Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ach, het zijn niet alleen scootmobiels die brokken maken... :wink:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/alk ... nd-aan-zee

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja, zo verzin je het niet.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik vond op zolder nog een oud kratje Tusk beer uit Mombassa
Zeg eeeh Vos, ben je nou even helemaal belaazerd, dat pik ik jaa nait, die ouwe Afrikaanse zooi is niet om te zuipen, gooi dat maar in je motorfietsie OF geef dat maar aan je Grunninger achter buren en scheer hier even als de gesmeerde bliksum een fatsoenlijke krat Grolsch OF soortgelijk in a.u.b. dankie wel anders moet ik mijn konnekties met de kroegbaas aanspreken en flikkeren we je buiten de kroeg! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Ah.
Ik zie dat mijn lijstje met redenen-voor-vervroegd-afschrijven van tankers jullie aanzet tot het uitdelen van bier. Ik drink er natuurlijk graag eentje mee! Liefst een Tusk(er) uit Kenia (Mombasa), waarmee oude tijden herleven.

Ben een tijdje niet actief geweest: Want we hebben hier bij het waterschap "droogte-calamiteit", dat overigens niks met drank te maken heeft, maar met een watertekort van 300 mm mij wel de nodige uurtjes beschäftigt met allerlei nieuwe acties: Mag je beregenen met water vol blauwalg of dat botulismeverdacht is? Kun je cholera krijgen van zwemmen in de Linge? Hoe houden we genoeg bluswater in de buurt van de Betuwelijn? Mogen we inlaten vanuit de vaargeul van het Pannerdens Kanaal?.
Wel leerzaam. Vorige week hadden we hier 55 m3/sec aan water nodig om alle functies te blijven vervullen en konden we 56 m3/sec inlaten. Kantje boord zogezeed. De Rijn moet niet nóg lager worden.
En als het straks allemaal weer klaar is: ga ik een pilsje pakken. Of twee.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

graag eentje mee! Liefst een Tusk(er) uit Kenia (Mombasa)
Toch nog wat van die tankeritus "onder de leden" blijven hangen Erik?? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jandikker
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:47
Locatie: Schore (Zld)

Re: Ambuggiebar

Bericht door jandikker »

graag eentje mee! Liefst een Tusk(er) uit Kenia (Mombasa)

Nou, een Tiger uit Singapore mocht er ook best zijn!
Tegenwoordig is het een Tukkerse Grolsch uut een beugelflessie.

Jan
Aait vedan :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou, een Tiger uit Singapore mocht er ook best zijn!
En zoooo was ut maar net Jan, ik ben niet zo vaak als jij in Singapore geweest, maar die paar keren DAT ik er was hebben heeeele laaaaaange schaduwen veroorzaakt in mijn sowieso al krikkemikkige financiele gestel toendertijd!!Bij het eerste bezoek lagen we 3 weken in dok bij Yurong Shipyard EN was mijn vrouw ook aan boord en die ging dus " dagelijks stappen" met Tante Pos ( R.I.P.) de vrouw van de ouwe Kapt.de Ru ( R.I.P. en oud Engeland vaarder en WW2 Bommenwerper Navigator...tik an de pette!!) ( en ik meen nog andere dames aan boord?) We waren behoorlijk druk in de mesjaaanische afdeling o.a. i.v.m.opgelopen aanvarings schade aan BB door een Griek in Ras Tanuhrah.Ik herinner me "als de dag van gisteren" dat ik aan dek stond in een zweterig ketelpakkie en de dames de gangway over stapten naar de werf taxi en m'n maten stonden te zingen van " WIE gaat DAT betalen, zoete lieve Gerritje". :lol: Als ik NU dagelijks met plezier naar de restanten van een losbandig leven waaronder de nog steeds mooie Teakhouten kamferkist met houtsnijwerk van " The Bridge of Happiness" en enkele andere fraaie soortgelijke produkten kijk.....dan vraag ik me vaak af hoe ik in vredesnaam dat toenmalige financiele debacle weer te boven ben gekomen :mrgreen:
Let's have another Tiger!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

mooie Teakhouten kamferkist met houtsnijwerk
Wees er maar zuinig op, want -iig hier in NL- mag je geen hout meer importeren.
De mijne (ik had er ooit 3, maar familieleden, hè...) staat hier ook nog altijd te pronken...met een restantje antieke schaafjes van de werf van opa...
Ik denk niet van Joodse afkomst: hij is aan alle kanten besneden, behalve aan de onderkant...
Bijlagen
IMG_20180814_171903.jpg
IMG_20180814_171903.jpg (140.33 KiB) 2627 keer bekeken
IMG_20180814_171912.jpg
IMG_20180814_171912.jpg (168.98 KiB) 2627 keer bekeken
IMG_20180814_171942.jpg
IMG_20180814_171942.jpg (170.18 KiB) 2627 keer bekeken
Oost, west...ook best
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Je hebt er ook nog een paar bordeelsluipers aan overgehouden zie ik op de onderste foto :lol:


Plaats reactie