Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ruud (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Bedankt Bert,dat je er nog een paar hebt laten liggen :!: :lol:
NIEUWE HARING.jpg
NIEUWE HARING.jpg (54.32 KiB) 1790 keer bekeken
Hier op de markt waren ze wat mij betreft [nog] te duur, nlm. 3 voor € 7,50, en da's in de oude guldentijd 5,50 gld voor 1 haring,nee dat trekt bruin niet :!:
Wacht wel dat ze ietsiepietsie goedkoper worden, maar of dat ook gebeurt :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door lp »

:wink: Smaken verschillen ( :lol: maar goed ook) maar ik eet nooit nieuwe haring met uien, zonde van de vis. Later in het jaar kan een uitje nog wel, maar dan wel vers gesnipperd van de ui. Bij de visboer kan je het treffen dat de uien gesnipperd is gekocht en uien die effe liggen krijgen een bitterachtige bijsmaak. Maar als er van houdt, zeker gewoon lekker doen, want nogmaals smaken ... juist ja.
En een koud biertje of een borrel erbij, een heel goede combinatie, maar fris mag natuurlijk ook.
Hap ze :!:
quo vadis
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman »

Tja, die voorverpakte dingen die bv. Appie H. verkoopt (3 in een bakkie, reeds gesnipperde ui in een ander vakkie in het bakkie en gesealed met cellofaan): het lijkt er wel op, maar het IS het niet.
Maar dan kan je wel aan de gang blijven: wie koopt er nou kant-en-klare groente achter glas (met de groeten van Hak), of weken eerder gesneden snieboon'n in een plastic jasje? Maar er vliegen toch echt tonnen van dat spul dagelijks over de toonbank.
Ik hoef ook niet zo nodig alles klasse I uit Holland. Bruine/groene spaanse of gele marokkaanse tomaten zit doorgaans minder glans, maar wel meer smaak aan 8) Die Holländische glimdingen met veel watersmaak noem ik ook altijd tamoten.
Koop ik bij mijn italiaanse vriend een siciliaanse aubergine, dan kan ie zo een week blijven liggen zonder kwalitatief erg achteruit te gaan. Koop ik een klasse I aus Holland aubergine, dan heb ik na een week twee ons bruine verrotte prut, soms al na 3 dagen :evil:
Ik ga maar weer ff aan de vino.... auch nicht aus Holland, bitte :mrgreen:
tony

Re: Ambuggiebar

Bericht door tony »

De lekkerste haring zelf schoonmaken ,beetje rotzooi maar het is het waard.
Afbeelding
Afbeelding

gr. tony
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Ambuggiebar

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Maria,
Geef mij eens een lekker glas jupiler, ja van de tap. Heb net bij de visboer om de hoek een paar nieuwe gehaald.
Had ze nog niet geproefd ben net thuis uit Normandie.
Wat zit je nou te zeuren dat de glazen gaan ruiken van die lekkere Hollandse nieuwen.
Spoel ze maar om in een apart bakkie met soda.Zeurpiet.
Heb in Normandie heerlijk vis gegeten.
Zeebaars dorade, krab, garnalen en niet te vergeten oesters.
Heb daar voor het eerst choucroute de la mer gegeten, zuurkool met een lekkere sausje,
en daar diverse soorten gebakken vis op.
Heerlijk, weer eens wat anders dan zuurkool met spek.
Met een goede kennis 9 een echte Normandieer) een paar boerderijen bezocht waar ze cider en Calvados maken.
Heb daar ook van een 20 jaar oude Calva mogen proeven,daar lust ik wel een emmer van.
Die vriend trakteerde ook nog op een heerlijke Pauillac uit 75,wat was die lekker.
Ik dacht nog aan Louis de Sparks, die zou dat ook wel gelust hebben.
Maria geef me nog maar een borrreltje en geef de rest ook wat te drinken.
au revoir mes amies.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman »

Cor Leliard schreef: Die vriend trakteerde ook nog op een heerlijke Pauillac uit 75,wat was die lekker.
Ik dacht nog aan Louis de Sparks, die zou dat ook wel gelust hebben.
Nou Cor, dan heb je vast een goede uit een heel goed jaar gehad. Weet je misschien nog welk chateau?

Eind vorig jaar hielden een stel vrienden en ik een specifieke 75 proeverij. Het werd destijds "jaar van de eeuw" gedoopt, maar naderhand viel de beoordeling rap terug. Vorig jaar echter heb ik mijn mening erover weer helemaal bijgesteld, op een leeftijd van zeg maar 36, 37 jaar is die wijn nu top. Ik heb er nu nog welgeteld twee uit dat jaar...
Morgen maar 's kijken wat de visboer op de markt hier van de nieuwe maatjes bakt 8)
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Ambuggiebar

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Louis,

Heb het etiket goed bekeken en natuurlijk ook de naam .
Maar ik ben het gewoon vergeten.
Ja, hij was wel trots op die wijn, hij heeft trouwens een prachtige wijn kelder.
Zijn dochter begint aan een "Tour de France".
Die gaat 4 jaar bij bekende patissiers stage lopen, ze had ontzettend lekkere gebakjes gemaakt,
en een heerlijke taart, Die taart etc werd uiteraard niet bij de wijn gegeten.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door lp »

's kijken wat de visboer op de markt hier van de nieuwe maatjes bakt
:lol: Maakt die er kippers van :?:

Onze visboer vroeg "weet je waarom haring vet is?" Ik had geen idee. "anders piept het bij het kaken".
:roll: Beetje flauw, :P daarom zijn ze ook zout :!:
quo vadis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Doet mijn nu maar een glaasje Schelvispekel voor het pitt'n. :)
Salute!
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Ambuggiebar

Bericht door hrobbers »

Doe mij maar een glaasje wodka, mijn vrouw moest eten koken en wat poetsen, dus geen haast om naar huis te gaan.

:shock: 8)

http://xmissy.nl/item/83163/wodka-vodka-?catid=364


Plaats reactie