Brandstofpompen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Harry je maakt ons nieuwsgierig.

gr. Gerrit

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Het Verhaal in de zeilboot de "Corjaal"

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D Hallo Harry,

Nou doe maar FF rustig an met die vakantie, eerst een pilsje op de verjaardag van T. beste wensen en een goede tijd. Dat "grote" nemen we allemaal met een korreltje zout, maar uiteindelijk kan ik het niet helpen dat ik in de lengte ben gegroeid en jij in de BREEDTE.

Ik ben d'r altijd wel voor te porren om eens flink te lachen maar je maakt me nu ook donders nieuwsgierig over dat verhaal "In de Corjaal" uiteraard herinner ik me nog wel dat ik dat prachtige bootje had, maar voor de rest is het helemaal "blanc op de bladzijde" :o

Ik vertrouw er helemaal op dat je familie en onze edele beroeps-reputatie in dit illustere gezelschap van Kombuizenaars niet uit het oog verliest, dus ik hou me vast an de stoel! :roll: 8)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Harry G, dat is een slecht teken dat je het verleden niet meer herinnerd.
Mijn lange geheugen is goed met datum en tijd er soms bij maar het korte geheugen laat soms te wensen over of ik hoor alles niet zo goed meer machinisten kwaal had ik al op de laatste medische keuring en dat is al weer lang geleden.
Maar een goede test is Harry G om de voornaam van Altzheimer te weten.
Niet in de boeken op gaan zoeken gewoon even nadenken hoe heete die man van voornaam.
En dat met die zeilboot Harry C wat Harry G zich niet meer herinnerd willen we graag op dit forum lezen.

Gr Jan
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Geheugen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jan,

Jan beste jonge het klinkt allemaal mooi, maar d'r zijn zaken in het leven die je maar beter kan vergeten en ik heb daar een ingebouwde chip voor!

In dit geval van m'n naamgenoot-neef-collega kun je je misschien voorstellen dat we dus "hier en daar" wellicht de zelfde trekken hebben en DAT zou wel eens iets met "ze bruin kunnen bakken " te maken hebben???

DUS, er helpt geen lieve moeder aan, het geheugen wordt opgefrist, maar het heeft met de liefde van m'n leven "bootjes" te maken, in dit geval met een zeilbootje dat ik als jong knakkertje van een jaar of 14 van m'n vader kreeg omdat ik was overgegaan naar de volgende klas. Dus d'r komt een verhaal dat is gebeurd in de tijd dat ik 14-18 was en dus Harry C. 6 jaar jonger. Terwijl dat leeftijd verschil nu de praat niet waard is, was het toen heel wat, dus ik ben NET ZO benieuwd als jij!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Klopt, Harry je zal zo'n jaar of 18 geweest zijn toen zich dit afspeelde. En eh Harry, wees gerust nog de goede naam nog de eer van de familie is in het geding.
Ik moest aan dit verhaal denken toen Harry laatst schreef; "Toen de meisjes nog naar me floten".
Ik was in de zomer toen daar te logeren. En Harry had mij beloofd om een keer met me te gaan zeilen. Prompt elke ochtend vroeg ik dan ook; "Gaan we vandaag zeilen". Jullie voelen het al iedere ochten was er wel een reden dat er niet gezeild werd. De ene keer stond de wind verkeerd, de andere keer woei het te hard en dan weer te zacht. De laatste mogelijkheid zou zich op een zaterdag voordoen. De vrijdagavond ervoor moest ik even met hem mee, want de boot moest gecontoleerd worden. Ik dus met hem mee. Harry was helemaal aangekleed om een avond naar het fluiten van de meisjes te gaan luisteren. Toen deed je dat niet in spijkerbroek maar keurig gekleed in pak. Harry had ook nog juist een nieuw horloge gekregen voor z'n verjaardag.
Enfin. de lijn van de boot wordt aangetrokken de boot komt naar de kabt en Harry stapt er op. Ik moest dan de lijn weer laten vieren zodat de onderkant van de boot niet op de keien kwam. Ik had net de lijn gevierd toen ik vroeg: 'Harry gaan we morgen zeilen". Uiteraard met z'n gedachten ergers anders antwoordde hij:"Ik go niet met oe zeil'n".
Ik nog een keer voor de zekerheid:"Morgen niet zeilen". Waarop hij stellig antwoordde:'Nee". Toen gaf ik een ruk aan de lijn en donderde Harry met pak en nieuw horloge in het water. Ik zei nog tegen hem:"As ie niet goat zeil'n, dan goj maar zwemm'n.
Ik kan me niet goed meer herinneren wat hij toen zei, maar ik ben hem meteen gepeerd en heb gewacht tot hij zich omgekleed had en weg was.
Jullie begrijpen, hij is uiteindelijk NOOIT met me wezen zeilen.
Later heeft mijn vader een kano voor me gebouwd en ben de troste bezitter geweest van een zelbootje (Mirror). Dat ik bij een andere gelegenheid daarmee zelf onderuitging. Wie weet vertel ik dat nog eens.

gr. Harry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

In het water gepleurd.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D Harry, al sla je me dood!

Zeggen ze dan! Geen tijd om met z'n logerende neeffie te gaan zeilen, wat een klereleijer. Maar ja zo zie je maar weer, 40 jaar later komt het in de Kombuis weer boven water. In gedachten kan ik me het bootje EN de plek op de rivier zo voor de geest halen, inclusief de manier waarom het lag gemeerd om de kop van de kant te houden i.v.m. golven van langskomende scheepvaart. Het was een overnaads gebouwde rondspant met een midzwaartje en een uithouderplank op het eind bij het helmstokkie. Als je naar het bootje KEEK, flikkerde het om. Ergens in mijn collectie heb ik een foto van precies zo'n omgeduvelde situatie, midden op de rivier met OPvarende schepen links en rechts. Dat ik toen niet verzopen ben is een Godswonder, m'n zus heeft die foto gemaakt.
Enfin ik zie het helemaal gebeuren, Harry C. flink de pest in, Harry G. "andere zaken aan z'n hoofd" 1 X een flink rukkie aan het meertouwtje EN probleem opgelost, pestneef de plomp in :shock: ! Al met al een mooie streek en zeker als je er jaren later in het gezelschap van collega's nog eens flink over na kan lachen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Zal morgen een foto probereb op te duikelen van beide bootjes.
Trouwens wat heeft dit nog met brandstofpompen te maken?

gr. Harry
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Misschien een pomp voor je hersencellen.

Gr Jan
Jos Komen (R.I.P)

zeilen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Beste Harry's,
Leuk verhaal over Harry H. die met zijn stappak aan boord van een wiebelig zeilbootje stapte.
Maar als je een meisje wilt versieren dan neem je je kleine neefie toch niet mee?
Jammer dat DAAR geen toto van was toen Harry C. aan het landvastje trok.
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

brandstofpompen

Bericht door Ton van der Sluijs »

geachte heren Hogeboom;
Ik ging er al helemaal voor zitten; een les in brandstofpompen om je vingers bij af te likken, nee , in plaats daarvan een hoop gedoe over kamerbreed beeld.Harry G, zet jij nou maar gewoon je MAN pomp op het bord, dan kunnen we allemaal meegenieten, en als die nou wat te breed is ,nou dan schuif ik wel wat.
Een vettige groet van onder de liefknorrende VolvoPenta
Ton


Plaats reactie