Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Al dat praten over drank... hoewel wisky/whisky/whiskey nix voor mij is.
Maar ouwe meuk mag ik ook wel, alhoewel dan in deze vorm:
Afbeelding
Blijk ik er nog twee van te hebben ook, daar moet er binnenkort ook maar één van open, want "tis zunt als ie blijf leggen"

En had Theo Horsten (RIP) het in De Prijs niet een paar keer over Royal Salute Hundred Cask collection?
Louis

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Geef mij maar een lekker glaasje port..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Bij ons op de Tannusclub drinken de dames onderelkaar ook graag een flesje Port :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Nu tannus ik niet, en die me kent weet en snapt dat.. :mrgreen:
En dientengevolge zit ik ook niet in dergelijke tannusdamesclubjes.
Sport is per definitie niet aan mij besteed.

Maar Port lust ik.
En dames onder elkaar met een glaasje overjarige Port is heel gezellig....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ik kon het natuurlijk toch niet laten, als niet-whiskey drinker:
Afbeelding
Mooi klein flessie, t.z.t. uit te proberen in de keuken of bij de barbeque.
Voor 20 euri niks mis mee en dan DRINK ik er wel wijn bij :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik kon het natuurlijk toch niet laten,
Louitje...ouwe vonkentrekker...je brengt die Adri van slag met dit soort "wijnverhalen" informatie......Oban is een classic malt en voor de meer gedestileerde dram drinkers :lol: :lol: .....bij mijn halflege flessie Oban hangt een notitie:..."alsof je een koel zeebriesje met een beetje hout-rook in je gezicht krijgt"....daaaar is zo'n ongetriande walslurp nog niet aan toe...geloof me nou maar :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Niemand kan mij verwijten dat ik mijn taken niet serieus opvat:

Afbeelding

Zojuist een bezoek gebracht aan het AppieHoekie en ziet, zowel de Ouwe Pulteney als de Highland Park waren aanwezig. Het lijkt er sterk op dat er een Schotse Single Malt Maffia aktief is, want beide flessen waren 0,7 dm3 en € 35,--
En nu maar gaan sparen. Of raden de h.h. Whiskey kenners aan om te wachten op een Balvenie?

Adri
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Adri, als je NU naar Gall & Gall gaat, hebben ze als het goed is The Balvenie in de aanbieding voor 38 euri of zo. Ik zat gisteren nog te twijfelen, maar ik vond 70 cl te veel voor wat "proberen" vandaar dat ik met dat 20 cl flessie Oban naar huis ben gegaan.
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

HARD learners.....die walslurpen en vonkentrekkers :lol:

Jan uut Warken sprak elders gevleugelde woorden, waaronder:
Hoef je geen schapen meer te drijven en kan je alle dagen in de kroeg zitten
EN......ergens anders iets over " geen hand meer uitsteken naar iets dat op verplicht werken lijkt"....Jan zei " DAT went snel".....ik kan daar naks nada aan toe voegen......OF het zou moeten zijn dat het " donders snel went" :lol: ( ik kan me trouwens wel voorstellen als je in Warken woont en niet meer wilt werken...dan moet je even een knop omdraaien!)
OK Maria.....pak dat flessie Balvenie van me dan maar even uit de kast...hier is de sleutel...en schenk die klanten een vinger of 2 in een mooi wijd glas en dan eeen mooi helder ijsklontje d'r in, uiteindelijk zijn het nog ouwe kollega's van vroegaah en ik werk er hard aan om vriendelijk te blijven :roll: ......eventjes opletten dat ze dat dan niet op de gebruikelijke zeelieden kroegloperige manier als bier " door hun gootsteen gieten"...maar dat klontje net even zo'n 75% of zo laten smelten en dan dat borreltje rustig opdrinken.....vooral dat "rustig" zal wel wat moeilijkheden geven....maaar terwille van " de Leeringhe ende Vermaaeck" waag ik er dan wat van de Engeltjes pies aan! :lol:
Dat getikkuhtik van die Vonkentrekker over z'n miniatuur flessie Oban is ie nog gewend van vroegaaah an z'n sleuteltje en moet je nu maar even voor lief nemen, het ene oortje in en het andere weer uit zogezeid. :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Harry G. Hogeboom schreef: 21 sep 2018 17:25 HARD learners.....die walslurpen en vonkentrekkers :lol:
Kijk, Mr. Salnuck,

dat JIJ nou ideeën hebt dat we hier alleen maar in rap tempo kunnen drinken is JOUW tekortkoming :lol:

FF terug naar gisteren, toen ik met dat flessie thuiskwam.
Uitgepakt, ff flink bekeken, kurkie eraf en eerst eens zo ruiken. Nou, het ruikt niet verkeerd (wat ik ooit, lang geleden, niet dacht toen ik "om een grote vent te zijn" zonodig aan de "whiskey" moest en vervolgens een glas jetfuel à la Ballantines of Vat-69 kreeg voorgezet).
Vervolgens een fatsoenlijk glas tevoorschijn gehaald en inderdaad een vingertje Oban erin. Nog eens ruiken. Nog steeds niet verkeerd.
Toen proeven. Nou ben ik al jaren gewend om mijn wijnen ook te proeven, dan bedoel ik slurpen, rondklotsen in je moel en proberen uit te vinden wat er uit te vinden is. Bij wijn lukt me dat meestal heel aardig - daar kan ik je nog wel verhalen over vertellen, maar dat dan maar bij gelegenheid :mrgreen:
Goed, die Oban had dus kamertemperatuur. Ja, ik proef best wel wat maar de smaak ligt me niet. Zo simpel is dat.
Vervolgens druppelt deze ouwe sparks er ook een paar druppies koud water bij. Volgens kenners wordt ie dan wat dunner, maar komen smaak en geur meer los.
Weer een sippie (nee, gieten heb ik decennia geleden al afgeleerd!). Proef je wat? Jazeker, en het is nog steeds niet verkeerd maar het is niet mijn ding.
Nou kan ik het natuurlijk nog proberen met een klont ijs maar ik weet nu al dat ook dan het niet mijn ding is, zeker niet zoals sommige wijnen dat wel zijn. Laat mij maar lekker een klein ventje blijven, nooit problemen mee gehad en dat zal ook niet alsnog zo worden.
Die SIngle Malt zal best wel opgaan: in een saussie, al flamberend, in een marinade, weet ik veel. En uiteindelijk is 20 cl niet teveel.

Geef mij de keuze: 50, 60 euro voor een fles wijn of voor een fles whisky, dan wordt het tog eg wijn. Maar ja, ik was toch altijd al getikt? :roll:
Louis


Plaats reactie