Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

En bij de Appie supermarkt hebben ze een keurig afgescheiden hok waar ze vuurwater verkopen.
Adri...je staat helegaar op het verkeerde been..." Appie en Vuurwater" in een afgescheiden hok, dat zijn van die " Gezinsflessen aangelengde Jantje de Wandelaar verkopers"....DAT wordt niet wat. Erruggens daar in die polders tussen de iepenbomen in de weilanden langs een dijkie moet toch wel een fatsoenlijke slijter te vinden zijn :roll: ....iemand die verstand van zaken heeft en niet gelijk met de oogies begint te knipperen als je over " Single Malt Whiskey" begint :lol:
Kijk bij zo'n slijter heppie dan ook kans dat je wel een flessie of wat " The Ultimate" op de kurk kunt tikken....kost een paar centen maar een kniesoor die daaaar op let :roll:
" The Ultimate" is van origine een " Highland Park" maar dan eentje die 16 jaar lang in eiken vaten heb liggen meuren.The Ultimate Whiskey Company is een Nederlands kluppie waar een paar lieden van de hoed en de Whiskey rand weten en die kopen dan als hun de smaak bevalt...b.v. een mooi zooitje vaten Highland Park -en-of andere goeie Single Malt Whiskey?-wat ze dan ook nog speciaal filteren- als ik het nog goed herinner- en dan doen ze dat IN Schotland voor die Jan kazen in een flessie...en die lieden verdienen er dan vanzelf een paar mooie stuivers aan. ZOooo kon het dus gebeurn dat ik hier nog een flessie van dat soort edele " Piss of the Angels" in m'n whiskey kassie heb staan...origineel gestookt op 17 Juni 1985...dan die hele speciale vaten affaire- dan pas op 4 Maart 2002 in een flessie met een kurk....mijn flessie is # 122 van vat # 2900. Ik pikte dat flessie op in November 2005 en d'r zitten nog een stuk of 5 flinke slokkies in en dan is dat ook weer achter de knopen.
Kijk nou zijn er ook wel Speciale Hollandse Ouwe Jenever flessies die good 'Ol Wijnand Focking het schaamrood op de kaken zou jagen.....maaaar dat spul is ooook heel duur EN zoooo dicht bij whiskey , dat je net zo goed " een goeie borrel" kan drinken.Ik hoor het wel wanneer ik Jan uut Warken moet waarschuwen om je dat dan eens goed voor te doen.......WANT " Goed voorgaan doet goed volgen" in deze :lol:

Ik kom niet meer "om de klip klap" in Nederland en als armzalig gepensioneerd oud massinissie kan ik me dit soort luxe flessies niet meer veroorloven en ben dus bezig om " langzaam maar zeker" mijn Whiskey verzameling-voorraad achter de knopen te werken, anders zuipen m'n nazaten het op als ik onverwachts op de Lange Reis ga bij de NCBL. Zodoende heppik even weer bij die Ultimate jongens uit Amersfoort gekeken.....hoopies goeie flessies.....hou het maar bij die Highland Park om mee te beginnen OF natuurlijk The Balvenie zoals gezegd.....als je dat spul niet lust, moet je niet bij de slijter maar bij de praktiserende dorps Shaman/medicijnman zijn :roll:

PS.je. Mocht het nou toevallig zo zijn dat je EN naar gratis advies luisterd EN bij die slijter daar in de weilanden een flessie Ultimate Highland Park- 12 jaar gemeurd in een Sherry vat- gestookt 19-Mei 1988 en in de fles op 29 January 2001 uit vat # 10542.....dan kun je daar ook niet verkeerd mee gaan. Ik zie hier net tot mijn grote verbazing dat er in mijn flessie van 17 November 2001 warempel nog anderhalve borrel zit en dan is dat ook weer sloes met dat flessie.Trouwens misschien bewaar ik het slokkie ook wel...for the memoriiiieees...gekocht op ut darp ( in Olst hebben ze een zeer competente slijterse in de slijterij EN ook hoopies Ultimate flessies...heppie toevallig FF niks te doen ga d'r eens bij langs en doe dat meissie daar de hartelijke groeten van Harry uut Canada :lol: ) vlak voor ik toen terug ging naar Canada, m'n moeder was de dag ervoor jarig.
http://www.ultimatewhisky.com/

