Kombuispraat

HET Forum waar een Zeeman zich Thuisvoelt, opgericht in 2001 door Jos Komen
Het is nu do 09 sep 2010 22:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: L. Lloyd & Neder L.
BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2010 22:58 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Ja Ton dat ging wel erg hard met het verminderen met de bemanning, je had inderdaad een hut voor jezelf.
Dan die halfommetjes nog die 12 passagiers mee konden meenemen die hutten stonden ook leeg dus ook minder pesoneel.
Zal wel sentiment zijn maar het was wel gezellig, ik zou nu niet meer willen met zijn twaalven op zo,n containerbak.
Ben blij dat ik nog 14 dagen in Bombay sorry Momby heb mogen stinken hoe goor het ook was, het had wel wat.

Henk Willem,
helemaal eens snijd door je ziel, het lijkt wel of je zelf geamputeerd word. Ze zijn gek op de ss Rottedam terecht hoor beter iets als niets maar wat had ik graag een prachtige koopvaarder over gehouden, het schip van de gewone zeeman bedoel niets verkeerd tegen de passagiers-zeelui moesten ook buffelen. Maar wat had ik graag en dat is altijd persoonlijk natuurlijk nog een kijkje willen nemen op een M-Lloyd of S-Lloyd wat een lijntjes.

Heb jullie al bij die powerpoints gekeken? Ik heb er een paar opgegooid vooral die van de Nieuw Amsterdam blz 32 pak je zakdoek er maar bij, scheeppie van mijn ouwe heer dat is au. Wel geluid aan doen.

Mvg,

Henny

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 14:57 
+100 Berichten geplaatst
+100 Berichten geplaatst

Afbeelding

Hallo Henny.

even een berichtje.
Zo dat is een heel verhaal, Nou met je foto er bij weet ik wel weer een beetje wie je bent.
na al die jaren, komt het wel weer een beetje terug, als ik er aan denk.
en de monster rol gelezen heb.
Ik kan me die reis op de Wissekerk nog wel aardig herinneren, en ook de meeste opvarende nog wel,
Alleen die kok weet ik zo niet meer, wel die hofmeester enz.
Van die kist weet ik niet veel meer,moet ik nog even over nadenken, maar blij dat je er plezier van gehad hebt, moet wel indruk gemaakt hebben als ik zo lees.
Ja die indische jongen was de bootsmaat Poeroet genaamd. Maar er waren er bij waar ik meerdere reizen mee gemaakt heb.
dus kan ik de meeste nog wel aardig herinneren.
Het was wel een mooi reisje, europa verre oosten en overal tijd om de wal op te gaan.
Ik heb toen twee reizen achter elkaar gemaakt op de Wissekerk, dat weet ik nog wel.
nee ik hoef geen foto"s te hebben van die boot. ik heb er zat.
Nou de groetjes
Sjaak.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 15:30 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

nu ik die foto zie van de stampende Wissekerk die Henny geplaatst heeft weet ik waarom ik vaak zo zeeziek was op de reizen naar het verre Oosten op de W-kerken.

vooral die keer toen we in de uitlopers van een cycloon kwamen onderweg naar Japan en we constant paaltje aan het pikken waren, heb ik menigmaal de reling van dichtbij gezien :(

