Re: Ferries
Langer in de vaart
Saint Helena airport/HLE
Soms lopen zaken anders dan gepland. Er wordt een luchthaven gebouwd om uit het isolement te komen en om het toerisme te stimuleren. Maar dan gebeurt het onverwachte, de nieuwe vliegweide blijkt onveilig te zijn.... Grotere vliegtuigen kunnen er slechts met grote moeite en met veel risico landen. Oorzaak “wind shear” De opening van deze nieuwe luchthaven, die in mei van dit jaar gepland was, is nu voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Het RMS St Helena zou vanwege de luchthaven haar laatste rondreis in juli voltooien en daarna wellicht uit de vaart worden genomen. Maar door de luchthavenproblemen zijn de reizen ook voor de eerste periode van 2017 ingepland. Het enige echte, nog in dienst zijnde grote RMS (Royal Mail Ship), de lifeline voor de bewoners van Saint Helena blijft voorlopig nog in de vaart.
RMS St Helena
Tonnage: 6,767 GT
Length: 105 m
Beam: 19.2 m
Draft: 6 m
Installed power: 6,532 kW
Speed: 14.5 knots
Capacity: 128 passengers, 1,800 tonnes cargo
Crew: 56 officers and crew
Notes: Operated on behalf of Royal Mail Group Ltd (UK)
IMO nr. 8716306
Callsign: MMHE5
Eerste landing op HLE: https://www.youtube.com/watch?v=nXQUrfZnSFY
Foto van Robert J. Smith
Sparkymul
Saint Helena airport/HLE
Soms lopen zaken anders dan gepland. Er wordt een luchthaven gebouwd om uit het isolement te komen en om het toerisme te stimuleren. Maar dan gebeurt het onverwachte, de nieuwe vliegweide blijkt onveilig te zijn.... Grotere vliegtuigen kunnen er slechts met grote moeite en met veel risico landen. Oorzaak “wind shear” De opening van deze nieuwe luchthaven, die in mei van dit jaar gepland was, is nu voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Het RMS St Helena zou vanwege de luchthaven haar laatste rondreis in juli voltooien en daarna wellicht uit de vaart worden genomen. Maar door de luchthavenproblemen zijn de reizen ook voor de eerste periode van 2017 ingepland. Het enige echte, nog in dienst zijnde grote RMS (Royal Mail Ship), de lifeline voor de bewoners van Saint Helena blijft voorlopig nog in de vaart.
RMS St Helena
Tonnage: 6,767 GT
Length: 105 m
Beam: 19.2 m
Draft: 6 m
Installed power: 6,532 kW
Speed: 14.5 knots
Capacity: 128 passengers, 1,800 tonnes cargo
Crew: 56 officers and crew
Notes: Operated on behalf of Royal Mail Group Ltd (UK)
IMO nr. 8716306
Callsign: MMHE5
Eerste landing op HLE: https://www.youtube.com/watch?v=nXQUrfZnSFY
Foto van Robert J. Smith
Sparkymul
- Bijlagen
-
- RMS.jpg (102.2 KiB) 5321 keer bekeken
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Ferries
Ik had in 2014 de nodige berichten en foto's op het zusterforum "Kustvaartforum", topic "Pontveren" geplaatst. Nu blijkt dat de daar gebruikte manier van foto's invoegen niet meer werkte. Imageshack had alle bestanden verwijderd. Inmiddels heb ik ze weer toegevoegd op de manier zoals we die op "Kombuispraat" gewend zijn en die dus wél werkt. (Goed zo, Jos!).
Anyway: als er iemand (historische) info zoekt over de veerdienst Maassluis - Rozenburg, kan hij/zij bij mij terecht.
e punt de punt pooter apenstaartje online punt nl.
Bijgaande foto:
Gedeputeerde Schilthuis (thans: Blankenburg) met aan de overkant De Hoorn en een K-tanker van Shell Tankers BV in één beeld gevat. Het witte gebouwtje was het kantoor van de Provinciale waterstaat (Concessieverlener) en van de SBS, uitvoerder veerdienst.
In mijn geval geeft dit plaatje de jongenswens (veerboten Maassluis-Rozenburg, 1963-1972) en de werkelijkheid (stuurman op o.a. Shell Tankers, 1975-1984) weer.
Anyway: als er iemand (historische) info zoekt over de veerdienst Maassluis - Rozenburg, kan hij/zij bij mij terecht.
e punt de punt pooter apenstaartje online punt nl.
Bijgaande foto:
Gedeputeerde Schilthuis (thans: Blankenburg) met aan de overkant De Hoorn en een K-tanker van Shell Tankers BV in één beeld gevat. Het witte gebouwtje was het kantoor van de Provinciale waterstaat (Concessieverlener) en van de SBS, uitvoerder veerdienst.
In mijn geval geeft dit plaatje de jongenswens (veerboten Maassluis-Rozenburg, 1963-1972) en de werkelijkheid (stuurman op o.a. Shell Tankers, 1975-1984) weer.
- Bijlagen
-
- Gedeputeerde Schilthuis en K-tanker Shell.jpg (411.52 KiB) 5230 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Ferries
Ik ga slechts over het inhoudelijke gedeelte.Inmiddels heb ik ze weer toegevoegd op de manier zoals we die op "Kombuispraat" gewend zijn en die dus wél werkt. (Goed zo, Jos!).
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Ferries
M.S. "Haringvliet".
Opgeduikeld uit mijn "Veerboten hobby tijd" 1972.
Opgeduikeld uit mijn "Veerboten hobby tijd" 1972.
- Bijlagen
-
- Haringvliet for sale 1.jpg (209.54 KiB) 5028 keer bekeken
-
- Haringvliet for sale 2.jpg (187.37 KiB) 5028 keer bekeken
-
- Haringvliet laatste reis1.jpg (420.59 KiB) 5028 keer bekeken
-
- Haringvliet laatste reis2.jpg (297.46 KiB) 5028 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)