Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik herinner me een 5e WKT..etc.
Duidelijk een man met gevoel voor traditie EN " eer in zijn vak" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door cor »

Ja Erik dat is nog een overblijfsel van de Australie reis met MS Wonosari
in 1965 was ook handig met de melkblikjes

Cor Boer
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

had ook altijd een Bahco in de zak
Eric, Eric....
Na zovele bijzittingen bij "het vuil potje", had je toch kunnen zien dat elke wtk een standaarduitrusting had: in de linker (of rechter-, afhankelijk van de links/rechtshandigheid) Het welbekende notitieboekje (hardcover, jawel) met pen, in de 'meetlathouder' langs de zijkant van het rechter bovenbeen de door jou geregistreerde 7" bahco én de standaard-middelgrote schroevendraaier, en in de (eveneens L/R-georiënteerdheid) rechter achterzak de overbekende gele (met zwarte dop en kap) BrightStar…en in de linkerachterzak een poetslap (Poetskatoen werd uitsluitend aan dek gebruikt: in de mk was dat een absolute nono omdat vele losse overhethoofdgeziene draadjes tezamen gigantische schades teweeg kon brengen door verstopping van oliekanalen of filters), en in de rechterachterzak werkhandschoenen voor de tóch iets te vieze of te hete deeltjes...
Bij sommige (oriëntaalse, geloof ik) overall's was dat bovenbeenvak groot genoeg voor bahco+schroevedraaier+BrightStar, en kreeg je in een achterzak ruimte voor de mooie witte gebreide "Oosterse handschoentjes" die zo handig waren omdat je daarmee nog kon 'voelen'...
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ach ja, de Bright Star.... enige maanden geleden kon ik er niet meer opkomen toen ik bedacht dat elke zichzelf respecterende vetloodsman altijd en overal met zo'n zoeklicht in zijn kont- of zijzak liep. "Wat was nou toch de naam van dat flashlight???" kon ik toen alleen maar bedenken, want de vraag hier ff stellen was toen niet aan de orde :mrgreen:

Overigens, ik heb nog een vraag die ongetwijfeld hier gesteld kan worden:
uit de nalatenschap van mijn vaartijd en de dus nog altijd massaal aanwezige meuk in mijn huis dook alweer een pikheetje geleden een bordje "RESERVED" op, wat ooit op een door mij/ons gereserveerde tafel ergens heeft gestaan en ik toen als souvenir maar in mijn zak gestoken heb.
Op de achterkant staat met balpen - maar niet door mij - geschreven Margots Restaurant & Nite Club alsmede met viltstift geschreven SPARKS, wat zeer waarschijnlijk mijn schrift geweest is.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet herinneren ooit in Margots Restaurant cq. Nite Club geweest te zijn, en dat is dan mogelijk ook wel de ALzheimer die zijn kop opsteekt. Ook kan het nog zijn dat het bordje op welke manier dan ook in een heel andere gelegenheid terecht is gekomen waar ik het dan weer vandaan heb gehaald. Maar als iemand misschien weet "Oh, Margots Restaurant, dat was daar en daar" dan houd ik me aanbevolen.
Het is geweest in de jaren 60/70, dat weet ik dan nog wel. Mogelijk gaat er in combinatie met die hierboven genoemde Bright Star bij iemand een lampie branden? :lol:

Louis
Louis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Leuk dat je weer eens aanwipt, Louis! :-D
Neem maar een lekker slobberwijntje van het huis. :wink:

Salute!
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ambuggiebar

Bericht door Henk van der Moolen »

Margots Restaurant cq. Nite Club

Ik kan je niet echt helpen maar misschien je geheugen wat kietelen. Bij mijn weten wordt night club in de USA vaak geschreven als nite club.
Ook de combinatie restaurant-niteclub zie je vaak in de USA.

Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Nou, de pascalgula link zei me ff niks, die wees ook grotendeels naar spul rond Berlijn, of ik moet er niks meer van snappen :lol:

De US of A zou best wel kunnen, hoewel de tent dan niet genoeg indruk heeft gemaakt zodat ik 'm me nu nog kan herinneren. Tja, bigger, greater of better werkt bij ons anders dan bij hun.
Misschien komen er nog andere suggesties... Het lullige is misschien wel dat later bijgeplaatst geheugen gewoon niet werkt :mrgreen: Ik - bouwjaar 1948 - moet het gewoon nog doen met de 16 kB die ik destijds heb gekregen.

Evengoed, een rondje voor de aanwezigen, Maria! Zoals je weet, vino rosso/tinto voor mij :)

Wat me en passant nog weer op iets anders brengt; Prawns Piri Piri. Begin jaren 70 met kilo's verorberd in Lourenco Marques en Beira, aangevuld met liters Mateus Rosé. Naar ik begrepen heb was de Mateus in 1974 al niet meer verkrijgbaar daar, toen was ook LM Maputo geworden.

Nou had ik afgelopen weekeind een weemoedige bui, had Piri Piri saus ergens bemachtigd alsmede een zootje diepvries witvoet garnalen dus ikke zondag een halve kilo garnalen in mijn wok gedouwd, plus Piri Piri saus en te laat bedacht ik de Mateus, dus werd het witte wijn. Prima allemaal, maar ik ben toch gaan struinen naar de originele Mateus. Dan blijkt in 2018 die wijn maar moeilijk te krijgen te zijn, terwijl ie nog steeds bestaat. "Er is geen vraag meer naar, meneer". En dat terwijl de Prawns Piri Piri tegenwoordig overal geserveerd worden. Ooit bracht Vasco da Gama (?) een bepaalde peper mee uit de Caraiben, vanuit Portugal ging ie natuurlijk verder de kolonien/wereld over en in Afrika maakten ze daar weer de Piri Piri saus van.
Tegenwoordig wordt je doodgegooid met Piri Piri dit en Piri Piri dat, maar helaas met de Mateus Rosé is het behelpen geblazen.
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Evengoed, een rondje voor de aanwezigen, Maria!
Prutjes Sparks, dat je ze nog maar lang weg mag geven!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Louis, gewoon in de Supermarkt in Portugal verkrijgbaar en nog lekker ook.


Plaats reactie