Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Toen geluk nog heel gewoon was en je nog lang in een haven lag.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De ontsluiting van de Eemshaven voor personenvervoer en verbetering van het bestaande spoor zal zeker ook een positieve impuls geven.'Een haven waar je koppijn van kreeg'
De planning is om het In april 2018 te openen.
Groet, Paul G
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Nou nog een mooi kanaal aan laten sluiten op het Eemskanaal, en de Eemshavenweg (die daar al op voorbereid is) 4-baans maken en via een tunnel doortrekken naar Emden, de Eemshaven -met Hamburg als voorbeeld- Freihafen maken (zodat iedereen daar mag/kan werken) en je hebt het lek boven !
Ooit al aangedragen, maar mocht niet van Rotterdam, Amsterdam (die wilden net een containerterminal gaan bouwen), Hamburg, Delfzijl en Emden...
Bremen had geen bezwaar: Bremerhafen blijft een uit zee een goed bereikbare locatie... De anderen wilden de concurrentie niet....
Ooit al aangedragen, maar mocht niet van Rotterdam, Amsterdam (die wilden net een containerterminal gaan bouwen), Hamburg, Delfzijl en Emden...
Bremen had geen bezwaar: Bremerhafen blijft een uit zee een goed bereikbare locatie... De anderen wilden de concurrentie niet....
- Bijlagen
-
- Eemshavenkanaal.jpg (93.8 KiB) 5207 keer bekeken
-
- eemsweg.jpg (33.46 KiB) 5207 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Uitzwaaien...
IDNo: 5118280 Year: 1956
Name: FORT SAINT PIERRE Type: Cargo ship (ref) Flag: FRA DWT: 3172
Country of build: FRA Builder: Loire-Normandie Location of yard: Grand Quevilly
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
[St Nazaire (P), Penhoet, #Y16 subcontracted] - [1971 cv to vehicle carrier, 3685gt] - 69 WARRINGTON
BU La Spezia 19.9.80
IDNo: 5118280 Year: 1956
Name: FORT SAINT PIERRE Type: Cargo ship (ref) Flag: FRA DWT: 3172
Country of build: FRA Builder: Loire-Normandie Location of yard: Grand Quevilly
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
[St Nazaire (P), Penhoet, #Y16 subcontracted] - [1971 cv to vehicle carrier, 3685gt] - 69 WARRINGTON
BU La Spezia 19.9.80
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Een rechtstreekse verbinding met Emden ? Daar heeft de Noordelijke Ontwikkelings Maatschappij indertijd toch zelf de stekker uitgetrokken ?
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/126037/E ... er-de-Eems
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De NOM was inderdaad erg kortzichtig door het niet door te zetten.
Maar nu zullen de kosten waarschijnlijk een rechtstreekse verbinding tegen houden.
Maar nu zullen de kosten waarschijnlijk een rechtstreekse verbinding tegen houden.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Nog even een kleine serie puntjes die me opvallen bij de rookfoto's van Jos over de QE...
Ik denk dat die foto's zijn van vlak na de tewaterlating, en die sleepboten haar naar de afbouwkade dirigeren.... Dit vanwege die ritssluitingen aan strips die langs de romp zitten...en de hoeveelheid drijvende rommel om haar heen lijkt me eveneens een aardige hint.
Wat het preciese doel echt was weet ik niet, ik was er niet bij... Maar opa had ook wel van die strips bij nieuwbouw: dat waren ondersteunings- of aanhangpunten van de bouwstellingen en/of steigers...
Dus ik vermoed dat men dat ook deed in GB.... Maar op een schip van dat formaat had ik dan eigenlijk een beetje meer ritssluitingen verwacht....
...alhoewel dit wel behoorlijk grote stripjes zijn....
Ik denk dat die foto's zijn van vlak na de tewaterlating, en die sleepboten haar naar de afbouwkade dirigeren.... Dit vanwege die ritssluitingen aan strips die langs de romp zitten...en de hoeveelheid drijvende rommel om haar heen lijkt me eveneens een aardige hint.
Wat het preciese doel echt was weet ik niet, ik was er niet bij... Maar opa had ook wel van die strips bij nieuwbouw: dat waren ondersteunings- of aanhangpunten van de bouwstellingen en/of steigers...
Dus ik vermoed dat men dat ook deed in GB.... Maar op een schip van dat formaat had ik dan eigenlijk een beetje meer ritssluitingen verwacht....
...alhoewel dit wel behoorlijk grote stripjes zijn....
Oost, west...ook best