Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dus iedereen maar een drankje en voor de Grunnigers een stukkie hout. :lol:
Salute!
Jos

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Hé....

Zoethout !!

Da's lang geleden......

8)
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zijn er nog Scheveningers aan boord??????? :)
Dan nemen we wat te zuipe van ze. :lol:
Salute!
Jos
Gerard

Re: Ambuggiebar

Bericht door Gerard »

Hallo Hannes. Een prettige vrijdagavond gewenst uit Eindhoven! Je hebt deels gelijk met die uitspraak van de ,,europeese commissie". Maar: Wat op die blikken staat klopt wel, ze mogen hun bier nog steeds volgens dat Reinheitsgebot brouwen en verkopen. Dus zonder die troep van arsenicum em andere koppijnrotzooi dat ze er hier in douwen. En Warsteiner drink ik ook ja, is niet verkeerd. Wat je trouwens nooit meer ziet, ik bedoel ruikt, is op vrijdagen dat die ketels geschoond werden en de droes er uit geschept, als je dan langs de brouwerij fietste pleurde je er van af van die lucht. Maar: Je wist dat daar wel ECHT bier vandaan kwam. Nu ruik je dat nergens meer. Sop is het, bocht, grrrmbbll, waswater. Hier een jaar of twintig terug bij de Aldi hadden ze ,,brouwmeester" bier, van de Bavaria uit Lieshout. De postcode stond in piepkleine lettertjes op de achterkant. Smaakte best, f0,27 de fles. Pittig biertje, fijn wit schuim. Op een dag dee ik weer zo`n flesje open, goot dat in het glas, en geloof maar wat ik zeg: Het schuim was een grijs grof soort zeepsop, dat binnen tien seconden weg was en er bleef een smakeloos bocht over. Ik pakte dat flesje, keek op de achterkant van etiket, en wat stond daar? De postcode en de naam ,,Maarssen". Als ik het niet dacht. Rotzakken. Amstelbocht. Aldi was op een ander overgegaan. Ik heb de rest van die flessen leeggegooid en ben op iets anders overgegaan. Hik.

En ik ben geen bier- c.q. drank,,nuttiger" maar pak alleen vrijdagavond en zaterdag drie of vier flesjes of blikken, anders nooit, en helemaal geen sterke drank of wijn. Dus dan valt het kwaliteitsverschil zelfs een domme bankwerker nog op.... :mrgreen:
Tjah, wat knallt heute noch am dollsten.... Selbstbrau ist das Tollste... Nach eigenem Geschmeck en geen gekweck... Joetes Bier isht mein Zweck... :mrgreen:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zeg bankie........hoe herken je de betere blikjes drinker :?: :?:
''door het ovale rode kringetje op zijn gok'' :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door Hannes »

Hallo mannen,

Ik was vandaag nog even aan het hout zagen, maar de "klimaatverandering" haalt mij weer eens een streep door de rekening.
DSCI0001.JPG
DSCI0001.JPG (776.02 KiB) 1954 keer bekeken
Dus maar even de kroeg induiken om een beetje op te warmen.
Maria, geef iedereen maar een Ostfriesen Bräu, een eerlijk gebrouwd donker bier met 4,8 % alc. zo van het vat.
Ostfriesen Bräu.jpg
Ostfriesen Bräu.jpg (22.62 KiB) 1954 keer bekeken
Ook verkrijgbaar in flessen van 0,33L, 1 L en 2 liter flessen, uiteraard met een beugeltje en in een eerlijk houten kratje.

Hieronder een link naar de brouwerij met wat plaatjes van mooie koperen ketels:

http://www.ostfriesenbraeu.de/#

Hier nog een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=96fK0SOJAEI

Groeten, Hans.
A Vriend
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 sep 2004 19:34
Locatie: hoogeveen

Re: Ambuggiebar

Bericht door A Vriend »

Zet dit maar hier neer. Want het smaakt lekker met een pot bier erbij. Een interessant stukje over iets wat goed past op het forum. Er is al eens ergens wat over boeskool geschreven. Maar dat het zo in mekaar steekt wist ik niet. Vr gr Ab

Afbeelding
dickwfm

Re: Ambuggiebar

Bericht door dickwfm »

Mooi weetje, ik ben nog bij de brand geweest van de laatste zuurkoolfabriek in Bedum, de gemeente waartoe Zuidwolde behoort. Deze brand zal in de jaren 70 zijn geweest.

groet Dick
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ik meende toch zeker te weten dat Oldenzaal de boeskoolstad was.
Harry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tied voor een eerlijke oorlam. :lol:
Salute!
Jos
walrus.jpg
walrus.jpg (105.11 KiB) 1879 keer bekeken


Plaats reactie