Mooie Vrachtschepen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Naar aanleiding van de nucleair voortgedreven ijsbreker SIBIR, de OTTO-HAHN nog weer eens uit de kast gehaald.
+ + + + +
January 2010 +
+ + + + +
January 2010 +
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
CARIOCA 1937 Gebouwd bij De Noord N.V. Alblasserdam voor de regering van Rio Grande do Sul - Porto Alegre - Brasil.
Uitgerust met twee Stork motoren ( 7 cil.) - dubbbel schroef en een speed van een 10 mijl.
In 1938 over gegaan naar de Lloyd Brasileiro.
In 1969 gesloopt te Rio de Janeiro.
Re: Mooie Vrachtschepen
Inconfidente, in 1937 in Alblasserdam gebouwd voor de regering van de Brazilaanse deelstaat Rio Grande do Sul. In 1938 naar Lloyd Brasileiro overgebracht. Ik vraag me af of het niet hetzelfde schip is als de Carioca. De eerste foto hieronder is echter tijdens de proefvaart genomen.
http://www.navioseportos.com.br/site/in ... dente-1937
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
CARIOCA of INCONFIDENTE
Martinus
De iIMO nummers zijn verschillend
CARIOCA IMO 516363 en Casco nr. 567 gebouwd bij De Noord Alblasserdam gesloopt 1969
INCONFIDENTE IMO 5160116 Casco nr. 870 gebouwd bij Boele Bolnes heeft nog een 2e eigenaar gehad en gesloopt in 1986
Maar verder zijn ze identiek.
Não sei!
Martinus
De iIMO nummers zijn verschillend
CARIOCA IMO 516363 en Casco nr. 567 gebouwd bij De Noord Alblasserdam gesloopt 1969
INCONFIDENTE IMO 5160116 Casco nr. 870 gebouwd bij Boele Bolnes heeft nog een 2e eigenaar gehad en gesloopt in 1986
Maar verder zijn ze identiek.
Não sei!
Re: Mooie Vrachtschepen
gr.Bas
Re: Mooie Vrachtschepen
bwj. 1966 sloop 1987 afm. 164 x 22 x 9.75 - 10.917 BRT. MAN- K9Z 86/160 -18.900 pk sn. 21 kn.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Nog ééntje van de Hapag Lloyd
LEVERKUSEN 1970 Gebouwd bij de HDW Hamburg LEVERKUSEN 1970 - 1978 in 1978 verlengd en omgebouwd tot container vessel
LEVERKUSEN EXPRESS 1978 - 1985
CGM LORRAINE 1985 - 1986
LEVERKUSEN EXPRESS 1986 - 1990
POL BALTIC 1990 - 1995
MSC ANASTASIA 1995 - 2009 in 2009 verkocht voor de sloop in India (Alang)
Bijna 40 jaar in de vaart geweest!!!!
+LEVERKUSEN 1970 Gebouwd bij de HDW Hamburg LEVERKUSEN 1970 - 1978 in 1978 verlengd en omgebouwd tot container vessel
LEVERKUSEN EXPRESS 1978 - 1985
CGM LORRAINE 1985 - 1986
LEVERKUSEN EXPRESS 1986 - 1990
POL BALTIC 1990 - 1995
MSC ANASTASIA 1995 - 2009 in 2009 verkocht voor de sloop in India (Alang)
Bijna 40 jaar in de vaart geweest!!!!
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Nog drie Blue Star liners
ARGENTINA STAR 1946 - 1972
+
PARAGUAY STAR 1948 - 1972 (Zus van de Argentina)
+
ULSTER STAR 1959 - 1979
+ARGENTINA STAR 1946 - 1972
+
PARAGUAY STAR 1948 - 1972 (Zus van de Argentina)
+
ULSTER STAR 1959 - 1979
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
TOWNSVILLE STAR 1957 - 1980
+
o n b e k e n d
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
HILARY 1931 - 1959
+
HILDEBRAND 1951 - 1957
+ +
Deze twee schepen voeren voor de ""The Boot Steamship Co. Liverpool'' op een dienst Europa - Zuid Amerika
en dan met name op de Amazone rivier. Hierbij werd na Manaus doorgevaren over de Rio Solimões en
Rio Marañon tot aan Iquitos (Peru). Naast vracht waren er ook passagiers aan boord voor vaak een hele rondreis.
Rubber was een veel vervoerd product op de terugreis.
Tijdens de 2e wereldoorlog werd de HILARY ingezet voor militaire missies.
In 1949 werd overgegaan van kolen stook naar diesel.
De HILDEBRAND heeft maar een kort leven gehad.
In 1957 liep het op de rotsen bij Lissabon en raakte total-loss.