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 17:21 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Begrijp ik Sjaak,
dat je niet in ene weet wie ik ben, vandaar dat kistverhaal de rest was meer om aan te geven hoe ik op zee terecht kwam.
Maar je heb mij zelfs nog met geduld die dekkranen leren bedienen schiet mij ineens te binnen.
Ik wou natuurlijk met het overstappen vanuit de kombuis naar dek wel een beetje voorbereid zijn, en heb zowel op de Oldekerk en Wissekerk veel in mijn vrije tijd meegewerkt aan dek, de stuurman op de Oldekerk verklaarde mij net niet voor gek omdat ik meehielp om de zware spier op te tuigen in die bloedhitte in mijn eigen tijd tussen 2 en 4 s,middags.
De Boots op de Wissekerk vroeg ik de oren van zijn kop als hij weer een dekterm gebruikte, en eindeloos de meest gebruikte knopen leren, ken de meeste althans de meest gebruikte nog steeds. Ook staaldraad splitsen wat niet meer zoveel voorkwam nog geleerd.Was voor jullie gesneden koek, maar ik wou niet als een totale imbiciel aan dek verschijnen want ik was ook al de 18 gepasserd, vandaar ook de dankbaarheid en het geduld wat ik kreeg. Jij jullie hadden ook kunnen zeggen zoek het maar uit, maar om nog eens aan te geven dat het geholpen heeft (ook een stukkie wilskracht van mijzelf ) na 1 reis Nederlek als dekjongen (moest nog wel even leren sturen en de roercommando,s kennen) droeg de Boots en de 1e stuurman mij voor als og. Maar ik kreeg bonje met die ouwe, was al een arrogant mannetje de halve crew kon die vent wel schieten, ver voor we in NZ aankwamen begon die met stencils te strooien vol met regels jij en de rest die dit lezen hoef ik niks uit te leggen wat ik bedoel. Die bar ken je van de Lek in 74 was die in ieder geval mooi de onze dan die van de officieren kwam ik nooit, die zaten veel bij ons. Zo ook een keer die ouwe sjachrijn het was druk we lagen in de haven feestje geloof ik, en ik stond achter de bar en die ouwe zette zijn glas voor mijn snufferd maar ik had hem nog niet bediend en vroeg beleefd wat het wezen moest, nou hij ging te keer dat moest ik weten whisky gilde hij. Ja tuurlijk, paar minuten later hetzelfde ritueel, en ik weer zeg het maar kapitein (expres natuurlijk ben geen hond ) nou Sjaak dacht dat ie dood bleef hij werd vuurrood schreeuwen hij zette zich zelf voor paal natuurlijk de hele crew was er zo,n beetje en nog wat '' gasten '', naderhand nog een paar keer zijn glas neergezet maar ik geloof dat de boodschap wel duidelijk was geweest voor hem. Naar later bleek voor mij ook hij tekende niet voor mijn og ondanks de Boots en de 1e. Ja joh die ouwe en zijn machtsstreken, nog maar een reisje op de Linge en toen wel og, maar de dienstplicht lag thuis te wachten einde zeeman, naderhand nog bij Wijsmuller en later nog 12 jaar op het zoete water gevaren. Zo zie je maar Sjaak dat je onbewust met normaal of een klein beetje hulpvaardigheid vooral bij jongere zonder het bewust te zijn wat kan betekenen.
En leuk om dat na zoveel jaren te laten blijken, kleine moeite.

Nedlloyd vakantiereizen 8 uur hobby-en verplicht was een veel gehoorde uitspraak.

Mvg,

Henny

Wat foto,s voor de andere Kerkgangers erbij........

Bijlagen:
IMG Wissekerk ob.jpg
IMG Wissekerk ob.jpg [ 146.46 KiB | 538 keer bekeken ]
IMG Wissekerk R,dam VNS.jpg
IMG Wissekerk R,dam VNS.jpg [ 153.04 KiB | 538 keer bekeken ]
IMG Wissekerk Wihelminakade HAL_0006.jpg
IMG Wissekerk Wihelminakade HAL_0006.jpg [ 155.61 KiB | 538 keer bekeken ]
Wissekerk messroom crwew.jpg
Wissekerk messroom crwew.jpg [ 139.89 KiB | 538 keer bekeken ]
IMG Piet Smit VNS juni 1966 Wissekerk.jpg
IMG Piet Smit VNS juni 1966 Wissekerk.jpg [ 198.48 KiB | 538 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Zo laat en toch nog een houten dek in de stuurhut opvallend.
Wissekerk Brug.jpg
Wissekerk Brug.jpg [ 147.9 KiB | 538 keer bekeken ]
 Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 10:49 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

