s.s. Rotterdam

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Joost.R »

s.s.ROTTERDAM.
469.JPG
469.JPG (126.1 KiB) 4529 keer bekeken
465.JPG
465.JPG (162.09 KiB) 4529 keer bekeken

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door peelander »

Ze gaat ons weer verlaten.
Oman wordt de mogelijke bestemming.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... Oman.dhtml

Afbeelding

groeten
Jan van der Pluijm
Jaap van Dorp
Berichten: 701
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Jaap van Dorp »

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/cruis ... ten__.html

SS Rotterdam verkocht aan hotelketen
Cruiseschip ss Rotterdam blijft in Rotterdam. Woningcorporatie Woonbron heeft het schip verkocht aan WestCord Hotels voor 29,9 miljoen euro. Dat meldde Woonbron vrijdag. De hotelketen heeft in Nederland 14 hotels, waaronder het Rotterdamse Hotel New York.

Woonbron raakte in financiële problemen door de verbouwing van het schip van 250 miljoen euro. Mede daardoor werd de corporatie door oud-minister Eberhard van der Laan onder toezicht geplaatst en moest het schip worden verkocht. Verschillende partijen in Nederland en Oman hadden interesse in de overname van het schip
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Roy »

Het zal mij benieuwen of de "Rotterdam" in de nabije toekomst geen speelbal van van een hedge fund wordt............... :roll: :cry:
Als het in een horeca keten niet goed gaat, staat een opject als de "Rotterdam", als 1e op een transfer list. :idea: :shock:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jaap van Dorp
Berichten: 701
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Jaap van Dorp »

maar... voor nu blijft zij in Nederland...
wat de toekomst brengt is andere vraag...
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Harry G. Hogeboom »

wat de toekomst brengt is andere vraag...
Zeg Jaap, heb jij het dak er nog op, ut licht nog an en de kelder droog???Hopelijk heb je het er goed afgestroopt :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
koosn
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:31
Locatie: Zoeterwoude

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door koosn »

Beste mensen, ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik zit me verschrikkelijk boos te maken over het gemakkelijk afschrijven van 235 miljoen Euro op een investering waar de "Woonbron"nooit in had mogen stappen.
Het doel van die woningcorporaties is "Het bouwen en verzorgen van een goede huisvesting voor mensen met een bescheiden inkomen".
Met het steeds groter en zelfstandiger worden van deze corporaties is het veel bestuurders in de bol geschoten. Het werden kleine godheden die zich vorstelijk lieten betalen en de meest onverantwoorde beslissingen gingen nemen.
De Rotterdam is een goed voorbeeld voor hoe het niet hoort bij de Woonbron. Bij Vestia was er een miljardenverlies op onverantwoorde financiele speculaties.
Iedereen die het weet mag het mij vertellen wie die schade gaat betalen. Een ding weet ik zeker, dat die bestuurders niet veel pijn zullen lijden. Wat mij betreft mogen ze volledig kaalgeplukt worden voor hun mismanagement!!
Voorlopig zit de gewone man in Nederland met de problemen. Huren worden verhoogd, om geld binnen te krijgen. Huurhuizen worden er nu verkocht om schulden te kunnen betalen, waardoor de slechte woningmarkt nog verder verpest wordt.
Grote plannen van stadsvenieuwing zijn geschrapt, waardoor de bouw met al z'n onderaannemers en toeleveranciers helemaal plat ligt. En wie werkten er ook al weer in die sector?? Juist ja, al die gewone mensen die hard willen werken om een redelijke boterham te verdienen.
Nou, bedankt megalomane bestuurders!!
Mensen, ik stop ermee, maar ik moest het even kwijt hoe ik over dit soort zaken denk. We hebben de Rotterdam in Rotterdam, maar de prijs is wel heel erg hoog!!

mvrgr Koos.
Jaap van Dorp
Berichten: 701
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Jaap van Dorp »

Harry G. Hogeboom schreef:
wat de toekomst brengt is andere vraag...
Zeg Jaap, heb jij het dak er nog op, ut licht nog an en de kelder droog???Hopelijk heb je het er goed afgestroopt :roll:
Ja Harry heb weer alles, zelfs geen schade, heb een 7500 watt nood aggregaat draaiende van Zondag avond tot Donderdag ochtend, dus had mijn natje en droogjes. wel nog steeds geen treinen dus all hele week vrij.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een 7500 kw nood aggregaat draaiende
DAT klinkt als een elec. Jaap :lol:
verschrikkelijk boos te maken over het gemakkelijk afschrijven van 235 miljoen Euro
Het antwoord is " Andermans geld" Koos.....daaaar "spelen" ze mee...ze zouden die klanten voor de rechter moeten halen en een mooi poossie in de bak gooien; maar je hebt het allemaal al gezegd :evil:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joop de Jager
Berichten: 3175
Lid geworden op: 10 dec 2007 21:03
Contacteer:

Re: s.s. Rotterdam

Bericht door Joop de Jager »

Hallo Harry,

Volgens mij is het een 7.5 KW generator en ik ben geen elec :mrgreen:

Mvg,

Joop.


Plaats reactie