Maritiem op TV

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Maritiem op TV

Bericht door ferryvaneeuwen »

Vanavond op BBC 2 om 22:30 uur de documentaire over PQ 17: An arctic convoy disaster.

Ferry

jangoedhart (R.I.P)

Re: Maritiem op TV

Bericht door jangoedhart (R.I.P) »

Google op PQ17 an arctic convoy in disaster.meerdere films over dit onderwerp. :-D jan
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Maritiem op TV

Bericht door Allen »

VANAVOND TV 1
001.JPG
Grtn @Allen
zeehond

Re: Maritiem op TV

Bericht door zeehond »

DEZE BOOT HEEFT LANG GENOEG TE KOOP GELEGEN EIGENAAR JOOP MOS HEEFT ER GENOEG AAN GEDAAN OM DE BOOT IN NEDERLAND TE VERKOPEN NU IS LEIDEN IN LAST OMDAT IE NAAR BUITENLAND GAAT MAAR IS ALTIJD NOG BETER ALS SLOOP WANT DAAR WAS OOK SPRAKE VAN VOLGENS MIJ ALS JE VOLEDIG EIGENAAR VAN EEN SCHIP BENT MAG JE TOCH ZELF WEL BESLISSEN WAT JE ER MEE DOET IEDEREEN HEEFT HEM KUNNEN KOPEN DUS NIET ZEUREN ACHTERAF GR JOOP
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Maritiem op TV

Bericht door Bob R.I.P. »

In Nieuwsuur om 22.00 uur Ned 2 of heet dat nu NPO 2, een item over grote kanalen. Eerste uitzending ging over de aanleg van een kanaal door Nicuragua, de tweede heb ik niet gezien (uitbreiding Panamakanaal), de derde over de uitbreiding van het Suezkanaal. De nadruk ligt op de sociale gevolgen van de bouw van een dergelijk groot kanaal. Hoe lang deze uitzendingen doorgaan weet ik niet.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Maritiem op TV

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hierna nog één alflevering: "Rotterdam".
Jos Komen (R.I.P)

Re: Maritiem op TV

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanavond om 21.00 uur op TV 5

Remorques (1941)

https://www.moviemeter.nl/film/5898
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Maritiem op TV

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jean Gabin is best goed in die rol, zoals hij in ál zijn rollen goed was, maar van de prachtige novelle van Roger Vercel hebben ze een keukenmeidenverhaal gemaakt en dat is jammer. Ik heb de film nooit helemaal uitgekeken. Eerder schreef ik er HIER over ...
  • In 1954, toen ik in Delfzijl op school zat, kocht ik het prachtige boek van de Franse schrijver Roger Vercel, Sleepboot de Cyclone. Wie het niet kent, moet het voor een paar euro toch eens kopen. Het verscheen in 1935 onder de titel Remorques en werd in 1941 onder diezelfde titel verfilmd met Jean Gabin in de hoofdrol. De film is in zijn geheel op You Tube te zien, maar is nog geen schim van het boek. Het verhaal is zelfs volledig verziekt en daarom prefereer ik het boek. Het gaat over een Franse sleepboot onder een zekere kapitein Renaud die tijdens stormweer vanuit Brest naar buiten gaat om een Grieks schip dat roerschade heeft, te helpen.
Géén aanrader. :(
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Maritiem op TV

Bericht door Bob R.I.P. »

Kapot gelezen. Gebeurt natuurlijk gauw met een Prismaboek, maar toch.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Maritiem op TV

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik vond de film ook zwaar tegenvallen. :(


Plaats reactie