Henny schreef:
nog maar een reisje op de Linge en toen wel og, maar de dienstplicht lag thuis te wachten einde zeeman,

met genoegen lees ik je verhalen Henny, :P
ik zelf kan me niet meer zoveel herinneren wat er allemaal aan boord speelde en al helemaal geen namen meer van mensen waar ik mee gevaren heb.
alleen Dieter Puister en Debbie Scholten, die 2 vergeet ik nooit meer, dat waren apparte types :lol: :lol: :lol:

maar dat van die dienstplicht :roll: in welke periode was dat?
ik heb gevaren van 77 - 80 en ik weet nog dat ik als zeeman uitstel kreeg en mijn dienstplicht moest vervullen als ik stopte met varen.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 16:20 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Ja Johan dat klopt,

Ik was toevallig thuis toen de oproep voor de keuringsdatum in Delft op tafel lag, ik had er niet veel zin in maar ik wist ook dat ik er niet onderuit kon. Als je goedgekeurd werd voor de dekdienst (bril mocht toen niet) het ook geen zin had om gekke Henkie te spelen om onder de dienstplicht uit te komen. En inderdaad de vraag of het aanbod kreeg ik om door te varen ik meen tot mijn 25e en officieren tot hun 27e en was je ervan af. Maar ik was tussen haakjes bang dat ik bv op mijn 24e zou stoppen en dan kon ik alsnog. En ik had geen zeevaartschool gedaan met een planning voor een zeemans-carriere, dan had het wat anders geweest. En wist van mijzelf dat ik niet zou blijven varen, het hoogste zou bootsman worden niks mis mee maar ik was ook maar een mens en wilde op termijn ook vrouw en kinderen. En ik had het voorbeeld van mijn vader die zijn kinderen niet heeft zien opgroeien (nu was er al het 1 en ander veranderd natuurlijk 6 mnd was het maxium ) terwijl mijn ouwe heer soms wel een jaar weg was. Uiteraard goedgekeurd nog een zgn gesprek met een of andere officier, voor een voorkeur marine landmacht of luchtmacht, maar er zijn maar weinig of liever gezegd waren maar weinig plaatsen voor de marine want daar ging natuurlijk mijn voorkeur naar uit. En omdat ik nu eenmaal een brood-banket opleiding had werd ik tot kok gebombardeerd (iedereen trouwens die een voedsellucht bij hem had inc kelners). Dus ontslag genomen ik had het wel gezien, maar ik was achteraf een bofkont geweest ruim 2,5 jaar op zee met 4 schepen allemaal verschillende reizen. In mijn tijd was het suezkanaal gesloten en moesten we om de Kaap en Panamakanaal op Zuid-Amerika na alle continenten 'gezien'. Europa midden-oosten verre-oosten NZ Afrika VS Canada Polynesie nee geen Australie wat ik ook niet erg vond. Had nog wel graag Kaap Hoorn willen ronden, maar daar kwam je maar zelden. Maar goed ik was dan van 75-6, 2 mnd Leiden opleiding en toen 14 mnd Seedorf West-Duitsland 41e pantserbrigade om de Russen tegen te houden ha ha. Wij moesten in geval dat Iwan kwam die Noord-Duitse Laagvlakte houden tot die Amerikaan kwam, alsof er geen kneiter van een nucliare kop op die 3000 man stond gericht, gelukkig niet gebeurd maar de overlevingskans moet nul geweest zijn maar dat werd niet verteld natuurlijk. Februari 1977 was ik weer vrij, afgezwaaid als soldaat 1e klas boord-schutter, ook wel leuk nog, zou korporaal worden ja als je normaal doet en waarom niet net als a/b gaf ik mijn maten goed te eten, was ik wel gewend op de koopvaardij hoe belangrijk eten was, en ook mijn maten waar ik nog langer mee zat opgescheept als op zee en toch ook 500 km van huis hadden recht op een goede hap je kon het standaard spul geven of wat extra,s doen.
Dat waardeerde die officieren ook wel en je kreeg er weer een paar D-marken bij. Maar ik kreeg weer mot met een beroeps-sergeant, heel kinderachtig om een biefstuk die zouden de volgende dag geserveerd worden voor ons bataljon bestond 10 jaar ook weer een feestje, maar ik was die dag vrij gaf niets om feestjes dus ik en mijn maat namen alvast die biefstuk, want overmorgen waren die natuulijk pleitte. En zo vaak zat een ossehaasje er niet in, en ik woonde bijna in die keuken en je praat over ongeveer 150 kilo biefstuk, en eten deden wij als koks in de keuken, pannetje roomboter opgezet die vent kwam wat ga je doen Rutteman, zie je toch ik neem alvast mijn steak. Terug die steak, dacht ik niet mijn roomboter werd bruin, en zei tegen mijn maat pak effe een paar boterhammen. Die sergeant dan maak ik er nu een dienst opdracht van, dat is fijn joh en sis zei de biefstuk in de pan. Die vent liep weg wij aten onze steak op, en overmorgen moest ik weer vroeg beginnen om 6 uur, toen kwam de baas de sergeant-majoor (ook een beroeps en half alcoholist en net zo rooie kop als die ouwe van de Lek ) ook hij werd half gek en kon niet meer lullen van woede eeeruuuuit. Moest samen met met mijn maat ons melden bij de Majoor op onze compagnie, kwam erop neer ik mocht de keuken niet meer in, en in afwachting van het voorkomen bij de brigade-generaal ja om je rot te lachen karweitjes doen op de compagnie ging de foef maar helpen ik moest nog maar een mnd. Toen bij die generaal komen mijn verhaal gedaan hij stikte net niet van de lach, maarja ik was een dienstplichtige en hij valt natuurlijk niet die onderofficieren af. Kreeg 50 mark boete ze lieten die rooie streep van 1e klas wel zitten maar geen korporaal, ik had nog 14 dagen aan vrije dagen staan en een deal gemaakt met de compagnie-majoor en 14 dagen eerder afgezwaaid. Waar ik niet rauwig om was had wel weer gezien.