http://www.ultimatewhisky.com/
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zie hier net tot mijn grote verbazing dat er in mijn flessie van 17 November 2001 warempel nog anderhalve borrel zit
En blijf je daar nou weer jaren lang naar kijken? :lol:
Zou niks voor mij zijn, die ouwe meuk... :wink:
Maar ik ben meer een bierdrinker, hoogstens een Red Label in de Irish Coffee na een eenvoudig doch voedzaam maal. :)
Salute!
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Breeze schreef: 13 sep 2018 14:35Die Merc-trucks waren trouwens toch een fenomeen. Ik spreek nu over eind zeventiger jaren. Je zag ze regelmatig in de woestijn langs de weg staan, in min of meer staat van ontbinding. Als 40 tons tandem-assers werden ze consequent geladen met 80 t en dat ging altijd goed tot er b.v. een as brak.
Dit schreef ik vorige week en toevallig kwam ik dit tegen in Wiki:
The L-series, torpedofront (Kurzhaube), together with the Kenworth 953 became the two trucks which were synonymous with the oil exploration boom in Arabia throughout the 1960s. Many roads throughout Arabia were not surfaced until the early Eighties and there were no weight or length limitations on road haulage. This meant that the trucks carried heavier loads than for which they were designed, in some instances three times the maximum designed loaded weight, and in carrying these loads, the L-series gained a reputation for toughness and reliability.
Dus ik heb de Saudi-chauffeurs onderschat, ze laadden wel 3 keer het maximum gewicht wat ze in Stuttgart hadden bedacht en berekend. En bovendien kenden ze maar 2 standen van het gaspedaal.

Adri
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ambuggiebar

Bericht door Henk van der Moolen »

Jos Komen schreef: 19 sep 2018 12:05
Ik zie hier net tot mijn grote verbazing dat er in mijn flessie van 17 November 2001 warempel nog anderhalve borrel zit
En blijf je daar nou weer jaren lang naar kijken? :lol:
Zou niks voor mij zijn, die ouwe meuk... :wink:
Maar ik ben meer een bierdrinker, hoogstens een Red Label in de Irish Coffee na een eenvoudig doch voedzaam maal. :)
Salute!
Goede list jonge vriend
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Al dat praten over drank... hoewel wisky/whisky/whiskey nix voor mij is.
Maar ouwe meuk mag ik ook wel, alhoewel dan in deze vorm:
Afbeelding
Blijk ik er nog twee van te hebben ook, daar moet er binnenkort ook maar één van open, want "tis zunt als ie blijf leggen"

En had Theo Horsten (RIP) het in De Prijs niet een paar keer over Royal Salute Hundred Cask collection?
Louis
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Geef mij maar een lekker glaasje port..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Bij ons op de Tannusclub drinken de dames onderelkaar ook graag een flesje Port :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Nu tannus ik niet, en die me kent weet en snapt dat.. :mrgreen:
En dientengevolge zit ik ook niet in dergelijke tannusdamesclubjes.
Sport is per definitie niet aan mij besteed.

Maar Port lust ik.
En dames onder elkaar met een glaasje overjarige Port is heel gezellig....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ik kon het natuurlijk toch niet laten, als niet-whiskey drinker:
Afbeelding
Mooi klein flessie, t.z.t. uit te proberen in de keuken of bij de barbeque.
Voor 20 euri niks mis mee en dan DRINK ik er wel wijn bij :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik kon het natuurlijk toch niet laten,
Louitje...ouwe vonkentrekker...je brengt die Adri van slag met dit soort "wijnverhalen" informatie......Oban is een classic malt en voor de meer gedestileerde dram drinkers :lol: :lol: .....bij mijn halflege flessie Oban hangt een notitie:..."alsof je een koel zeebriesje met een beetje hout-rook in je gezicht krijgt"....daaaar is zo'n ongetriande walslurp nog niet aan toe...geloof me nou maar :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie