Kombuispraat

HET Forum waar een Zeeman zich Thuisvoelt, opgericht in 2001 door Jos Komen
Het is nu 23 mei 2013, 14:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Maritiem op TV
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 14:52 

Dinsdagavond 13 december op Nederland I de haven van Rotterdam vanuit de lucht. Ik dacht om 22.20, maar kijk voor alle zekerheid even in een gids.

mvg
Bob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2011, 08:56 

Hallo allemaal,

Inderdaad Bob, de uitzending begint om 22.20 u op NED 1.

Het nieuwe TV Programma NEDERLAND VAN BOVEN biedt in 10 afleveringen vanuit de lucht een spectaculaire blik
op Nederland. Met behulp van de modernste technieken en geo-informatie zijn er animaties gemaakt die ons
dagelijkse ritme onthullen. Een van de uitzendingen word gewijd aan de haven van Rotterdam en deze aflevering is te
zien
13 DECEMBER (VANAVOND) 22.20 uur op NEDERLAND 1
De Rotterdamse haven is als het ware het kloppende hart van Nederland. Hier komt 24 uur per dag, zeven dagen in de
week, ons voedsel, onze brandstof en een oneindige toevoer aan goederen en benodigheden binnen, Vanuit de lucht
zien we hoe deze stroom goederen vanuit de Rotterdamse haven dagelijks wordt gemanaged en verder gaat op onze
waterwegen, spoorrails, snelwegen en rivieren (bron: Piet Sinke)

Groeten, Wim.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 dec 2011, 12:37 

Afbeelding

Door Roel Steenbergen uit Rotterdam werd ik hierop geattendeerd.

groeten
Evert Sikkema

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012, 13:46 

Persbericht: “TV-programma wereld van de binnenvaart”
Rotterdam, 20 december 2011
Een binnenvaartschip dat voorbij vaart op de rivier, een bekend beeld in ons prachtige Hollandse landschap. Veel mensen weten echter weinig van deze sector. Dat is jammer want de binnenvaart is enorm belangrijk voor onze economie. Deze bedrijfstak is namelijk verantwoordelijk voor 30% van het Nederlandse goederenvervoer. Vanaf 7 januari treedt de binnenvaart naar buiten om Nederland te laten zien waartoe zij in staat is. Dit doet zij in de 8-delige documentaire "wereld van de binnenvaart", uitgezonden op RTL 7.
Met zo’n 6500 schepen is de Nederlandse binnenvaartvloot de grootste en modernste van Europa. Daarnaast telt Nederland ruim 5000 km aan vaarwegen. Hiermee is de binnenvaart een prima alternatief om filevrij goederen te vervoeren. Dit benadrukte zij in 2011 met een nieuw branchemerk genaamd “the Blue Road”. Allemaal feiten die samen met de achtergronden van de binnenvaart wekelijks aan bod zullen komen in een nieuwe documentaireserie: ‘Wereld van de Binnenvaart'.
In de 8-delige serie krijgt de kijker antwoord op vragen als: Wat vervoert een binnenvaartschip eigenlijk? Waar varen ze heen en hoe ziet het leven aan boord eruit? Naast antwoord op deze vragen geeft de serie een inkijkje in de techniek, de organisatie en de mens achter deze duurzame en veilige manier van vervoer.
Het bijzondere van dit programma is dat ondernemers uit de binnenvaart de financiering voor dit programma op zich genomen om de gehele branche te belichten en niet enkel om hun bedrijf te promoten. Deze bijzondere ondernemers zijn:
Combi International, Dolderman, efm verzekeringen, Feenstra rijn lijn, HTS intermodaal, Koedood dieselservice, Kooiman groep, Mammoet maritime, Rabobank, Unibarge, Willemsen interieurbouw & scheepsbetimmering en Oranje verzekeringen.
Vanaf 7 januari iedere zaterdag en zondag om 16:30 uur naar RTL 7. Laat u meenemen in de verassende wereld van de Binnenvaart. Surf naar http://www.wereldvandebinnenvaart.nl

Ahoy wvdb,
Gelieve niet telkens een nieuw topic te openen,en ook nog eens op sub onderdelen van ons forum,zo blijft het forum een beetje leesbaar en overzichtelijk,ennuh sans rancune!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2012, 11:51 

filmpje over de bouw van de Eugen Maersk

http://www.youtube.com/watch?v=qfBnW-EEhIs

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2012, 11:46 

In week 7 in het programma "Andere Tijden", scheepsbouw in Nederland speciaal scheepswerf de Schelde te Vlissingen.