Maar Johan je weet toch nog wel wat, gezichten en namen ben ik ook slecht in. Maar je zal toch net als ik ook niet zoveel schepen gehad hebben, en je weet toch hoop ik nog wel of je in dienst gezeten heb dat is een beetje onduidelijk, en van 3 jaar varen blijft er toch altijd wel wat hangen, je kan een hoop terugvinden foto,s data verhalen enz.

Ben blij dat ik altijd overal een getuigschrift vroeg, zelfs in dienst hij keek wel gek die majoor maar het is je recht.
Het kwam nooit voor dus hij moest hem nasturen, dat heeft hij gedaan zoals je ziet nog een mooi ding ook.
Leuk je gooit hem in de map en kijkt er nooit naar tot het ten sprake komt.

Mvg,

Henny

Bijlagen:
getuigschrift.jpg
getuigschrift.jpg [ 184.92 KiB | 461 keer bekeken ]
IMG Nedlloyd_0001.jpg
IMG Nedlloyd_0001.jpg [ 97.83 KiB | 461 keer bekeken ]
 Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 19:45 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Hallo, Johan ik weet niet wie je bent, maar ik las iets over ene debby scholten. dat ben ik, dus kom maar op met die verhalen.
ik ben benieuwt. Ik kon niet eerder reageren, want ik ben sinds vandaag lid geworden van deze groep.
groetjes uit enschede; debby

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 21:03 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

hallo Henny

natuurlijk kan ik me nog vele gebeurtenissen a/b van de schepen waar ik op gevaren heb herinneren, en als ik foto's met gezichten zie uit die periode kan ik me die mensen nog herinneren, van diverse weet ik echter alleen nog maar de voornamen.
kan me ook nog goed voor de geest halen dat ik destijds als 17 jarig dekjongetje op de Nedlloyd Lek 's avonds altijd achter de bar ( die ik 's morgens ook mocht vullen, pff dat waren altijd héél wat doosjes bier) stond.
Door de weeks vertrok ik altijd rond 10 uur naar mijn kooi om nog wat te lezen alvorens te gaan pitten, in het weekend meestal een uurtje later.
tijdens een avond in een weekend was het zoooo gezellig dat ik nog geen zin had om te gaan en bleef lekker achter de bar hangen, vonden ze altijd wel leuk hoefden ze niet zelf de biertjes uit de koelkast te pakken.
tot dat een matroos ladingassistent ( naam dus vergeten !!) die er al genoeg achter zijn kiezen had opeens zei "eeej pukkie 't word tijd om op te rotten".
ik dacht dat ie aan het ouwe hoeren was en deed net of ik het niet hoorde.
toen werd ie me toch kwaad en begon te schelden en te tieren dat ik véél te jong was om nog zo laat achter de bar te staan en hij stond op en wilde me achter de bar uithalen.
maar zover is hij niet gekomen, een bankwerker vatte 'm bij zijn kraag en zette hem buiten om eens af te koelen en nuchter te worden, met de woorden dat ik oud en verstandig genoeg was en zelf kon bepalen hoelaat ik naar mijn bedje zou gaan.
het was de langste reis die ik gemaakt had, c.a 7 maanden a/b ( PG - Ausralie - India ), maar ondanks dit gevalletje wel de mooiste, want die bankwerker en zijn cluppie namen me overal mee naar toe als we ergens in een haven lagen.

