Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Potje na de wacht op een Nedgulftanker. :)

potje na de wacht.jpg
potje na de wacht.jpg (77.13 KiB) 2541 keer bekeken

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Zoo. Over tankeritis gesproken . . .
Ziet er ff anders uit, dan officieren in jasje tutup!
Flesje export-Heineken in de hand, waarvan boze tongen beweerden dat er arsenicum in zat om het langer goed te houden . . .
en wat die middelste figuur dronk? Doe mij toch maar een Tusker of Tiger! Al waren die beide niet te krijgen in de Hamburgbar.
Off topic!, zou onze Theo bij leven gezegd hebben.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Potje na de wacht op een Nedgulftanker.
Foei foei foei Jossie, niet eens een schoon poetslappie onder de kont en met die vuile ketelpakkies ZO op dat mooie meubilair :lol: het was zeker een lange reis :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Die foto is van na Mien Tied, Harry.
Is afkomstig van de Nedgulfsite.

https://sites.google.com/site/nedgulf/

Als die gasten van beneje bij mij in de hut een potje na de wacht kwamen drinken dan gingen ze inderdaad op een schoon poetslappie of een krant zitten. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

van na Mien Tied, Harry.
Ongetwijfeld Jos....kan ik jaa helegaar Sien! :lol: vooral dat van die " krant" :roll: Ik krijg grote dorst alleen maar " door er aan te denken" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Zeg euh @Harry, ouwe Saliër, ik neem aan dat je inmiddels wakker bent.
Je hebt het natuurlijk ‘hartstikke drok’ en je hebt weinig ‘tied’ ,want je kwakt nogal
wat lappen tekst hier op Kombuis en daar ben je dan weer druk mee, :shock:
maar euh,
hoe staat het met het fotootje dat je hier zou planten van het bankschroeffie dat je zelf gemaakt hebt? :roll:
Sneeuw ruimen hoef je nog niet, dus je zal wel een ietsie pietsie tijd over hebben voor dat fotootje, toch. :-D

Ik heb zelf ook zo’n ‘ding’ gemaakt toen ik halfdroog achter de oorties was, maar ik kan het niet vinden. :(
De directie zal het wel ‘met de muziek mee’ gestuurd hebben. :?

@Harry, ik lees dat je grote dorst krijgt door alleen maar aan bepaalde dingen te denken,
dus als de tijd er rijp voor is, neem een kouwe klets, voor straks:

Proost.JPG
Proost.JPG (10.22 KiB) 3329 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

hoe staat het met het fotootje dat je hier zou planten van het bankschroeffie dat je zelf gemaakt hebt?
Bedankt voor de Alzheimer ondersteuning Allen, ik zal direct na het nuttigen van mijn late ontbijt er een foto van maken voooor ik iest anders ga doen omdat ik was vergeten waar ik mee bezig was?
want je kwakt nogal wat lappen tekst hier op Kombuis en daar ben je dan weer druk mee,
DAT werkt slechts " als ik DE Geest heb" Allen.........als er op het juiste monument bepaalde herinneringen boven komen drijven EN als ik dan toevalligerwijze net in de buurt ben van de toverdoos EN als ik dan net was vergeten waarom ik daar in de buurt was.......DAN rammel ik er even "zo'n lap" uit...al of niet met tik/tall en andere fouten...zoals b.v. omschrijven dat "ze" op de " Badger" het BB anker er in pleurden terwijl dat in werkeligheid het SB anker was. Ome Theodorus ( R.I.P.) zit mee te lezen en ergert zich maaaateloos aan dat soort slordigheden, maaaaar je kunt nu eenmaal niet meer lucht uit een startlucht vaatje trekken als er eerder door een ouwe kompressor is ingepompt....als je jaaa snapt wat ik bedoel :roll:
Ik hep ut net op een briefie geschreven..." fototje van bankschroeffie voor Allen op Kombuis in de kroeg" :mrgreen:

PS.je. Ik heb inmiddels...op aandringen van Allen...enkele portret foto's gemaakt van mijn "geliefde" nu alweer meer dan 50 jaar oude Bankschroeffie.Maaaaar aangezien dit zo'n belangrijk Mesjaanisch werktuig en gereedschap is kan ik dat niet verder hier bespreken met een stel ouwe zeelui van diverse pluimage en andersoort kroeglopers :lol: Ik verwijs dus even naar " Halifax e.o." :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nee, ik niet te veel gedronken. Ik tankerman, very strong!

Er gaan verhalen over tankermensen die verslaafd raakten en een "snuiver" werden.

"Benzinedamp, you know. Goed voor de zenuwen. Flink met de
nozzle boven de tanktop gaan hangen. En maar snuiven. Ze zeggen dat het helpt.


Uit het boek Tankvaart op Bangkok, zie Stanvac-topic.

Salute! :)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Mooi smoesje toen....de ''toko'' rekening vertelde een àndere story :-D .Maar nù zou het wel geloofwaardig zijn nu ook de tankers droogstaan :( .Dan krijg je Finse toestanden,''watch your aftershave''. :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Uit het boek Tankvaart op Bangkok, zie Stanvac-topic.
Die ouwe vonkentrekker Noordergraaf strooit haast "achteloos" enkele zeer fraaie- maar typisch echt uit het leven gegrepen-uitdrukkingen door zijn boekie.....ik moet ze eerst opzoeken en op een rijtje zetten. :lol:
Maaar jaaa.....de Sparksen hadden bekant een leven als een 1e klas passagier aan boord " in die dagen" en dus de tijd om het e.e.a.eens goed te observeren. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie