Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Met dank, ondanks alle drukte toch nog even kans heeft gezien ons allemaal weer blij te maken. :-D
Proost!!
Jos

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Havencafé

Bericht door Gerrit »

Mijn dank is groot.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Havencafé

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Meissies,
Geef ons wat te drinken voor mij een jonkie lekker koud.

Ook toevallig dat het de elfde van de elfde eruit lag,bij ons is dat het afgelope week end gevierd,maar vanavond ook nog voor de echte carnavals vierders.
Zag toevallig ook op de Belgische TV een uitzending over de capitulatie van Duitsland in 1918,
op 11 november,
werd herdacht met een grote herdenking o.a Ieper,daar zijn miljoenen doden en gewonden gevallen.
Voor de jeudige figuren die dit lezen,wij waren toen neutraal.
Ik neem er nog maar eentje op de nagedachtenis van die jongens die toen gesneuveld zijn
Proost.
gr uit een zonnig Breda
Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Havencafé

Bericht door Jos Linders »

Kom net thuis van het oppassen en zie tot mijn grote vreugde dat het Kombuis het weer doet. :-D
Schrok er gisteravond weer van, ik dacht het zal toch weer niet. :evil:
Maar dankzij Jos werkt het weer. Meisjes schep de glaasjes nog maar eens vol. 8)

Proost, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Re: Havencafé

Bericht door stuurcadeautje »

Zeg Cor ipv geschiedenis les te geven zou je beter eens kunnen gaan kijken wie er om 11 over 11 d'n nieuwe prins van 't Kielegat wordt,

kun je ook gelijk ff een lekkere pint nemen.

hier op zeeuwsvlaanderen worden vanavond ook de prinsen gekozen, enkel wordt er zaterdag pas gefeest.

gr Niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Terwijl ze onder de grote rivieren zitten te alaafen en te lallen, houden we het hier in het Noorden ietsje rustiger. :)
Alhoewel rustig....
Zodra er een dochter van een ouwe zeeman iets wil weten over bepaalde kustertjes waar haar ouwe vadertje op gevaren heeft, dan springen we er als een bok op de haverkist bovenop. :lol:
Na bijna 14 maanden uitzicht op bokken en geiten weet ik dus waar ik over spreek. :)
Er is ook wel eens een berichie van een zekere Tjeerd, die iets vraagt over een bootje van zijn ouweheer, die toevallig ook Tjeerd heet.
Uiteraard wordt daar op gereageerd, maar zodra het een dochter is...... :lol:
Maria, POR FAVORRR!!!!!!!!!!!
Una mas en dormire later pas. :)
Salute e Los Ballos
Jos
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Havencafé

Bericht door leo-shof »

Uiteraard wordt daar op gereageerd, maar zodra het een dochter is...... :lol:

ja jos,allemaal ouwe bokken,denk ik zo
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Havencafé

Bericht door Hannes »

Stralsund, (Erschienen am 13. November 2008)

Polizei staunt: Mann mit 7,67 Promille

Mit einem rekordverdächtigen Atemalkoholwert von 7,6 Promille ist ein Mann am Mittwochabend in Stralsund gefunden worden. Der 44-Jährige von der Insel Rügen habe noch in das Testgerät pusten können und sei dann zur Ausnüchterung in ein Krankenhaus gebracht worden, sagte am Donnerstag ein Sprecher der Stralsunder Polizeidirektion.

Der wegen seines enormen Alkoholkonsums polizeilich bekannte Mann habe in hilflosem, aber nicht lebensgefährlichem Zustand vor einer Gartenanlage gelegen.
Erstaunt waren die Beamten, als sie das Testgerät ablasen; "Ein solcher Wert ist mir in meinen 28 Berufsjahren noch nicht vorgekommen", sagte der Sprecher.
Einen Fehler am Testgerät schließt die Polizei aus.

7,67 Promilletjes!!!, dat moet een zeer geoefend drinker zijn.
Het verbaasd mij dat het testapparaat van die Politieagenten niet ontploft is toen die man daar inblazen moest.
Nu breken zich waarschijnlijk enige deskundigen het hoofd over de hoeveelheid drank die man in een bepaalde tijd gedronken heeft.

Ik neem denk ik maar even een grogje met weinig water en veel rum, en doe de bemanning die hier zit ook maar een.

Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Havencafé

Bericht door Compass »

Hallo Allemaal,

Goed voorbeeld doet goed volgen dus tap iedereen maar weer in Dames.

Heb zelf eens een Stuurman (laat ik hem maar Tinus noemen) aan boord gehad die ook redelijk van innemen wist.
Aangezien we regelmatig in Harlingen kwamen had hij daar een brommertje op de kop getikt zodat hij sneller in de kroeg kon komen.
Dus op zo'n bewuste kroegtocht had hij flink ingenomen en vervolgens de brommer gepakt om zich weer naar boord te begeven. Maar hij had dus even buiten de andere waard, de politie, gerekend.
Nu waren we in Harlingen redelijk bekend en het was, en is nog, een gemoedelijk plaatsje met (in elk geval toen) een voor rede vatbare Hermandad.
Dus de conversatie verliep ongeveer als volgt:

Politie:
Tja Tinus, op de brommer gaat toch echt niet met zoveel drank op.

Tinus:
Ja, maar lopen lukt ook niet goed.

Politie:
Weet je wat Tinus? We laten je brommer naar het bureau brengen en dan geven we jouw even een lift naar boord; Ok ?

Tinus:
Ja, da's hardstikke tof van jullie maar waneer bezorgen jullie dan mijn brommer ?

Politie:
We zijn natuurlijk geen van Gend en Loos maar morgenvroeg kun je hem op het bureau zelf ophalen.

Tinus:
Tja, as't niet anders kan dan moet het maar zó.

De volgende morgen rond de klok van 10 toog Tinus richting bureau en daar aangekomen sprak hij tot de dienstdoende Agent:

Tinus:
Jullie hebben gisteravond mijn brommertje geleend en die kom ik nu even terughalen

Agent (die al op de hoogte gebracht was door zijn collegae)
Verrek kerel, je stinkt alweer naar de drank

Tinua sprak toe de legendarische woorden (die daarna aan boord nog vele malen gebruikt zijn);
"Ja, vind je het gek? Het is al ver na tienen !!"
:lol: :lol:

Groeten,
Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

:lol: :lol: :lol:
Ik wilde eigenlijk gaan pitt'n, maar ik neem er nog eentje op de gezondheid van Tinus. :-D
Salute e Los Ballos
Jos


Plaats reactie