toen ik je getuigschrift zag begon me gelijk een lampje te branden, die moest ik toch ook ergens hebben liggen.
en ja hoor, gevonden, alleen de letters zijn wat vervaagd.
zoals je kunt zien heb ik een half jaartje langer dan jou bij de Nedlloyd gevaren maar ik was precies zo een type als jou.
als dekjongen leergierig en als het maar enigszins kon stond ik in mijn vrije tijd op de brug om te sturen.
heb gelukkig niemand gehad die het tegen hield, na een reisje als O/G was het de volgende ( en helaas de laatste) al als matroos.

Afbeelding

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 21:33 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

debby schreef:
Hallo, Johan ik weet niet wie je bent, maar ik las iets over ene debby scholten. dat ben ik, dus kom maar op met die verhalen.
ik ben benieuwt. Ik kon niet eerder reageren, want ik ben sinds vandaag lid geworden van deze groep.
groetjes uit enschede; debby

hoi Debby :P

eens ff kijken of je je me nog voor de geest kan halen, want de Debby waar ik mee gevaren heb moest toen we in Rotterdam afmonsterden ook naar Enschede, dus dat moet jij wel zijn geweest.
we hebben samen een reisje gemaakt op de Westerkerk naar het verre oosten.
toen we in Hongkong lagen kwamen van die gasten aan boord met hun winkel.
je kocht toen een polaroid camera met die direct klare foto's in die cassettes á 10 stuks, destijds een hightech camara die een flink duitje koste zeker qua cassettes, en een racebaan.

tijdens de reis heb je voor een klein kapitaaltje foto's gemaakt, helaas heb ik er maar een paar van in mijn album en heb ze ingescant, misschien herken je nog wat mensen.

en met die racebaan hebben we vele avonden plezier gehad, was vaak tegen je aan het racen in je hut, en dat was lachen geblazen.

hier Tom van Hattum, ook een dekjongen waarmee ik toen de hut deelde

Afbeelding

op deze foto van links naar rechts: Dieter Puister - Tom van Hattum en ondergetekende

Afbeelding

hier ben ik met iemand die in de machinekamer werkzaam was, weet jij zijn naam nog?

Afbeelding

op deze foto lagen we op de rede van (dacht) Phucket te wachten, toen was er een bootje onderweg met jonge dames en een mamma san.

Afbeelding

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 23:44 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

hallo, die fotos komen me bekend voor, ik moet er nog een hebben waar jij opstaat, bij die racebaan waar je het over had. het was een leuke tijd. veel gelachen en gezopen, want dat konden we ook. ik moet nog ergens meer fotos van die reis hebben liggen, ik zal ze eens een keer opzoeken en plaatsen, maar dat duurt nog wel een tijd, want ik heb nog geen scanner. maar die komt er ook wel. het is wel leuk om na al die jaren weer eens wat te horen van iemand waar je mee gevaren hebt.
voorlopig tot zover en tot later.grt;debby

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 13:05 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

Toppie :P dus toch de Debby waar ik mijn eerste grote reis mee gemaakt heb op de Westerkerk van 3-11-'77 tot 1-3-'78.
dat is dus al 32 jaar geleden, waar gaat de tijd heen, vele waar ik mee gevaren heb zijn al rond de 60 en ouder.