Zondag 12 februari om 21.15 uur Ned. II

Maar als er een Elfstedentocht gereden wordt die dag dan kan alles wel omgegooid worden.

mvg
Bob

Laatst bijgewerkt door Bob op 07 feb 2012, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2012, 11:53 

Scheepswerf De Schelde was de trots van Vlissingen. De hele stad liep uit als een schip van de helling gleed. En het bloeiende bedrijf gaf volop werk. De meeste arbeiders stonden met liefde 30, 40, 50 jaar aan de machines, tot de neergang van de scheepsbouw inzette. Andere Tijden zondag 12 januari vanaf 21.15

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2012, 13:06 

Andere Tijden over "de Schelde" ging dus niet door. Alles moet wijken voor de elfstedentocht. Als ik het goed begrepen heb dan wordt Andere Tijden over "de Schelde op zondag 19 februari uitgezonden.

mvg
Bob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2012, 16:36 

Ahoy,
a.s. Zondag[26-02-2012] om 22:00 uur op Discovery Channel:
Cruise Ship Disaster: Inside the Concordia
Aan de hand van interviews met deskundigen en verhalen van overlevenden onderzoeken we de oorzaak van de ramp met de Costa Concordia. Met exclusieve, nooit eerder getoonde beelden :!:

Mijn foto's ook bij:
http://www.vesseltracker.com/de/Photogr ... peter.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 17:53 

Wel niet op TV , maar op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Ya4Ix8KP ... re=related

Gaat over reis naar Indonesië in 1938

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 feb 2012, 12:03 

Ik heb een aantal hobbies interesses mag je het ook noemen. Treinen, speciaal de luxe teinen, scheepvaart en filmen. Hoe krijg je deze drie dingen in een item bij elkaar?
Niet alleen een trein reed er naar Genua, er reden ook luxe (voor die tijd dan) toerbussen naar Genua. Terug ook, zodat de reizigers een par dagen eerder thuis waren dan als je aan boord bleef.
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er een kleurenfilm is gemaakt. Zelfs in de oorlog waren de kleurenfilms zeldzaam.

mvg
Bob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 18:27 

Vanavond om 22.00 op Discovery het programma "Een hels karwei". Dit gaat over de ramp met de Concordia en heet in het Engels
Cruiseship disaster.Inside the Concordia.
Behalve een reconstructie van de ramp,ligt de speciale nadruk op wat de bergers te wachten staat.
Wellicht het aanzien waard,ik neem het in ieder geval op,is het niets dan gelijk wissen 8) .
De uitzending duurt tot 23.00.

Groeten,K.Brouwer.

Profiel  

Berichttitel: Emma Maersk
BerichtGeplaatst: 27 feb 2012, 12:08 

Woensdag 29 februari en donderdag 1 maart van 16:45-17:30, deel 1 en 2 van 'Mega Schiffe' op TV zender Arte.
Gaat deze keer over de Emma Maersk, met 11000 TEU een van de grootste containerschepen van dit moment.

Groet,

Hans van den Toorn

Ahoy Hans,
Ik
[Ruud] heb jouw nieuw geopende topic verplaatst naar een reeds bestaand topic "Maritiem op TV", zo blijft het forum leesbaar en overzichtelijk :!:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2012, 14:27 

Denk dat veel lezers van dit forum Arte niet kunnen ontvangen, maar toch bedankt voor de tip.
Maar volgens mij gaat het om de volgende documentaire , die ook youtube te zien is.

http://www.youtube.com/watch?v=LSDJ1SnPm2k
http://www.youtube.com/watch?v=yuaN4_wG ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=KoNuK9QS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=YaoqyWDe ... re=related

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2012, 15:16 

Ahoy Albert,
De meeste lezers, die dus een digitaal abonnement hebben, kunnen ARTE wel volgen,w.o. KPN, Ziggo, UPC e.a.; wel een aparte zender met veel klassieke muziek, en films die het nét niet maakten.
Woensdag gaat het over de EMMA MAERSK[containerschip], en donderdag is de BECRUX[livestock carrier] aan de beurt.
http://www.youtube.com/watch?v=G9oV5Ns9Z0Y

Mijn foto's ook bij:
http://www.vesseltracker.com/de/Photogr ... peter.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2012, 18:38 

Dag Ruud,

Ik had het dus fout gedaan blijkbaar, sorry..
Was in de veronderstelling dat ik een nieuw onderwerp had, maar het blijkt dus dat ik een nieuwe topic had aangemaakt.

Arte is een zender met prachtige programma's, en ik dacht dat die wel in heel Nederland te zien zou zijn.

Heb intussen op You Tube gekeken naar de Emma Maersk.
Ik vind het erg indrukwekkend allemaal maar ben heel erg blij dat ik in de ''goede oude tijd'' heb gevaren.

Groet,

Hans

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]