Sleepboten
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Slepers
Ook vanmiddag weer sleepvaart:
Neptun 9
Frans
Neptun 9
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
Re: Slepers
GEERTRUIDA VAN DER WEES.
BROEDERTROUW XIV.
CURA NOSTRA.
Re: Slepers
Hier en oudje , uit het archief van Scheepswerf J Vos&zn te Groningen
aan het Winschoterdiep. De IDA,
Vr Gr Gerrit H Hagels.
aan het Winschoterdiep. De IDA,
Vr Gr Gerrit H Hagels.
Re: Slepers
Zeer Mooi!g.h.hagels schreef:Hier en oudje , uit het archief van Scheepswerf J Vos&zn te Groningen
aan het Winschoterdiep.
Vr Gr Gerrit H Hagels.
Re: Slepers
Hallo sleper liefhebbers
Wie kan mij meer vertellen over deze sleper.
Lijkt mij een nieuw schip.
Gespot in de recreatiehaven Wijland op de randmeren.
groet
Hans (jacko)
Wie kan mij meer vertellen over deze sleper.
Lijkt mij een nieuw schip.
Gespot in de recreatiehaven Wijland op de randmeren.
groet
Hans (jacko)
- Bijlagen
-
- IMG_1278.JPG (160.09 KiB) 2015 keer bekeken
-
- IMG_1280.JPG (187.78 KiB) 2015 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Slepers
In 1993 was ik op zoek naar een boot die ik in Gibraltar als tender zou kunnen gebruiken. Voor crew changes, aan boord zetten van proviand of onderdelen en alles wat er verder zoal voorbij zou komen. Dat moest bij dag en bij nacht gebeuren en onder alle daar gewoonlijk heersende weersomstandigheden, meestal terwijl het schip gewoon doorvoer en alleen af zou slacken, want alle verdere handelingen zouden door de charteraar al gauw als een deviatie uitgelegd kunnen worden. Dat steekt vaak nauw.
Als eerste kwam toen de KRIMPEN in beeld.
Die lag in Cowes, Isle of Wight, waar iemand hem als pleziervaartuig was gaan gebruiken.
Hij wilde er £ 47.000 voor hebben, maar voor £ 35.000 zou ik ook koopman zijn geweest.
Ik heb hem bekeken en we hebben er een poosje mee gevaren, maar het was niks meer.
In zeer slechte staat van onderhoud en zeker niet zeewaardig, dus dat ging niet door.
Toen ik terug was uit Cowes, vertelde een kennis van me, zeeloods te Rotterdam die met functioneel leeftijdsontslag was gegaan, dat ze altijd zorgden dat die nu openstaande deur van de machinekamer zorgvuldig dicht zat als ze met die boot op de rivier aan het werk waren, want voor je het wist had hij zoveel slagzij dat de machinekamer zou vollopen als die deur niet dicht zat.
Die koop ging dus niet door.
Ik dus verder winkelen.
Re: Slepers
Toen ging ik achter de CAMPERDUIN aan. Mooi bootje, prima onderhouden, had ver weg in de bagger gewerkt.
Kon ik eigenlijk zo mee aan de slag, alleen... de prijs was heel hoog. Te hoog voor mijn doel.
Ik weet niet hoe het daar verder mee afgelopen is.
De man rechts op de onderste foto, was de toenmalige eigenaar.
Het ging hem aan zijn hart dat zijn mooie boot weg moest.
Alsof je je hondje de deur uitdeed.
Maar ik weer verder zoeken.
Re: Slepers
jammer dat de koop niet door ging maar ik was vanmiddag in maassluis daar zag ik de sleepboot krimpen leggen ex smit sleepboot
hoe zit dat nu van wie is hij nu hij ligt naast de bruinvis van tak
gr mira
hoe zit dat nu van wie is hij nu hij ligt naast de bruinvis van tak
gr mira
Re: Slepers
Geen idee wat er later met de Krimpen is gebeurd, Mira. Hij was toen, in januari 1993, van ene meneer Steve Richardson uit Cowes, Isle of Wight. Aardige man, maar hij had er een zootje van gemaakt met zijn pogingen de boot als pleziervaartuig te gaan gebruiken. Veel formica en triplex. Ik was snel uitgekeken: het had veel te veel gekost om hem bruikbaar te maken voor mijn doel. De elektrische installatie was ook een ramp, dat weet ik nog. Allerlei leiding zelf aangelegd, gevaarlijk, goed voor een brandje of elektrocutie.
Iemand zal vast wel weten van wie hij nu is en of hij sindsdien weer wat opgeknapt is.
De volgende boot waar ik me toen even in heb verdiept, was de NICOLINE van de rederij Waterweg BV.
FOTO: P.AERTS
In 1961 gebouwd voor Sleepdienst Letzer uit Antwerpen, als Pierre Valentin Letzer, daarna voor drie verschillende eigenaren gevaren als Elizabeth, tot ze in 1991 naar de Rederij Waterweg ging en Nicoline werd. Ik zie op Tugspotters dat ze in 1993 uit de boeken werd geschrapt, dus dat was in het jaar dat ik er even mee bezig ben geweest. Er was toen iets mee, dat weet ik nog, maar wat dan wel, dat weet ik niet meer. Ze lag in Tanger of in Casablanca en er was iets en daardoor was ze goedkoop. Maar ze was te groot voor mijn doel. Ze lag wel lekker in de buurt, maar toch ben ik niet gaan kijken.
Dus maar weer verder gezocht naar een geschikte boot.
Iemand zal vast wel weten van wie hij nu is en of hij sindsdien weer wat opgeknapt is.
De volgende boot waar ik me toen even in heb verdiept, was de NICOLINE van de rederij Waterweg BV.
FOTO: P.AERTS
In 1961 gebouwd voor Sleepdienst Letzer uit Antwerpen, als Pierre Valentin Letzer, daarna voor drie verschillende eigenaren gevaren als Elizabeth, tot ze in 1991 naar de Rederij Waterweg ging en Nicoline werd. Ik zie op Tugspotters dat ze in 1993 uit de boeken werd geschrapt, dus dat was in het jaar dat ik er even mee bezig ben geweest. Er was toen iets mee, dat weet ik nog, maar wat dan wel, dat weet ik niet meer. Ze lag in Tanger of in Casablanca en er was iets en daardoor was ze goedkoop. Maar ze was te groot voor mijn doel. Ze lag wel lekker in de buurt, maar toch ben ik niet gaan kijken.
Dus maar weer verder gezocht naar een geschikte boot.