ja het was me het reisje wel :-D
zeker toen we de eerste keer door het Suez kanaal moesten en me al een paar dagen voor aankomst constant door een paar matrozen verteld werd dat Arabieren van kleine blonde jongetjes hielden, en dat jullie véél geld voor me konden vangen als ik aan hen verkocht werd :shock:
jonge jonge wat heb ik m geknepen destijds, gelukkig was het in een weekend dat we er doorheen moesten en als dekjongen was ik het weekend vrij.
had me dus lekker tijdens de doortocht in de hut opgesloten en wat ze ook aan de andere kant van de deur zeiden, ik bleef zitten.
zelfs de Boots heeft lang moeten lullen om me eindelijk zover te krijgen dat ik de deur open maakte.
en jullie hebben je toen natuurlijk liggen bescheuren want toen ik boven in de mess kwam zag ik alleen maar gezichten met een grote smile :lol: :lol: :lol: :lol:
maar ja wat wil je als 16 jarige die nog niks van de wereld had gezien en niks had meegemaakt :wink:
maar ben benieuwd naar de foto's die je nog hebt, ga in spanning afwachten :-D

gr Johan

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010 16:58 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Hallo Johan

Hier zijn de beloofde foto's

grtz

Debby

Bijlagen:
rsz_scan0035.jpg
rsz_scan0035.jpg [ 101.7 KiB | 250 keer bekeken ]
rsz_scan0011.jpg
rsz_scan0011.jpg [ 80.52 KiB | 250 keer bekeken ]
 Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2010 14:25 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Hier nog een foto,gemaakt waarschijnlijk op de Westerkerk, ik weet niet meer wie er allemaal opstaan; grt debby

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: westerkerk
scan0036 (Small) (Small).jpg
scan0036 (Small) (Small).jpg [ 81.88 KiB | 177 keer bekeken ]
 Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 11:49 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

hoi Debbie

bedankt voor de foto van mij bij de racebaan, precies zoals ik het me nog voor de geest kan halen :-D
jonge jonge wat hebben we toen veel lol met dat ding gehad :lol: :lol: :lol:
we hebben de autootjes zelf van brandende lucifers voorzien tijdens het racen om te kijken wat het effect was :P
het was mijn eerste reis en jij was toen degene waar ik het meeste mee ben opgetrokken aan boord.

de laatste foto die je geplaatst hebt dat was idd aan boord van de Westerkerk.
degene die naast je zit staat ook op de foto die ik geplaatst heb waar we op het bootje staan te wachten met een pot bier in de hand, hij staat daar naast me.
die andere twee op jouw foto kan ik me niet meer herinneren.

heb je meer foto's :roll: zie ik ze graag tegenmoet :wink:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 13:12 
+50 Berichten geplaatst
+50 Berichten geplaatst

Hallo, volgens mij zijn deze foto's ook gemaakt tijdens dezelfde reis, maar zeker weten doe ik het niet, grt debby

Bijlagen:
scan0021 (Small).jpg
scan0021 (Small).jpg [ 66.88 KiB | 79 keer bekeken ]
scan0027 (Small).jpg
scan0027 (Small).jpg [ 54.84 KiB | 79 keer bekeken ]
scan0041 (Small).jpg
scan0041 (Small).jpg [ 78.57 KiB | 79 keer bekeken ]
scan0031 (Small).jpg
scan0031 (Small).jpg [ 72.89 KiB | 79 keer bekeken ]
 Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 14:25 
+500 Berichten geplaatst
+500 Berichten geplaatst

Debbie

op de eerste foto links van jou (met blauwe hemd) was volgens mij de bootsman of de bootsmaat.

op de tweede foto met de voet in het verband lijkt me Tom van Hattem.

al die anderen zeggen mij niks, en normaal zou Dieter Puister die geen enkel feestje oversloeg op één van deze foto's moeten staan, maar ik zie hem nergens :roll:

ben je soms nog langer aan boord van de Westerkerk gebleven ( kustreisje ), of had je al een reis gemaakt voordat ik aan boord ben gekomen ?

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]