Scheepvaartfoto's diversen
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Mooie foto Bas. Ik zie er ook twee. Op ongeveer dezelfde plek ging ik in 1960 van boord van de Amsteldiep. Dat buitenboord tjetten schijn nu niet meer te mogen.
Groet.
Klaas
Groet.
Klaas
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik denk dat ik dat inderdaadwel begrijp Klaas......trouwens soms is " vergeten" gewoon een hele goeie zaakIk ben veel vergeten, dat zul je begrijpen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Scheepvaartfoto's diversen
In mijn tijd daar (1970) hadden ze de Dorestad (bakermat van de bond van zeevarenden), de Alkmaar en Purmerend (beiden voor Shell, en vaak varend op Vietnam) en de Anco Spray, waar ik zelf 9 maanden op gevaren heb, waarvan 4 voor Petrobras in een weekdienstje Rio-Santos. Kwam je één keer per week bij Maria en na 4 maanden was ik financial broke (en ik niet alleen)Klaas Buytenwegh schreef: ↑23 sep 2018 21:59 Tijdens studie voor B, nog wel gesolliciteerd bij V.C.K. Die hadden een paar tankers in beheer. Maar dat is niets geworden.
Louis
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Louis, dat zou best kunnen. Ik wilde graag ervaring op doen met stoomturbines. Ik dacht toen nog ooit op een centrale terecht te komen. Maar ze hadden alleen plaats op een motortanker (op dat moment). Die walbaan is er nooit van gekomen. Ik kon bij Vinke mijn net behaalde diploma het best tengelde maken en ben toen daar weer naar toegegaan (op motorschepen, dat dan weer wel !!).
Klaas
Klaas
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Bij "DE Linke Binke van Vinke" dusIk kon bij Vinke etc. etc.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Scheepvaartfoto's diversen
@Jos plaatste in 'Effe Apeldoorn bellen' een foto van een WALKURE met slagzij.
Hieronder ook een WALKURE maar dan van Shell.
Hieronder ook een WALKURE maar dan van Shell.
Grtn @Allen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Die golf moet wel 40 meter zijn.
Wel spectaculair effect!
Groet,
Robert
Wel spectaculair effect!
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik heb ook al vaak naar die foto zitten kijken, en ik denk dat het -vooral gezien het vermelde jaartal- al een creatieve bewerking is, of het gevolg is van een fisheye-lens of zo...
Ik baseer mijn wantrouwen op de waterlijn van het schip... ik denk (!) dat bij de scheg toch een wijziging in die waterlijn had moeten zijn...zo niet de hele scheg zichtbaar...en vlgs mij zie je dan ook geen mensen meer aan dek, die ik op de foto wél meen te zien...
Maar wie ben ik
Voor hetzelfde geld is de foto waarheidsgetrouw, en stel ik me voor dat met een groothoeklens vanaf een schip in een golfdal nét dat momentje heeft gepakt van het andere schip op een golftop. Dan zou -volgens deze theorie- dit beeld schuin omhoog zijn gemaakt, met dit effect als gevolg.
In ww2 was het op de NA uitzonderlijk slecht weer, dat is bekend, dus wie weet.
Ik houd het daarom maar op m'n 2e versie: de foto is schuin omhoog gemaakt...
Maar het is en blijft een prachtig plaatje !
Golven van 30m heb ik -vlgs het logboek op de AbelTasman, voorbij Ille 'd Amsterdam-, en later aan 'daandre kaant van Tierra del Fuego' alleen maar gezien op de zuidkant van de grote plassen, in of nabij de roaring fourties. 2 x dus slechts, in nét over 18 jaar varen...
Ze zijn dus niet bijzonder wijdverspreid, die golven van 30m...
...dus 40m??? Da's een net spannen tussen de masten, en zo vissen op zoute haring
Ik baseer mijn wantrouwen op de waterlijn van het schip... ik denk (!) dat bij de scheg toch een wijziging in die waterlijn had moeten zijn...zo niet de hele scheg zichtbaar...en vlgs mij zie je dan ook geen mensen meer aan dek, die ik op de foto wél meen te zien...
Maar wie ben ik
Voor hetzelfde geld is de foto waarheidsgetrouw, en stel ik me voor dat met een groothoeklens vanaf een schip in een golfdal nét dat momentje heeft gepakt van het andere schip op een golftop. Dan zou -volgens deze theorie- dit beeld schuin omhoog zijn gemaakt, met dit effect als gevolg.
In ww2 was het op de NA uitzonderlijk slecht weer, dat is bekend, dus wie weet.
Ik houd het daarom maar op m'n 2e versie: de foto is schuin omhoog gemaakt...
Maar het is en blijft een prachtig plaatje !
Golven van 30m heb ik -vlgs het logboek op de AbelTasman, voorbij Ille 'd Amsterdam-, en later aan 'daandre kaant van Tierra del Fuego' alleen maar gezien op de zuidkant van de grote plassen, in of nabij de roaring fourties. 2 x dus slechts, in nét over 18 jaar varen...
Ze zijn dus niet bijzonder wijdverspreid, die golven van 30m...
...dus 40m??? Da's een net spannen tussen de masten, en zo vissen op zoute haring
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
@Robert & @Jan,
Ik heb de foto hier geplaatst daar ik wel eens een reactie wilde lezen.
Er bestaat/bestond ook geen HMAS VIDAL, althans ik kan het niet boven water krijgen.
Wel een HMS VIDAL, maar die is van 1950-1954.
Bovendien: deze VIDAL voert een roostermast, dus is het zeker geen 1940.
Althans voor zover mijn kennis reikt.
EN: Zelfs in die jaren was fotomanipulatie in het pre-digitale tijdperk springlevend.
Name: HMS Vidal
Builder: Chatham Dockyard
Laid down: 5 July 1950
Launched: 31 July 1951
Completed: 29 March 1954
Commissioned: 1954
Fate: Broken up in June 1976
HMS VIDAL in 1967.
Ik heb de foto hier geplaatst daar ik wel eens een reactie wilde lezen.
Er bestaat/bestond ook geen HMAS VIDAL, althans ik kan het niet boven water krijgen.
Wel een HMS VIDAL, maar die is van 1950-1954.
Bovendien: deze VIDAL voert een roostermast, dus is het zeker geen 1940.
Althans voor zover mijn kennis reikt.
EN: Zelfs in die jaren was fotomanipulatie in het pre-digitale tijdperk springlevend.
Name: HMS Vidal
Builder: Chatham Dockyard
Laid down: 5 July 1950
Launched: 31 July 1951
Completed: 29 March 1954
Commissioned: 1954
Fate: Broken up in June 1976
HMS VIDAL in 1967.
Grtn @Allen