Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Zien we ook nog echt The Danish Cook buiten de Muppetshow in beeld :mrgreen:
Louis

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

@Jan, ik neem er eentje van je. :-D
Je schreef aan @Gerard in "Her en der":
net de camper ingeruild voor een eenvoudig busje
@Jan, dien ik hier uit concluderen dat je reisies met @Marieke naar Portugal en Scandinavië tot het verleden behoren. :?:
Alhoewel je schreef wel:
Ik heb nu in de breedte 50 centimeter meer kans om tussen de lijntjes te blijven
Dus wel blijven reizen, toch. 8)
Of blijven jullie alleen schuitje varen. :)
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja hoor, we gaan gewoon weer op pad. We willen als het kan dat geklooi met autootjes meenemen vergeten en ook huren gaan we niet meer doen. Opa wordt ouder en wil alles wat eenvoudiger hebben, dus nu hebben wij een nieuw Fiat-busje met een eenvoudige inbouw, breed 2,0 lang 6,3 en hoog 2,3 meter. We kunnen nu al die kleine slechte wegen langs de Potugesekust op en af raggen en kleine plaatsjes ook in en weer uit zonder de huizen aan te tikken(hoop ik).
Nou ja, als je geen plannen meer maakt...
Het kan natuurlijk ook dat het om de een of andere reden niet gaat, dat zien we in december wel, geen zorgen voor morgen :wink:
Het gezag kan en mag dit ding ook besturen, voor het geval dat ik het even niet zie zitten :-D
Nou Maria doe nog maar een rondje Oban en een wijntje voor de Sparks :mrgreen:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou ja, als je geen plannen meer maakt... etc.etc.
En zooo is't mar net....graag zo'n slokkie Oban van je Jan...die kans laat ik niet schieten....dat je "ze" nog maar tot in lengte van dagen weg mag geven in een uitstekende Gezondheid onder de bezielende inspiratie van de direktie....Prosit.
Ik ben van zins om deze winter weer eens verder te gaan prutsen aan m'n ouwuh houtuh zeil-bootje ( in de wellicht ijdele hoop dat ik lang genoeg leef om er ooooit nog mee te zeilen :roll: ) en zal dan met veel plezier je warmere en zonnige Portugal verslagen -met inspirerende beelden van de direktie fanselluf vanuit het "eenvoudige en slankere Fiat busje" bij de hout-kachel lezen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja dat geklooi met hout daar heb ik ook wat op gevonden. Wat dat betreft is Nederland echt prachtig georganiseerd je hoeft maar even op het net te kijken en je probleem is opgelost :wink:
Tot vorig jaar kocht ik twee vrachten hout van een kippenboer hier in de buurt, dat kan een kippenboer die houtboer wordt.
Dat zooitje werd dan op de oprit gestort en dan moest ik dat naar de houtberging kruien, daar ben ik niet te beroerd voor maar leuk werk is dat niet.
Bovendien is het hout van door stormen gevelde bomen die soms jaren in het bos liggen te wachten tot de boer het ophaalt.
Soms is het al half verrot en dan gaat het snel door de schoorsteen, dus dat moest en kon anders.
In Friesland zijn een paar mannen een bedrijf begonnen dat haardhout, op maat, gekloofd en gedroogd in kratten aflevert, prima.
Ik heb ongeveer 6 m3 nodig voor we naar het zuiden vertrekken, het fornuis werkt ook op hout, dus besteld.
Er stopte een enorme oplegger bij ons voor de deur, hij reed tegen het verkeer in, en met een kooiaapje zette hij de kratten keurig onder het afdak.
Kijk dan houd ik weer tijd over voor andere klusjes, tenslotte gaat alles wat langzamer tegenwoordig :)

Dus Harry, ik zal aan je denken als ik in het Portugese zonnetje een boordje stokvis met Vino Verde wegspoel.
Maria doe nog maar een rondje van dat Schotse theewater voordat het weer te druk wordt deze kroeg.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dus dat moest en kon anders. In Friesland zijn een paar mannen een bedrijf begonnen etc.etc.
Daaaar hoef je niet voor naar Frieslaaand Jan, dat kun je zomaar in Salland bij mijn kleine Neeffie Erik ( een kop groter dan ik :lol: ) in Olst gaan regelen.Hij hakselt zo eventjes een eiken boompie door zijn Hakkipilliki machiene en je hebt een kratje vol met kachelhout.....zal best een paar stuivers kosten maaar dan heppie ook wat.Alhier heppik een houtschuurtje waar de lokale kachel-hardhout-houtboer het "voor de deur" neerstort, moet dan wel zelf stapelen, maar da's alles.....en uuuh niks geen verrotte troep van een ouwe kippenboer :lol:
Dus Harry, ik zal aan je denken als ik in het Portugese zonnetje een boordje stokvis met Vino Verde wegspoel.
Jan....als je nou ooook nog over zoute haringen gaat beginnen,DAN ga ik huilen :mrgreen:
Bijlagen
Erik-Hout-Kombuis-Sept-2018.jpg
Erik-Hout-Kombuis-Sept-2018.jpg (269.55 KiB) 1961 keer bekeken
Erik-Hout-Kombuis-Sept-2018 (1).jpg
Erik-Hout-Kombuis-Sept-2018 (1).jpg (259.93 KiB) 1961 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Shit, wat was dat dan toch behelpen eind jaren 70, begin jaren 80 toen ik ook in een nieuw huis incl. open haard zat.
Vlak bij me om de hoek zat een tuinderij waar ik wel een aanhangertje kon lenen (die man had behoorlijk wat spul voor mijn tuin geleverd) en dan reed ik naar een fruitboer hier op de zuidelijke oever van de Maas, in Demen, DIeden of weet ik veel wat voor gat.
Daar kocht je dan een zootje fruithout (peren was goed) en je kachelde weer terug.
Met zijn vijven (nieuwbakken huiseigenaren) hadden we een motorkettingzaagje gekocht, dan was het een middagje zagen en vervolgens kon één van ons ook nog met een bijl overweg zonder zijn eigen klauwtjes o.i.d. te verwonden en die stond dan te hakken en kloven en dan waren we eind van de middag wel weer klaar, met elk een bossie hout. Tot ergernis van de gemeente, die vervolgens de stoeptegels weer opnieuw kon leggen, want door het gekloof zakten die nog wel eens wat in :mrgreen:
Dat gaat dan met zo'n Hakkiepullekie iets sneller en makkelijker terwijl je gewoon aan de booze kunt blijven zitten :lol:
Louis
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Of een vers harinkje halen :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat gaat dan met zo'n Hakkiepullekie iets sneller en makkelijker etc.
Maaaar oook met een miniatuur eigengemaakte Hakkiepullukie moet je dan wel zorgen dat er "toevallig" iemand met een "sterke rug en grote klauwen" in de buurt is :lol: Mijn gevoelige massinisten handjes kunnen slechts aan hydrauliek hendeltjes trekken :roll:
Of een vers harinkje halen
Ik ga d'r bekant van kwijlen Jan :roll:
Bijlagen
FallRiver-Clean-up-Febr-2014 (23).JPG
FallRiver-Clean-up-Febr-2014 (23).JPG (201.85 KiB) 2431 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Openlucht dancing zonder muziek, rare jongens, die Engelsen. :wink:
De pubs waren zeker nog dicht...
Doe me maar een Pint Guinness, zonder schuim.
Krijg ik opeens trek in.
Salute!


Blackpool Central Pier.jpg
Blackpool Central Pier.jpg (186.04 KiB) 2320 keer bekeken


Plaats reactie