Mooie Vrachtschepen
Re: Mooie Vrachtschepen
Eigenlijk heette deze type op de Thames Flatiron
Re: Mooie Vrachtschepen
Flat-Iron is natuurlijk een prachtige naam voor zo'n strijkijzer, mooie foto's!!
Re: Mooie Vrachtschepen
ZO ZIE JE MAAR WEER DAT GEGEVENS NIET ALTIJD KLOPPEN BIJ DE WANDLE STAAT GESLOOPT BIJ HEUVELMAN DAAR KLOPT DUS GEEN HOUT VAN IK HEB ER IN VIANE VELE FLESSEN ZUURSTOF OP LEEG GESNEDEN HET SCHROOT ER VAN IS NAAR DUITSLAND GEGAAN MAAR WEL MOOIE FOTOS ZO ONDER DIE BRUG ALS JE GOED KIJKT ZIE JE HET GROTE EN HET( KLEINE STUUR WIELTJE VAN HET STOOMSTUURWERK LIEP NOG MET KETTING VAN AF HET MIDDENSCHIP NAAR HET KWARDRAND BIJ HET KWARDRAND AAN HET EIND VAN DE KETTING ZAT AAN WEERSZIJDE EEN VEER OM DE KLAPPEN OP TE VANGEN GR JOOP
Re: Mooie Vrachtschepen
Hallo Joop,
Zou het niet zo geweest kunnen zijn dat die collier voor de sloop aan Heuvelman verkocht is en dat jullie hem hierna gekocht hebben !?.
Op zo'n manier hebben onze Britse vrienden er eigenlijk geen weet van wie zo'n schip uiteindelijk gesloopt heeft.
Wederom een fraaie foto van de "Hackney" hoor !.
Het zou inderdaad geen verkeerd idee zijn om een topic van kruiplijners aan te maken.
Per slot van rekening zijn er ook vele Parijs vaarders geweest. Wagenborg had ook coasters met stijkbare masten die naar Maastricht voeren. Ook hedendaagse shortsea traders zijn veelal kruiplijners.
m.v.g., Roy
Zou het niet zo geweest kunnen zijn dat die collier voor de sloop aan Heuvelman verkocht is en dat jullie hem hierna gekocht hebben !?.
Op zo'n manier hebben onze Britse vrienden er eigenlijk geen weet van wie zo'n schip uiteindelijk gesloopt heeft.
Wederom een fraaie foto van de "Hackney" hoor !.
Het zou inderdaad geen verkeerd idee zijn om een topic van kruiplijners aan te maken.
Per slot van rekening zijn er ook vele Parijs vaarders geweest. Wagenborg had ook coasters met stijkbare masten die naar Maastricht voeren. Ook hedendaagse shortsea traders zijn veelal kruiplijners.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Mooie Vrachtschepen
Hier dan een oud kruiplijn coastertje.
Gr
Denis
Gr
Denis
- Bijlagen
-
- c5.jpeg (387.26 KiB) 4431 keer bekeken
-
- c4 - kopie (2).jpeg (54.35 KiB) 4431 keer bekeken
Re: Mooie Vrachtschepen
Dat met strijkbare masten is een breed begrip, deze kon niet van Lemmer naar Groningen varen maar wel weer de Rijn op.Wagenborg had ook coasters met stijkbare masten
De meeste Groninger coasters konden de mast(en) strijken.
En als je daar nou een aparte topic voor moet maken wordt het weer zo versnipperd en na 4 á 6 pagina zakt het weer naar de bodem net zoals Schepen met een mooie zeeg.
Re: Mooie Vrachtschepen
Misschien is dat wel zo.
Maar aan de andere kant, echte kruiplijners, ( in al hun verscheidenheid ), vormen toch wel een aparte groep schepen.
De Wagenborg schepen waar ik op doelde waren de "Roerborg" en "Geulborg". Ook specifieke schepen dunkt me.
Dat in het verleden vaak niet met coasters van de Lemmer naar Groningen gevaren kon worden lag aan de lage spoorbrug bij Zuidhorn.
m.v.g., Roy
Maar aan de andere kant, echte kruiplijners, ( in al hun verscheidenheid ), vormen toch wel een aparte groep schepen.
De Wagenborg schepen waar ik op doelde waren de "Roerborg" en "Geulborg". Ook specifieke schepen dunkt me.
Dat in het verleden vaak niet met coasters van de Lemmer naar Groningen gevaren kon worden lag aan de lage spoorbrug bij Zuidhorn.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Mooie Vrachtschepen
Vaak doorgevaren met een lege 500 tonner en er waren toen vele lage bruggen op het kanaal.Dat in het verleden vaak niet met coasters van de Lemmer naar Groningen gevaren kon worden lag aan de lage spoorbrug bij Zuidhorn
Alleen geladen was een probleem want dat zat je niet met de hoogte maar met de diepgang, geloof dat het zo rond de 280 cm zat