Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door Brazuca »

Is een Azimut net zoiets ale een Absinthe?
Dat werd gebruikt door de impressionisten om alles in het goede perspectief te zien....

Vooruit laat ik er maar eens een proberen, proost !

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jos schreef:een azimuthje is geen alcoholische versnapering hoor,
:-D :-D

Voorzitter van de Raad voor de Scheepvaart tot kapitein Viezerik tijdens het onderzoek naar de stranding van het s.s. Almacht:
"Kapitein, neemt u regelmatig een azimut?"
"Nee, meneer, ik ben strikt geheelonthouder!"

Loods komt 's morgens heel vroeg voor Hull aan boord van het m.s. Grietje Poppens uit Usquert om haar naar Goole te brengen en neemt zoals gebruikelijk zelf het wiel. Het is niet zo erg goed zichtig en hij vraagt aan de gezagvoerder: "Any deviation, skipper?"
"Ik zal eens even kijken," zegt de kapitein en gaat naar beneden wat die loods niet zo vreemd vindt want beneden zijn "theehut" en kaartenkamer.
Even later komt hij terug met twee bakken koffie en zegt: "Daar heeft de kok nog nooit van gehoord. Mag het ook bacon and eggs zijn?"
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Ambuggiebar

Bericht door hamerhaai »

loods komt aanboord opstomend naar londonderry op een rustige najaars avond,
roergangger staat aan het roer en de groningse kaptein staat met verrekijker rond te turen maar ziet bar weinig,
zecht de loods quiet night, kijkt de roerganger verschrikt naar de rood aanlopende kaptein en die prefeld kwait oak nait.
proost!
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Lijndienstje varen en waar die ouwe de koersen van de vorige reis aanhield. Zelf ongevraagt van koersveranderen mocht niet.

Stuurman neemt met zonsondergang een azimut en als resultaat blijkt dat de deviatie 5 graden meer is
dan waar mee gerekend wordt en past de koers aan 8) .

Ouwe komt boven om af te lossen,kijkt naar de koers en vraagt aan de stuurman waarom hij van koers veranderdert is,heb een azimut genomen en die gaf 5 graden meer aan dan waar we mee rekenden dus heb ik de koers aangepast zegt die stuurman.

Dat kan natuurlijk niet zegt die ouwe en legt het schip weer terug op de oude (foute) koers :shock: en deelt ons mede dat hij van dit soort grappenmakerij verschoont wenst te blijven :lol: . Barbara 1966.

Neem nog een Planters Punch van mij,het is toch erg stil :-D .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

hij vraagt aan de gezagvoerder: "Any deviation, skipper?"
Hallo........
Ik was "net" zevende machinist op de " Forest Hill"..........maar had alwel voldoende Engels geleerd dat je " eigen namen" dus niet in een andere taal " vertaald"......... :lol:
De diverse lieden hadden onze gezagvoerder ( nota bene!!) overtuigd dat je in het Engels je naam WEL moest " vertalen".....dus :roll:

Ik was op de brug toen de loods aan boord kwam bij aankomst Hull en de ouwe zich voorstelde als " Captain Greenfield".... :mrgreen: ( Groeneveld!- ik heb de naam een ietsie aangepast t.w.v. de anonimiteit)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vraag van een Wharfie aan de stuurman van de wacht:
"Are you the Mate?"
"Yes".
Waarop de wharfie antwoordt:
"F*CK you Mate."
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik was meester op een potje van 400 ton...je moet érgens beginnen nietan? en met plezier.Vroeg de kapitein of hij een pot sambal wilde bestellen. ''Was da noe weer mien jong'' was het commentaar.Tja meestertje had ''stadsefratsen''.De potjes sambal zijn er gekomen, en was bèst lekker bij de grouwe erten. :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Allemaal leuke verhaaltjes, maar praatjes vullen geen gaatjes. :wink:
Geen glaasjes in dit geval. :roll:
Geeft er iemand nog wat weg??????
Begin een houten bek te krijgen. :o
Salute!
Jos
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Ambuggiebar

Bericht door Albert »

Geeft er iemand nog wat weg??????
Hoi Jos,

Zo te horen ben je helemaal geslaagd voor je ingrunnerings-cursus. :wink:
Nou vooruit dan maar, ik kan er niet tegen wanneer een medeschepsel dorst lijdt, een rondje voor de hele tent. 8)

vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Proost Albert, ik neem een Amsterdammertje van je. :-D
Ik voelde me als een roepende in de woestijn, maar gelukkig kwam jij als barmhartige Samaritaan langszij. :)
Salute!
Jos


Plaats reactie