Brandstofpompen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
H.C. Hogeboom (RIP)

Brandstofpompen

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

De brandstofpomp. Een niet onbelangrijk detail van een motor.
Stuurlieden hebben hun kruispeilingen uiteraard. Maar voor menig motorman is het verrichten van een kruispeiling kinderspel. Die kunnen dat, als het moet, zelfs met de ogen dicht.
Om te beginnen de brandstofpomp met begin en eindregeling. Getekend tijdens klotenweer.

[img]http://home.planet.nl/~g.hogeboom/Brandstofpomp.jpg[/img]

gr. Harry :D

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Prachtig brandstofpompie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D Hallo Harry,

Ik was van plan om een tekening van een MAN brandstofpomp te plaatsen maar je bent me net een slag voor :cry:
dit is een modernereuitvoering van de MAN brandstofpomp met zuigklep en overstroomklep regeling.
Prachtige tekening, m'n complimenten.
Ik heb net wat details in m'n memoriaal gevonden maar ik moet eerst nog uitfiegielieren hoe ik het op het forum moet zetten. 8)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Kees Bloemkool

motoor'n

Bericht door Kees Bloemkool »

Beste familie Hogeboom (met drie OOO's)
Ik plaats nog steeds even mijn berichten onder de naam van mijn billemaat Kees Bloemkool, tenslotte zijn we aan het proefvaren op dit forum.
Vanmiddag zijn we even naar mijn te koop staande Holday 18 geweest, want als niemand dit mooie zeewaardige jacht wil kopen, gaan we er uiteraard zelf mee varen.
Mijn ouwe trouwe Yamaha 8 pk die ook al een gedenkwaardige leeftijd heeft probeerde ik voor het eerst dit seizoen te starten.
Twee trekjes en naks.
Dus niet verder mijn armen uit de kom gaan trekken, maar het probleem lokaliseren.
Gelukkig heb ik een hele handige vrouw, dus samen kwamen we er uit.
Uiteraard de bougies schoonmaken, zodat we de motor aan de praat kregen.
Maar echt lekker liep tie niet.
In de box liggend vol gas en voor en acheruit slaan.
Bougietjes er weer uit en er blijkt condens op te zitten.
Weer schoongemaakt, en daarna een tijdje vol vooruit en vol achertiut.
Ik gaf Arie Yamaha een schouderklopje en als het goed is varen we er nog een tijdje lekker mee en verkopen we de boot pas na de mooie zomer die er nu echt aan gaat komen.
All the best
Jos
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Mijne Heren Hogeboom en Komen mag ik vragen waarom de heren zo breed op het Forum zitten of ligt dat aan mijn Monitor die toch 19 Inch is.
Helaas moet ik hier wel schuiven om het te kunnen lezen.

Komen ziet er anders niet zo breed uit over de Hogeboomen kan ik geen oordeel vellen zijn nog niet gepubliseerd op het Forum.

Gr Jan
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Helaas constateer ik dat ik nu ook te breed zit dat zit hem dan toch
in het blok waar je de tekst invoerd want als je van links naar rechts
tot het einde gaat dan past het niet.

Gr Jan
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

As je het breed hept kun je het breed laten hangen!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jan,

Ja Jan dat kompt van m'n neef Harrie die laat het altijd BREED hangen!
En nou helemaal met z'n mooie brandstofpompie
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

De brandstofpomp ('t plaatje althans) is 800 breed, dat zou normaal geen problemen op moeten leveren, alhoewel ik ergens Ragnar's verzoek heb gezien om niet breder als 640 px te gaan met foto's/plaatjes...
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Ik meende dat ik ergens 800 had gelezen, maar zal de volgende keer 640 aanhouden.
Harry ik weet niet in hoeverre deze oud of nieuw is, maar deze stond in de Meerdrecht met bouwjaar 1958, dacht ik. Dus niet bepaald hypermodern.

gr. Harry
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Heb het plaatje wat smaller gemaakt.

gr. Harry
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Harry C, is op de achterkant van de pagina die je gescand hebt soms geschreven met balpen??
Moet je eens eens vel zwart papier bovenop je scan leggen volgende keer, krijg je dat doorschijnen niet zo..

Scantips: http://www.scantips.com

Tip van Jos (ergens onder ander onderwerp): kleine foto, max. 640 px breed plaatsen in forum, hires (high resolution) als link eronder plaatsen; zeker bij zo'n detailtekening mag het als link gerust groter!
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief


Plaats reactie