Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Canadian Sailor bij de bekende Suspensionbridge bij Bristol. :wink:

Canadian Sailor.jpg
Canadian Sailor.jpg (184.73 KiB) 2843 keer bekeken
IDNo: 1141377 Year: 1919
Name: CANADIAN SAILOR Type: Cargo ship Flag: CAN Tons: 2186
Country of build: CAN Builder: Port Arthur SB Location of yard: Port Arthur
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
25 EMPEROR OF HAVANA - 27 NICHIEI MARU
foundered 35.00N/125.00E 11.10.42

kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door kabo »

berge-stahl-906624_960_720.jpg
berge-stahl-906624_960_720.jpg (167.44 KiB) 2828 keer bekeken
Vertrek Berge Stahl vanuit de Europoort.
gr.Bas
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jacob Bothof »

Je zou bijna denken dat de brugkraan op de achtergrond in de fik staat :lol:
kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door kabo »

ship-1726812_960_720.jpg
ship-1726812_960_720.jpg (250.18 KiB) 2761 keer bekeken
Sfeerbeeld Hamburg met wat de Duitsers wel bewaard hebben.
gr.Bas
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Sfeerbeeld Hamburg met wat de Duitsers wel bewaard hebben.
Ik kan die ouwe MAN horen zuchten :lol:
Bijlagen
Aquarel_zuigertrekken.jpg
Aquarel_zuigertrekken.jpg (126.77 KiB) 2741 keer bekeken
MANN-Koppenbordes.jpg
MANN-Koppenbordes.jpg (114.76 KiB) 2741 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door v+d »

Harry, ik heb nooit een M.A.N scheepsdiesel in het echt gezien maar ik neem aan dat de schilder een foto als voorbeeld had. Dat hemd is lang en ziet er vies uit.
Bovenop het deksel in het midden zal de verstuiver zitten, klein dingetje zo te zien of zit de rest in het deksel?
Dan dat zilver gepainte klepding aan de zijkant met een stukkie rode leiding, is dat een aanzetluchtklep?.
Niet veel te zien op zo'n kale kop :-D :wink:

Nog een keer gekeken nu met de ziekenfondsbril op, het lijkt eerder op een ontlastklep.
Zo'n motor indien tweetakt heeft geen nokkenas nodig, wel iets om de brandstofpompen op tijd te laten werken. Hoe was dat op die Verolme-M.A.N.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry, ......... Dat hemd is lang en ziet er vies uit.
Ik vindt het een praaaachtig schilderij Jan.......uit het leven van een MAN massinist gegrepen :lol: Maar serieus die schilder MOET haast meer dan een goeie foto hebben gehad want het IS " levensecht"

Die hemden waren inderdaad " lang en vies bescheten" :lol: zogezeid.
midden de verstuiver zitten, klein dingetje ... de rest in het deksel?
Die MAN koppen bestaan uit 2 delen Jan, het onderste deel is de eigenlijke kop en daarbovenop het zgn. drukstuk, zie hieronder.
het lijkt eerder op een ontlastklep.
Toch nog van redelijke kwaliteit dat ziekenfonds brilletje van je Jan :lol:
wel iets om de brandstofpompen op tijd te laten werken. Hoe was dat op die Verolme-M.A.N.
Nokkenas voor de brandstofpompen bestaande uit 3 delen, d.w.z. de 9 cylinder kar waar ik mee heb gewerkt had 5 poten aan de voorkant en 4 poten aan de achterkant ( of net andersom, moet ik even nakijken :lol: ) met in de midden de tandwielaandrijving voor de verschuifbare nokkenas.Dus dat middenste stuk van de as kon verschuiven IN het tandwiel, middels de lucht over olie op de schuif cylinder aan de voorkant van de kar, i.v.m. voor en/of achteruit slaan. Het voorste stuk as en ook het achterste stuk as zat beiden met een zgn. mof koppeling met pasbouten aan de middel-schuif-drijf-as gebout! Ik heb het persoonlijk meegemaakt dat die voorste mofkoppeling de GEEST gaf, midden in baaaie slecht weer in de Golf van Biskaaajuh.Er kwamen toen de meest ongelofelijke rare rotklappen uit die kar in de eerste minuut of zo toen dat hele zooitje " bezig was met verschuiven!", want het achterste stuk bleef in eerste instantie gewoon door kachelen alsof er niks a/d/ hand was. Ome Rinus Kuipers was toen 3e meester en had de hele hap razendsnel op nul, maar voor de schroef still stond kraakte het even behoorlijk. :mrgreen: Ome Rinus heeft toen, na de as weer juist gesteld, de hele hap aan elkaar gelast en ik kan me nog goed herinneren dat het nog een hele klus was om de handel weer los te branden in dok en er weer uit te sleutelen.
Dit bakkie was op mijn 2e reis op de "Tahama"......op mijn eerste reis op de " Forest Hill"had ik al eens een inspektie luikkie boven die koppeling in de omkasting gemaakt.Als ik dit zo weer eens lees, wat waren WIJ dan vroegaah toch handige knakkers vergeleken met die stuurlui :mrgreen:
Bijlagen
MAN-Kop.jpg
MAN-Kop.jpg (88.67 KiB) 2499 keer bekeken
MAN-nokkenas.jpg
MAN-nokkenas.jpg (89.99 KiB) 2499 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

Ome Rinus heeft toen, na de as weer juist gesteld, de hele hap aan elkaar gelast
Dat was een héél knap, en gedurfd kunstje van ome Rinus !
Petje af !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door v+d »

Bedankt en weer wat geleerd.
Nou ja, er lopen nog steeds van die heren rond die alles aan het draaien kunnen houden en soms moet je wel.
Bij inbedrijfstellingen in het buitenland moest ik toch ook altijd maar zien dat het binnen 14 dagen gepiept was, daarna was het retourticket ongeldig :wink:
In Taiwan liepen de meeste tovenaars rond, ik blies eens een 350 kw gelijkstroomregelaar op.
Geen probleem, er stoof een Chinees weg op een brommertje en wat later kwam er een oude kerel met een wrakkig vrachtwagentje die de regelaar uit de paal peuterde. Ik begreep geen hout van wat ze allemaal kletsten maar het zou goed komen dat kon ik nog wel snappen.
Twee dagen later hing de gerepareerde regelaar weer in de paal en liep onze extruder.
Waar ze zo gauw de spullen vandaan hadden, geen idee. Nooit een rekening gezien, etentje voor de hele ploeg en een handje dollars.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Allen »

2018-08-04 Rede Cuxhaven

Feuerschiff ELBE 1


Elbe 1 001.jpg
Elbe 1 001.jpg (59.5 KiB) 2410 keer bekeken
Elbe 1 002.jpg
Elbe 1 002.jpg (57.62 KiB) 2410 keer bekeken
Elbe 1 003.jpg
Elbe 1 003.jpg (125.67 KiB) 2410 keer bekeken
Elbe 1 004.jpg
Elbe 1 004.jpg (50.92 KiB) 2410 keer bekeken
Elbe 1 005.jpg
Elbe 1 005.jpg (51.32 KiB) 2410 keer bekeken
Grtn @Allen


Plaats reactie