Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Havencafé

Bericht door Compass »

Die Meneer Bob denk dat we de boot met zijn kostelijke lading zomaar even twee weken voor de kant laten liggen omdat hij zo nodig op de camping moet zitten? :shock: Zweten in de zon lukt aan boord toch beter.

Dus morgen voorkant brug bikken? Komt mooi uit dat ik even een technische bespreking met de Heren van de Machinekamer heb. 8) Toch makkelijk zo'n brug midscheeps. Gewoon even een stoelendans en niemand heeft last van de pleurisherrie. :) Wordt gewoon even een paar dagen bij een maat naar keuze logeren. Is goed voor de teambuilding en het niveau van de gastheer alsmede dat van zijn koelkast. :lol:

ronny

Re: Havencafé

Bericht door ronny »

He Bootsman (vrouw), wil je het dek helemaal snel klaar hebben.
De grasmaaier er overheen en in ploeg werken eerst de ene ploeg pikheet en eten en dan de andere ploeg.
Zodat de grasmaaier niet stopt.
Heb je toch nog wat opgestoken van me.

gr R.Benninga ex lichtpik-og-matroos-kok-motorman-bootsman--3de stm-
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Havencafé

Bericht door Albert »

Rose schreef:Na het Suez eerst flink dekwassen,alles wat achter blijft over de muur flikkeren!
En inderdaad, de dekken mogen wel eens gebkt en geschilderd worden!
Gewoon van 08 tot 12 en van 13 tot 17 flink veel herrie maken!
In de haven een man,op zee een man!!! :twisted:
Het is geen zonnebloem boot die over de Rijn dobbert !
D'r moet gewerkt worden! :mrgreen:
Jullie wilden toch zo graag weer 's varen???
Dan zullen jullie het weten, horen en voelen! :mrgreen: :twisted:
En chef, kan je as zondag (krokante) kip met (krokante) patat maken ?
Havenmuts

Hallo Rose,
Toen de Papa de vertaling van bovenstaand stukje zag, zei hij: 'Mama mia, watte ene vrouw, die meer klote hebben danne datte zooitje lamme zakken, die zich noemen familia.
Grote vriend A. Jij gaan praten die pracht vrouw, zij worden grote Capo van de overtuigingsteam. Zij krijgen die koorknapen wel in die gareel. Jij denken twintig mille van die euri in maand isse kenoeg? Komen nog bij tantieme en kerststol.'

Dus Rose, zeg het maar. :-D

A. 8)
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Ruud (R.I.P.)

Re: Havencafé

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Rose schreef: En chef,kan je as zondag ( krokante ) kip met ( krokante ) patat maken ?
Havenmuts
Ahoy muts,
Zijn we amper een paar dagen aan boord, gaan wij nu al ook met het culinaire bemoeien :?:
Dus ff dimmen, :!: de kippen zijn altijd krokant en de zelfgemaakte patat idem dito, maar als jij zo graag dit wilt hebben op zondag, dan moet ik je teleurstellen, want ik heb nlm. net een achterbout uitgebeend en er zat een mooie haas {osse] in, dus staan tournedos op 't menu, en deze worden niet krokant gebakken, wel even dichtschroeien, tenslotte moeten het geen baklappen worden, maar i.p.v. zondag kan ik je mededelen dat ze voor morgen op het menu staan, met zelfs krokante appelmoes erbij. :lol:
Zo krokant genoeg :?:
Bijlagen
krokante kip
krokante kip
krokante kip-a.jpg (135.45 KiB) 1394 keer bekeken
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Havencafé

Bericht door Cor Leliard »

Hey Ronny,
Wat is dat nou voor gedoe, in ploegen bikken.
Dat zal wel lukken met Flippies en en ander niet Nederlandse matrozen, maar wij stopten allemaal om kwart voor twaalf met werken.
Dan met zijn allen aan een koude klets en lekker slap lullen en als er tijd over was nog even een hap naar binnen werken.
In ploegen werken, mijn hart bloedt.
We zijn geen Chinezen.
Tenslotte vaar je voor je plezier en omdat je toch aan boord bent, doe je wat werk op die prauw.
groeten uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Havencafé

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Met de chief overeen gekomen dat de luchtcompressor tijdens de vaart ff buitendienst gaat ingevolge onderhoud, alleen volle flessen voor eventueel manoevreren :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Havencafé

Bericht door Rose »

Ha die chef,
Een lekker tournedos kan uitstekend op zondag!
En ik mag graag een kok observeren, komt altijd van pas als ik ooit eens op een praam zit met een slechte kok! :lol:
Je kip was uit de kunst!
Ik moest me eigen dwingen om niet in slaap te vallen na het eten...
In tornen draaien is nog een discussie punt op deze boot, misschien krijg ik de stuurman mee als ik hem vertel dat het werk dan zoveel sneller klaar is, dat iedereen gewoon z'n tukkie in z'n eigen kooi kan doen.
Eerst moet ik nog even op inspectie in het kabelgat, ik mis een matroos.... :evil: die doet vast trossen inspectie... :roll:
A.over je aanbod moet ik nog even goed nadenken, het is aanlokkelijk en de mannen willen me vast weg hebben.... maar eerst deze boot netjes in de verf en vet zetten, komt die vorige boots misschien voor terug?!
En eerlijk gezegd is het een leuk bootje, midscheepse accommodatie heb ik nog nooit mee gemaakt en ik zie al voordelen!
Toch wel plezierig om weer 's op zee te zitten! :lol:
Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Havencafé

Bericht door Compass »

Met de chief overeen gekomen dat de luchtcompressor tijdens de vaart ff buitendienst gaat ingevolge onderhoud, alleen volle flessen voor eventueel manoevreren
Ideaal die elektrische biktollen :lol: :lol:
Draaien ook véél sneller en luidruchtiger dan luchthamers :)

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Havencafé

Bericht door hrobbers »

Zag dat er bij de poort van die Komen een aardige puist roest zat, :shock: :shock: dus dat is morgen om 6 uur het eerst aan de beurt, en een uitstekend idee om die elek. biktol op te tuigen. :roll:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het wordt steeds gekker op deze boot. :roll:
De grasmaaier er overheen
Als we nu toch aan het tuinieren zijn aan dek, dan kunnen we meteen op een stukkie dek achter de midscheeps pootaardappels gaan poot'n. :)
En een kippehokkie bouwen, daar kunnen we die kuikentjes van Ali in Port Said mooi in kwijt.
Maar die puist roest bij mijn poort waar Bonkers het over had is inmiddels weggebikt toen ik achteruit bij meester Jaap een potje zat te doen. :-D
All the best
Jos


Plaats reactie